Gå til innhold

Flere som skal jobbe 1. og 17. mai


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jobber 8-9 røde dager hvert år. Turnus. Slitsomt ja.

Anonymkode: ce6e9...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobber 17 mai, ikke 1 mai. 1 mai kan jeg lett jobbe hvert år uten at det gjør meg noe tbh,er heligdagstilegg uten at jeg egentlig føler den dagen er en helligdag.

17 mai derimot er litt kjip, men i helse har man ialefall 133% tilegg så skal ikke klage for mye.  + får med meg alt som skjer før kl 3 (som jeg uansett liker best) den dagen.

Anonymkode: 407b2...660

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I wish 💸💸

Anonymkode: 1b066...3f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har satt opp yogatime på 17. mai, så kan de som får en stresset nasjonaldag med unger, sjampanjefrokost og mas få muligheten til få roen på morgenen før det hele starter.

Timen er allerede fullbooket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jobber 17 mai, ikke 1 mai. 1 mai kan jeg lett jobbe hvert år uten at det gjør meg noe tbh,er heligdagstilegg uten at jeg egentlig føler den dagen er en helligdag.

17 mai derimot er litt kjip, men i helse har man ialefall 133% tilegg så skal ikke klage for mye.  + får med meg alt som skjer før kl 3 (som jeg uansett liker best) den dagen.

Anonymkode: 407b2...660

Ikke helt korrekt. Leger har ikke helligdagstillegg. Mens sykepleiere og andre i fast stilling vel noen steder har 150 % (som jeg selvfølgelig mener er fullt fortjent, skulle bare ønske det gjaldt leger også). 

Anonymkode: 6d37d...b36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen forskjell på 1, 17. Mai og andre dager hos oss, og null tillegg (helligdagstillegg er bakt inn i månedslønna)

Skjønner ikke greia med hverken 1. eller 17. Mai, så det er helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jobber 17. mai. Jeg er lærer, og har meldt meg frivillig til å gå sammen med elevene mine i 17. mai-toget. :) 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPOCA skrev (Akkurat nå):

Ja, jobber 17. mai. Jeg er lærer, og har meldt meg frivillig til å gå sammen med elevene mine i 17. mai-toget. :) 

Det er ikke akkurat frivilighet jeg mener....

Anonymkode: 185d4...e67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke jobb, men jeg er student og eksamensperioden er i gang. Både 1 og 17 mai går til lesing, samt hele pinsehelgen da jeg har eksamen 21 mai…

Anonymkode: 0ef5d...22e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber 17 mai. Er sykepleier. Litt trist da jeg gjerne skulle ha vært med familien. 

Anonymkode: ac68b...cfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fri 1. mai, men jobber 17.. Det siste er ikke noe offer for meg; snarere en lettelse å slippe den pinlige nasjonalsjåvinismen. 1. mai er imidlertid en høytidsdag, som jeg alltid markerer.

Anonymkode: fb07e...0ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år har jeg fri begge dager, men jeg jobbet 17. mai i fjor. Barna mine syntes det var kjedelig, men dagen er lang og vi koste oss på ettermiddagen. Ikke en stor belastning for meg å jobbe den dagen. Jeg synes det er mye mer sårt å jobbe på julaften. 

Anonymkode: 6ff1b...861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber bare 1. heldigvis. 
1. mai er for meg en helt vanlig dag, så gjør meg ingenting å jobbe da. 
Men setter pris på å ha fri 17. i år, det er for meg en festdag helt der oppe med julaften. 🇳🇴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg jobber begge👍Synes det et helt ok, siden tilleggene er så gode😃Blir noen tusen ekstra👏

Anonymkode: e21b4...de6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber 1.mai og himmelsprett. Skulle gjerne sluppet, eller i det minste fått erstatningsfri. Men det mangler sykepleiere det jeg jobber, så vi må ta ut helligdagsjobbing i betaling. Noe som var ok da jeg var ung, og er ok for dem som jobber deltid. 

For meg som jobber 100% gjør helligdagsjobbingen at jeg jobber mer enn full stilling.

Anonymkode: 50787...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde fri begge dagene men har tatt vakter for kollegaer som heller ville ha fri. Selv vil jeg helst jobbe slike dager og heller ha fri på hverdager. Får ikke brukt slike dager til noe fornuftig. 

Anonymkode: b2c75...e52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke akkurat frivilighet jeg mener....

Anonymkode: 185d4...e67

"Frivillighet". Noen må gå, ellers blir det ikke 17. mai-tog. Vi blir ganske sterkt presset til å "melde oss frivillig". 

Jeg skulle gjerne hatt 17. mai fri, men går for elevenes del. Mange elever velger ikke å gå når læreren deres ikke går. 

Endret av SPOCA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPOCA skrev (51 minutter siden):

"Frivillighet". Noen må gå, ellers blir det ikke 17. mai-tog. Vi blir ganske sterkt presset til å "melde oss frivillig". 

Jeg skulle gjerne hatt 17. mai fri, men går for elevenes del. Mange elever velger ikke å gå når læreren deres ikke går. 

Får dere ikke lønn for det?

Det får nemlig jeg, dersom jeg hadde ønsket å gå. Kommune i Akershus. 

Anonymkode: c6e4a...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Får dere ikke lønn for det?

Det får nemlig jeg, dersom jeg hadde ønsket å gå. Kommune i Akershus. 

Anonymkode: c6e4a...884

Jo? Det er dog kun for 3 timer, det dekker ikke den faktiske tiden man faktisk bruker på det, så det er en del gratisarbeid denne dagen for min del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...