Gå til innhold

Klarer ikke og komme meg over d


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg og min kjæreste har vært sammen i 3.5 år. Vi er i 20 årene.

Jeg har slitt en del med trust issues og vært veldig redd for og bli såra. Har vært en del i oppveksten som gjorde meg sånn, nå har jeg fått den rette hjelpen og de riktige medesinene.

Sist vinter dro kjærsten min til thailand med familien sin. De skulle være der noen uker, og egt satt jeg og grua meg. Men jeg taklet det fint. I thailand er det mye barer og noen steder der det er mange strippere. Sa til kjærsten at jeg ikke ville at han skulle på sånne steder. Har ikke noe i mot barer men strippe plasser. Han sa når han kom hjem at han og familien ville gå inn og se, og de var der. Dette høres så teit ut. Jeg bare fikk en skikkelig vond følse i magen. Sa til han at "du lovte jo" han bare "ja vi skulle bare se, familien var med" I løpet av siste uka på turen så fikk jeg ett bilde han hadde tilsendt meg, han tok bilde fra hotellet og filmet "hooters skiltet" der var han også. Ble bare kvalm og lei meg men han skjønte det ikke, han ble nesten irriterrt.

De gangene jeg har prøvd og snakke med han om d så blir han irritert føles d ut som. Føles ut som han prøver og legge d på meg. Jeg vet han er lojal og han har ikke gjort noe mot meg. Greia er bare jeg får den klumpen i halsen og den vonde magefølsen bare han nevner d landet, eller han deler noen bilder han har tatt selv. Jeg prøver og bare og komme meg over det og ta meg sammen. Men jeg bare knekker skikkelig sammen. Hvis man har tilgitt noen med ikke klarer og glemme det og på en måte blir minnet på det ofte. Og du hver gang må få den vonde følsen? Jeg trenger noen andres perspektiv 

Anonymkode: 7c32a...cd4

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjør det slutt du

Anonymkode: 1a90b...0f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Milou
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gjør det slutt du

Anonymkode: 1a90b...0f8

Hadde du gjort d?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg sammen.. la det ligge. Han har jo ikke gjort noe galt. Du må seriøst jobbe med deg selv. 

Anonymkode: 38ff7...41c

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ingenting å få klump i magen eller "vonde følelser" av. Ta ansvar for følelsene dine, du skaper de selv med dine egne tanker.

Anonymkode: e4591...980

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Milou
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette er ingenting å få klump i magen eller "vonde følelser" av. Ta ansvar for følelsene dine, du skaper de selv med dine egne tanker.

Anonymkode: e4591...980

Tusen takk for svar, tror jeg bare tenker for mykje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er jo stygg mot deg, da.

Når han vet hvor usikker du er, så er det siste han burde gjøre å legge ut om de stedene han (og familien?!) har vært på. Han burde vise deg respekt og prøve det han kan å bygge opp tilliten din, ikke bryte den ned. Sånn gjør man mot de som man er glad i.

Tror du kan finne deg noe bedre enn han der.

 

Anonymkode: 5acc4...517

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei, jeg og min kjæreste har vært sammen i 3.5 år. Vi er i 20 årene.

Jeg har slitt en del med trust issues og vært veldig redd for og bli såra. Har vært en del i oppveksten som gjorde meg sånn, nå har jeg fått den rette hjelpen og de riktige medesinene.

Sist vinter dro kjærsten min til thailand med familien sin. De skulle være der noen uker, og egt satt jeg og grua meg. Men jeg taklet det fint. I thailand er det mye barer og noen steder der det er mange strippere. Sa til kjærsten at jeg ikke ville at han skulle på sånne steder. Har ikke noe i mot barer men strippe plasser. Han sa når han kom hjem at han og familien ville gå inn og se, og de var der. Dette høres så teit ut. Jeg bare fikk en skikkelig vond følse i magen. Sa til han at "du lovte jo" han bare "ja vi skulle bare se, familien var med" I løpet av siste uka på turen så fikk jeg ett bilde han hadde tilsendt meg, han tok bilde fra hotellet og filmet "hooters skiltet" der var han også. Ble bare kvalm og lei meg men han skjønte det ikke, han ble nesten irriterrt.

De gangene jeg har prøvd og snakke med han om d så blir han irritert føles d ut som. Føles ut som han prøver og legge d på meg. Jeg vet han er lojal og han har ikke gjort noe mot meg. Greia er bare jeg får den klumpen i halsen og den vonde magefølsen bare han nevner d landet, eller han deler noen bilder han har tatt selv. Jeg prøver og bare og komme meg over det og ta meg sammen. Men jeg bare knekker skikkelig sammen. Hvis man har tilgitt noen med ikke klarer og glemme det og på en måte blir minnet på det ofte. Og du hver gang må få den vonde følsen? Jeg trenger noen andres perspektiv 

Anonymkode: 7c32a...cd4

Jeg tenker at dette er noe du må jobbe deg gjennom, uten å involvere partner.

Sjalusien vil spise deg opp til du for skikkelig hjelp, og du risikerer at det spiser opp forholdet. 

For en person som ikke er utro, men har en sjalu partner føles det som et fengsel. Og man går rundt og lever med "konsekvensene" og byrdene til en som er utro, på tross av å ikke ha gjort noe galt. 

Dette er skikkelig dårlig gjort ovenfor partner, og det at du tar det opp til stadighet vil nok bare drive dere fra hverandre.  I verste fall blir han så lei av å bli uskyldig anklaget at han tenker "skal jeg få et helvete, skal jeg i hvertfall være skyldig".

Etter å ha blitt brutt ned av partner som hang seg opp i detaljer på bilder og i hverdagen som jeg ikke engang hadde bitt meg merke i gjorde jeg nettopp det.

"Nå har du påført meg så mye skyld og skam, mistro og faenskap at nå skal jeg gjøre det, så du har kjenne på det du faktisk snakker om."

Sjalusi er noe som utvikler seg om det ikke blir jobba med og stagnerer. Fordi den følelsen vil være der uansett, vil det bli mer og mer begrenset hva partner orker/får lov å delta på og gjøre. Du burde nok søke hjelp med en gang. Kanskje dette er noe du må jobbe med som singel dersom det ikke går mens du er i en relasjon.

 

Anonymkode: 6d807...a40

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Han er jo stygg mot deg, da.

Når han vet hvor usikker du er, så er det siste han burde gjøre å legge ut om de stedene han (og familien?!) har vært på. Han burde vise deg respekt og prøve det han kan å bygge opp tilliten din, ikke bryte den ned. Sånn gjør man mot de som man er glad i.

Tror du kan finne deg noe bedre enn han der.

 

Anonymkode: 5acc4...517

Du har tydeligvis ikke blitt beskyldt for noe over flere år, uten å være skyldig.

Hvis man ikke kan vise bilder hvor man er sammen med familien sin, da er lista lagt lavt.. hvis man virkelig ser bilde av familien til partner uavhengig av hva de gjør og kjenner på sjalusi, er det ikke partner som bør skjerpe seg. Tenker du virkelig det? 

Anonymkode: 6d807...a40

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke jeg. Om jeg hadde hatt en kjæreste som ikke ville jeg skulle se på mannlige strippere og hele vennegjengen dro meg med dit...har jeg ikke akkurat følt for å vise bilder eller fortelle om det i en usympatisk tone til kjæresten. Stripper, hooters, det er bare nakenhet og lettkleddhet. Å jeg vet ikke, nakenhet kan man se av å kle av seg. Er det det store hele serdeligheten å få med seg? For meg, nei. 

Syns kjeresten din gjorde dette på litt feil måte i etterkant. For det er en ting å måtte bli med fordi du er med en gjeng, noe annet å være synlig fasinert. 

Anonymkode: 8dcb4...918

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare legge til at alle barer i Thailand har jenter i baren og på utsiden som tilbyr seg.. 

Anonymkode: 6d807...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke din feil, selv om noen her vinkler det slik. Han bør jo vite GODT at det sårer deg å få tilsendt/bli vist bilder av dette. Og når han fortalte deg at han og familien hadde vært på en slik plass- bør han ikke da ha tenkt at "oi, dette vil jo såre henne". Om han sa det for å være ærlig og lojal, burde det ha fulgt med en genuin beklagelse også. Kan virke som det var et stikk, for å se hvordan du reagerte.

Blir ordentlig irritert på dine vegne.

Endret av Mayer
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Må bare legge til at alle barer i Thailand har jenter i baren og på utsiden som tilbyr seg.. 

Anonymkode: 6d807...a40

Absolutt alle? Overalt i Thailand?! Min kjærstes familie har hus i Thailand på ‘et rolig sted’ og han har utrykket at det ikke er sånn der som Pattaya. Mindre turisme og mer skjønn natur fremfor mennesker og business. Men du mener det er prostituerte på bare e på slike mer øde steder også?

Anonymkode: f3f8e...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Milou
Mayer skrev (7 timer siden):

Dette er ikke din feil, selv om noen her vinkler det slik. Han bør jo vite GODT at det sårer deg å få tilsendt/bli vist bilder av dette. Og når han fortalte deg at han og familien hadde vært på en slik plass- bør han ikke da ha tenkt at "oi, dette vil jo såre henne". Om han sa det for å være ærlig og lojal, burde det ha fulgt med en genuin beklagelse også. Kan virke som det var et stikk, for å se hvordan du reagerte.

Blir ordentlig irritert på dine vegne.

Tusen takk, følte meg litt bedre nå. Har bare tatt opp 2 ganger. Vil snakke ut ordentlig nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg godt, og dette er jo tydelig et tillitsbrudd. 
Jeg har hatt samme samtale med min samboer og han har sagt at han aldri vil gå på slike steder, nå som han vet hvor mye det betyr for meg.

Om han likevel hadde gått «bare for å se» (hva ellers skulle de gjøre? Var det sexsalg der også kanskje? Og hva slags familie er dette egentlig???) så hadde det ødelagt noe mellom oss og jeg hadde revurdert forholdet.

Anonymkode: 8480a...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.4.2024 den 1.12):

Han er jo stygg mot deg, da.

Når han vet hvor usikker du er, så er det siste han burde gjøre å legge ut om de stedene han (og familien?!) har vært på. Han burde vise deg respekt og prøve det han kan å bygge opp tilliten din, ikke bryte den ned. Sånn gjør man mot de som man er glad i.

Tror du kan finne deg noe bedre enn han der.

 

Anonymkode: 5acc4...517

Ikke enig. Det er ts som må jobbe med seg selv her. Typen har ikke gjort boe galt, han må da få dra på ferie med familien sin uten restrinsjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han legger det på deg sier du og det er jo helt riktig av han. Mannen er jo dønn ærlig med deg og blir likevel straffet for det. Vi har alle våre issues men vi kan ikke belaste parnerene våre med det i den grad du gjør. Slik du legger dette frem så er problemet at du har et kontroolbehov snarere enn tustissues. Jeg mener du bør små opp så mannen slipper å stå i en suppe han ikke er skyld i. Han har kommunisert og vært ærlig med deg men det hjelper ikke så da kan han like godt gå videre.

Anonymkode: cb291...c24

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Milou skrev (På 23.4.2024 den 9.04):

Tusen takk, følte meg litt bedre nå. Har bare tatt opp 2 ganger. Vil snakke ut ordentlig nå

Du får aldri orden på deg selv og forholdet om du skal fortsette å legge skyld alle andre steder enn deg selv. Å hente næring fra randoms på nett som støtter psykiatrien din hjelper ikke i lengden. Man kan aldri endre andre, kun seg selv.

Anonymkode: cb291...c24

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du bør jobbe litt med deg selv før du går inn i et forhold. Usikkerheten er din egen og du må ta ansvar for den. På samme tid behandler han deg ganske dårlig når han viser deg bilder han vet du blir såret av. Begge deler er skadelig for deg og forholdet. Hvis du står stødig i deg selv vil du være mindre sjalu og usikker og forholdet vil ikke lide på den måten. Jeg syns det virker som om begge parter er for umodne til å være i et forhold. 

Anonymkode: c3abd...f35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Du får aldri orden på deg selv og forholdet om du skal fortsette å legge skyld alle andre steder enn deg selv. Å hente næring fra randoms på nett som støtter psykiatrien din hjelper ikke i lengden. Man kan aldri endre andre, kun seg selv.

Anonymkode: cb291...c24

Poenget er jo ikke å endre ham, men at man selv velger hva man aksepterer i et forhold eller ikke.

Jeg vil ikke være sammen med en som ser på andre nakne damer, men det gir meg ikke en psykiatrisk diagnose likevel🙄

Ts er, som alle andre fri til å velge hva hun syntes er greit i et forhold eller ikke. I akkurat dette tilfellet var det tydelig snakket om på forhånd, og jeg forstår det slik at kjæresten ikke var uenig i hennes ønske.

Anonymkode: 8480a...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...