AnonymBruker Skrevet 22. april #21 Del Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ikke har behov? Hva får deg til å tro det? Ugh, nei. Can't be bothered. Så mange idioter. Les innlegget over. Anonymkode: b6bbb...704 Var litt kjapp på labben. Tolket innlegget motsatt feil. Anonymkode: b6bbb...704 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 24. april #22 Del Skrevet 24. april (endret) On 4/22/2024 at 4:43 PM, Morten1 said: Hvordan mener du at jeg som håndtverker skal komme frem med verktøy/utstyr og materialer egentlig? Ingen elbil klarer å frakte det jeg trenger, ikke klarer de å trekke hengere heller. Man kan ikke forby ting før man i det hele tatt har ett alternativ, forresten tviler jeg på at ett forbud er mulig å gjennomføre, fossibiler er lovlig anskaffet og godkjente av staten, da kan de ikke endre lovverket som vil gi "tilbakevirkende kraft" noe som er en av våre viktigste lover. Man kan godt tenke seg at det ikke forbys men gjøres så dyrt at bruk i praksis blir ikke forvarer seg unntatt i helt spesielle tilfeller (eller unntak for helt spesielle kategorier kjøretøy, de finnes). Godt mulig virksomheten du beskriver havner der, men erfaringen er vel at økonomi er en faktor mange tilpasser seg. Endret 24. april av skrue Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 24. april #23 Del Skrevet 24. april Morten1 skrev (På 22.4.2024 den 16.43): Hvordan mener du at jeg som håndtverker skal komme frem med verktøy/utstyr og materialer egentlig? Ingen elbil klarer å frakte det jeg trenger, ikke klarer de å trekke hengere heller. Man kan ikke forby ting før man i det hele tatt har ett alternativ, forresten tviler jeg på at ett forbud er mulig å gjennomføre, fossibiler er lovlig anskaffet og godkjente av staten, da kan de ikke endre lovverket som vil gi "tilbakevirkende kraft" noe som er en av våre viktigste lover. For det første er det ekstremt mange håndverkere som har gått over til elbil. For håndverkere som primært jobbet innen Oslo, ville jeg tro dette var normalen allerede. Faktisk er det vel slik at det er en haug med oppdrag du ikke kan få, ganske enkelt fordi du ikke kan dokumentere at du satser grønt. (bytte bilpark er kansje symbolsk, men det er også det billigste og enkleste miljøtiltaket en bedrift kan gjøre. ) Det er gjerne issue med å kunne trekke over 1000 kg på henger, men den gruppen som trenger dette, er typisk en undergruppe av håndverkere. Det er helt uproblematisk å gjennomføre byregulering som i praksis gjør det ulovlig å kjøre steder. Det at du har lovlig kjøpt en bil, gir ingen blankofullmakt til hvor du skal kjøre bilen. Det er ikke bilen som er ulovlig, det er bruksområdet som regulativt endres, og det kan skje fortløpende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april #24 Del Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (På 22.4.2024 den 16.31): Nå er det ganske mange andre måter å komme seg steder på enn å kjøre bil da. Anonymkode: 96da2...52d Ja, det er klart. Jeg kan ta kollektivt til jobben. Det tar sånn ca 1,5 time. Innad i Oslo. Eller jeg kan kjøre, det tar 25 minutter. For all del, jeg er glad i både Oslo og kollektivtilbudet der. Men det kunne vært hakket bedre, ikke alle bor på løkka eller jobber nær en t-banestasjon. Så inntil videre beholder jeg fossilbilen min, siden jeg ikke har råd til en ny bil for øyeblikket... Anonymkode: 8ac65...142 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:24 #25 Del Skrevet søndag kl 07:24 AnonymBruker skrev (På 22.4.2024 den 16.21): Hvorfor er det ikke ulovlig å kjøre fossilbil i Oslo? Anonymkode: 96da2...52d Hvorfor skulle det være det? Anonymkode: 18ff1...5fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå