Gå til innhold

Hvor gammel var jenta di da hun fikk hull i ørene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sitter og leser på facebook nå om en som har skreket i fire timer pga infeksjon og pynt som sitter bom fast og flere kommenterer med diverse råd fordi de har opplevd det samme. Har dårlig erfaring med mine hull og de er så og si ubrukelige så det er helt uaktuelt å la henne få hull før hun er 12-13 og har tenkt nøye gjennom det. Selv fikk jeg ikke hull før jeg ble voksen og jeg syntes det var kjipt men innså at min mor hadde rett i det også, irriterende nok. "Alle" gjør det mot døtrene sine fordi alle har angst for å skille seg ut, men man stikker hull på huden og når det går galt, så er det inni helv** vondt og hullene blir ubrukelige.

Anonymkode: 047a1...718

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 år. 

Anonymkode: 1bb24...004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En baby på babysvømmingen har deg… stakkars 😢😢sikkert rundt 3-4 måneder. Burde ikke vært lovlig spør du meg. 

Anonymkode: 27c7a...434

  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Sitter og leser på facebook nå om en som har skreket i fire timer pga infeksjon og pynt som sitter bom fast og flere kommenterer med diverse råd fordi de har opplevd det samme. Har dårlig erfaring med mine hull og de er så og si ubrukelige så det er helt uaktuelt å la henne få hull før hun er 12-13 og har tenkt nøye gjennom det. Selv fikk jeg ikke hull før jeg ble voksen og jeg syntes det var kjipt men innså at min mor hadde rett i det også, irriterende nok. "Alle" gjør det mot døtrene sine fordi alle har angst for å skille seg ut, men man stikker hull på huden og når det går galt, så er det inni helv** vondt og hullene blir ubrukelige.

Anonymkode: 047a1...718

Tar du på pircing studio er det sikring på dobben så du ikke kan klemme den inn så den blir borte. 

Små barn bør selvsagt ha med sikring.  

Gjorde selv det du beskriver når jeg var 6. Var helt uproblematisk og hullene er helt fine idag. 

Anonymkode: 7d31c...83b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk hull i ørene da jeg var 12 år, men det er nå for over 40 år siden!

Anonymkode: 8ea72...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 5-åring vil gjerne bruke øredobber, liker å pynte seg og spør stadig vekk om øredobber. Men hun vil ikke ha hull i ørene, så hun får klips. Spør hun om hull i ørene nå, så får hun ja. Hadde hun spurt for et år siden, ville svaret vært nei. Skolestarter til høsten. 

Anonymkode: 75107...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten her var 8 .🙈🤣

Anonymkode: 68b6a...7c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17

Anonymkode: 30cd6...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7 års dagen. Hadde spurt om å få det i 4 år😅 men så ble det infeksjon pga mye plukking mm så nå er de grodd igjen og vekk for en stund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min fikk nå da hun ble 8. Vår tankegang var at etter skolestart skulle hun få bestemme selv, men vi viste henne video av hvordan det gjøres, slik at hun visste hva hun gikk til. Det var skummelt, men en enorm mestring da hun torde å gjennomføre. 

Anonymkode: e639e...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10.

Anonymkode: 3e9de...7a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var 8 eller 9 år.

Anonymkode: 162a3...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett før 4 år 🙂 Gikk veldig fint, skjøt begge ørene samtidig med øredobber av medisinsk plast.

Tenker at unger blir så beskyttet mot alt hele tiden at det finnes værre ting her i verden enn hull i ørene 😅

Anonymkode: 5812a...ed8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke barn ennå, men selv fikk jeg ikke lov før jeg var 12. Som den siste i klassen, etter grining og masing i mange år. Jeg kommer ikke til å sette en sånn aldersgrense selv. 

Anonymkode: 7c726...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 22.4.2024 den 19.07):

Hull i ørene før 13 år er så white trash 

Anonymkode: 5a9aa...929

Merkelig at de barna jeg ser får hull tidligst, sjeldent er hvite🙈😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri ha da jeg var barn. Drev med ballsport og var ellers mye aktiv, og det måtte teipes osv hver eneste dag pga treninger, og det både så dumt ut, tok lang tid, så det passet aldri og jeg hadde aldri heller behov for det. Tok det selv i voksen alder, men bruker hullene bare ved spesielle anledninger. Synes barna burde være så store at de kan konsekvenstenke før de får, og om de ikke vil ha hull er det greit. Har aldri forstått greia med å pierce babyer og små jenter som åpenbart ikke skjønner at det kan bli infeksjon osv…. 

Anonymkode: 13d48...59e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cursed/blessed med ekstremt godt minne, så husker at jeg var 4 1/2 år da jeg satt hos en lokal frisør som "skjøt" hull i ørene mine. Smerten i øreflippene gikk over fort da jeg fikk en ny My Little Pony en time senere hahah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn var 3 mnd da de fikk hull i ørene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...