Gå til innhold

Øyekatarr eller hva? Barn 1,5 år


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har et barn på 18 mnd som har vært hjemme fra bhg siden onsdag forrige uke pga kraftig forkjølelse og ørebetennelse.

I dag har han plutselig begynt å gni seg på det ene øyet og fått masse gult puss. Men, han har jo bare vært hjemme? Kan det være noe annet enn øyekatarr?

Anonymkode: 4370e...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan fint være øyekatarr 

Anonymkode: 403ba...e09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sikkert øyekatarr😊 Hos mitt barn startet det alltid i et øye, etter noen dager med kraftig forkjølelse😊

Anonymkode: a8df2...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, på nettet står det at det kan være virus som går over av seg selv? Han har hatt den bakterielle varianten før som vi måtte ha antibiotikadråper mot, bare håper ikke det er det 😩 

Hvor skal han ha fått de bakteriene fra når han bare har vært hjemme?

Anonymkode: 4370e...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan høres ut som øyekatarr. Kan godt få øyekatarr av «egne bakterier». F.eks. hvis han er veldig snørrete og har tørka nesen med hånden og etterpå gnidd seg i øyet.

Anonymkode: e3a30...313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan høres ut som øyekatarr. Kan godt få øyekatarr av «egne bakterier». F.eks. hvis han er veldig snørrete og har tørka nesen med hånden og etterpå gnidd seg i øyet.

Anonymkode: e3a30...313

Så vi må dra til legen i morgen uansett? 😩

Anonymkode: 4370e...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Så vi må dra til legen i morgen uansett? 😩

Anonymkode: 4370e...3c7

Det tror jeg er en mamma-vurdering 😊 lette tilfeller kan jo gå over av seg selv. Men hvis han er veldig plaga så må dere kanskje det. 

Anonymkode: e3a30...313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan få øyekatarr av egne bakterier. Kanskje det er mulig med videokonsultasjon feks så dere slipper dra til legen?

Hos meg har det pleid å gå over av seg selv jeg tror ikke man må ha medisin, men jeg er ikke lege :)

Anonymkode: 2efd2...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være øyekatarr ja. Dra til legen og få kloramfenikol. Kan gå i barnehagen igjen når behandlingen er påbegynt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig for småbarn å få i forbindelse med forkjølelse og trenger ikke være bakteriell. Tørk bort puss i øyet med en bomullsdott og lunket vann, vær nøye med håndvask, og bytt håndkle og putetrekk hver dag. Sannsynligvis går det over av seg selv i løpet av 4-5 dager, hvis ikke drar dere til legen og får øyedråper - da er det mer sannsynlig at det er bakterier involvert. 

 

Anonymkode: a94bb...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har covid nå, og har fått både øyekatarr og smerter i ørene samt. svelget.😊 resten av gjengen i huset hadde det for halvannen uke siden

Anonymkode: 6606f...011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Vanlig for småbarn å få i forbindelse med forkjølelse og trenger ikke være bakteriell. Tørk bort puss i øyet med en bomullsdott og lunket vann, vær nøye med håndvask, og bytt håndkle og putetrekk hver dag. Sannsynligvis går det over av seg selv i løpet av 4-5 dager, hvis ikke drar dere til legen og får øyedråper - da er det mer sannsynlig at det er bakterier involvert. 

 

Anonymkode: a94bb...27d

Det var dette jeg leste noe om. Han har allerede vært borte fra bhg i en uke og jeg må på jobb i morgen. Har vært feberfri i 24t og vel så det og nå dette. Jeg blir sprø! Kan liksom ikke være borte 4-5 dager til når han egentlig er i fin form heller?

 

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg har covid nå, og har fått både øyekatarr og smerter i ørene samt. svelget.😊 resten av gjengen i huset hadde det for halvannen uke siden

Anonymkode: 6606f...011

Dette er jo da i virussanmenheng. Måtte du ha øyedråper?

 

Tingtang skrev (13 minutter siden):

Jøss, aldri hørt om! Genialt! Men det er ikke scam? Har du brukt det?

Anonymkode: 4370e...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt sykt irriterende at man tror man endelig har en frisk unge og så renner det plutselig puss fra øynene selv om allmenntilstanden er fin 😅 har akkurat vært der selv. 

Men det er også utrolig smittsomt blant så små (gnir seg i øyet og tar på alt mulig) og barnehagepersonell kan heller ikke gå og vaske puss hele dagen. Så han må dessverre bli hjemme til det bedrer seg. 

Og om det ikke er bakterielt så hjelper det jo heller ikke med antibiotika skrevet ut av en nettdoktor. Jeg ville ventet og sett hvordan det utvikler seg. 

Anonymkode: a94bb...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Det er helt sykt irriterende at man tror man endelig har en frisk unge og så renner det plutselig puss fra øynene selv om allmenntilstanden er fin 😅 har akkurat vært der selv. 

Men det er også utrolig smittsomt blant så små (gnir seg i øyet og tar på alt mulig) og barnehagepersonell kan heller ikke gå og vaske puss hele dagen. Så han må dessverre bli hjemme til det bedrer seg. 

Og om det ikke er bakterielt så hjelper det jo heller ikke med antibiotika skrevet ut av en nettdoktor. Jeg ville ventet og sett hvordan det utvikler seg. 

Anonymkode: a94bb...27d

Det står jo overalt at de kan dra i bhg hvis det er mildt? Jeg skal ha foredrag for alle avdelingene våre i Europa i morgen. Jeg kan virkelig ikke melde forfall på grunn av litt puss når ungen er frisk 🙈 

Anonymkode: 4370e...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...