Gå til innhold

Dumt å begynne med hcg testing?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid uke 4+6 og er urolig fordi jeg ikke føler meg gravid eller har noe symptomer. Har ikke hatt blødning. Er ivf. Er det dumt å sjekke hcg stigning? Redd for at det bare skapet mer uro

Anonymkode: 451b8...36a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja...bare blodprøver kan vise deg riktig stigning... ikke ta mer hgc tester. Husk at mange ikke får symptomer for mye senere. Noe får nesten ikke symptomer i heletatt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener blodprøver da

Anonymkode: 451b8...36a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel en ultralyd om 3 uker? Ville ventet. Stigning i hcg er ingen garanti det heller, men et bankende hjerte på ultralyd gir veldig gode odds 

Anonymkode: d383b...e9d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Du har vel en ultralyd om 3 uker? Ville ventet. Stigning i hcg er ingen garanti det heller, men et bankende hjerte på ultralyd gir veldig gode odds 

Anonymkode: d383b...e9d

Har ultralyd uke 7+5. er jo fristende å gå allerede 5+5 men er kanskje dumt det og… skal reise bort den dagen jeg er 5+5 så må bli enten da ellers må jeg vente helt til 7+5

Anonymkode: 451b8...36a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har ultralyd uke 7+5. er jo fristende å gå allerede 5+5 men er kanskje dumt det og… skal reise bort den dagen jeg er 5+5 så må bli enten da ellers må jeg vente helt til 7+5

Anonymkode: 451b8...36a

Vent...er ikke sikker du ser noe 5 uker. Ofte er beste fra uke 7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Personlig ville jeg ventet. Normal Hcg stigning er ikke ensbetydende med liv - bedre å vente til UL. 

Anonymkode: cb72c...5a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søstera hadde ingen sykdommer bortsett fra en voksende mage og manglende menstruasjon gjennom hele svangerskapet. Det er også normalt.

 

Anonymkode: c6c4e...e5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Har ultralyd uke 7+5. er jo fristende å gå allerede 5+5 men er kanskje dumt det og… skal reise bort den dagen jeg er 5+5 så må bli enten da ellers må jeg vente helt til 7+5

Anonymkode: 451b8...36a

Jobber på ultralydklinikk og vil fraråde deg å gå på ultralyd før uke 7. Så tidlig som 5+5 kan du risikere å ikke se noe, og lite sannsynlig å kunne se hjerteslag. Vi blir litt oppgitt over alle som kommer så fort de har positiv test, for det er virkelig ingen vits.

Anonymkode: 55034...8f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...