Gå til innhold

Hvilken forsikring? Kreft og andre alvorlige sykdommer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilken forsikring burde jeg velge og hvilken har du? Har stor sansynelighet får og få kreft og den dagen det kommer vill jeg ikke ha ekstra beskymring ved penger evt familien og begravelse

Anonymkode: ec09a...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det du bør gjøre, er å sjekke om du har livsforsikring (eller lignende) via jobben. Om man blir ufør eller dør, skal dette komme tydelig frem. 

I tillegg kan du forsikre deg selv. Her mener jeg å huske at man forsikrer gapet mellom nåværende inntekt og det man får som 100% ufør. Ved dødsfall, vet jeg ikke. Sjekk opp livsforsikringer.

Jeg har valgt å ikke ha egen livsforsikring da familien min får 2 mill gjennom den på jobben, dersom jeg dør. Og i tillegg har jeg jo sparing og bolig som de får. Skal holde til å sørge for en økonomisk bekymringsfri periode dersom jeg faller fra. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du allerede nå vet at du har høy sjanse for å få kreft kan det være vanskelig å få forsikret deg mot det. Sjekk litt rundt omkring hos d forskjellig aktørene. Lykke til. Viktig å være godt forsikret. Husk å forskning barna👍

Anonymkode: fa74d...bf9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde få deg en uførepensjonsforsikring med høy dekning av lønn. Jeg har kreft og min uførepensjonsforsikring med den dekningen jeg har valgt gir nærmest 100 prosent lønn etter jeg går over på AAP, og vil gi månedlige utbetalinger helt til pensjonsalder hvis jeg skulle bli uføre av kreftbehandlingen/kreft. Den koster litt men hvis du har høy sannsynlighet for kreft, vil det nok sikkert lønne seg på sikt.

Med dagens kreftbehandling er det jo lite sannsynlig at du vil dø i løpet av kort tid. Mer trolig vil du leve i mange år etter kreftbehandling eller med kreft. Da kan det være fint å ha en uførepensjonsforsikring som dekker tapt inntekt om du må over på nav sine stønader.

Anonymkode: b9e3c...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...