Gå til innhold

Er overrasket over hvor ung mange voksne damer ser ut som


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser mange slanke middelaldrende kvinner (hvis man er overvektig er det mer fett i ansiktet som gir mindre rynker og volumtap) som ser unge ut i ansiktet, og de har ikke brukt botox eller fillers.

Jeg var forleden hos en hudpleier som fortalte meg at hun nettopp hadde fylt 50 år, og hun var helt rynkefri i ansiktet og hadde heller ikke volumtap.

Hun fortalte meg at som hudpleier hadde de aldri tid til å utføre behandlinger på hverandre, men hun brukte gode kremer, spiste sunt og var fysisk aktiv, og hun hadde ikke tatt botox eller fillers.

Jeg har en venninne (54) som omtrent ikke har en linje i ansiktet eller volumtap, og hun har aldri brukt anti age hudpleie, men hatt atopisk eksem og har smørt ansiktet med feite kremer de siste 30 årene.

Hva er hemmeligheten?

 

Anonymkode: 9c87d...053

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Holde seg unna sola. 

Anonymkode: 3eec4...4f9

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også noen som ser overraskende gamle ut. Var nylig en dame på 42 som la ut et bilde i en Facebook-gruppe og var så fornøyd med hvor trent kropp hun har. Greit nok, men ser ut som hun er 50+ og jeg på 40 ser mer ut som en som kunne vært sønnen hennes enn en som er to år yngre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solkrem. 90% av aldringstegn vi får i huden kommer fra solen. Bruk solkrem faktor 50 hver dag (også når det er skyer og grått ute) strålene fra solen kommer igjennom selv uten at sola skinner.

Anonymkode: 4aa50...dbf

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (3 timer siden):

Er også noen som ser overraskende gamle ut. Var nylig en dame på 42 som la ut et bilde i en Facebook-gruppe og var så fornøyd med hvor trent kropp hun har. Greit nok, men ser ut som hun er 50+ og jeg på 40 ser mer ut som en som kunne vært sønnen hennes enn en som er to år yngre.

Ugh, du oppfører deg som en 50 år gammel bitter kjerring. Det er sånn damer oppfører seg mot hverandre, du som mann burde virkelig vite bedre, men enkelte av dere er like søppel som damene. 

Til deg trådstarter: min mor er 52 og en kan knapt se alderen på ansiktet hennes. Men, det handler om gener, for hun røyka i 30 år og var ikke forsiktig med soling når hun var ung. Noen ting kan man gjøre for å unngå tidlig aldring men har du genene på din side så vil du jo ha en fordel. 

Er selv 30 år og blir tatt for å være i tidlig 20 årene. Ble tidlig interessert i hudpleie, brukt solkrem hver vår og sommer siden tidlig 20-årene. Så har jeg jo gode gener når det kommer til dette. Solkrem og nok fuktighet til huden skal være nok, de fleste hudpleieprodukter hjeper ikke MOT noe, men de kan forebygge litt. Retinol er også anbefalt. 

Anonymkode: 343eb...d5a

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag mann, økseskaft. KG deluxe.

Endret av norw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

norw skrev (1 time siden):

God dag mann, økseskaft. KG deluxe.

Ja, og du passer rimelig godt inn her. 

Anonymkode: 343eb...d5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har skjønt at gener spiller inn og det er jo urettferdig for oss som ikke har slike gener, men that's life.🙈

Ts

Anonymkode: 9c87d...053

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei venninne som er hudlege. Hun går ikke ut av huset uten solkrem, sommer som vinter. Ikke røyk, ikke for mye sol, drikke vann, få nok søvn, krem for å holde fuktighet. Det er visst det man kan gjøre selv. Resten er gener og da er man enten heldig eller uheldig.

Anonymkode: fe11b...929

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Profhilo. Det fikser mye. Olje, ikke krem når du er over 45. 

Anonymkode: 693b4...f87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma er 67 år og har veldig lite rynker. Kun brukt Nivea krem fra hun var 25 år. Thats it. Vasker ansiktet med vanlig dove såpe. Hemmligheten er gode gener,aldri solt seg i ansiktet, aldri smakt alkohol eller røyket. 

Anonymkode: 02d0e...b89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Mamma er 67 år og har veldig lite rynker. Kun brukt Nivea krem fra hun var 25 år. Thats it. Vasker ansiktet med vanlig dove såpe. Hemmligheten er gode gener,aldri solt seg i ansiktet, aldri smakt alkohol eller røyket. 

Anonymkode: 02d0e...b89

Sol og røyk er to veldig store årsaker til rynker! Da er ikke hemmeligheten (bare) gode genere. 
 

Min bestemor har aldri solt seg, hun lå i skyggen da alle lå i sola da vi var på ferie, mens døtrene hennes lå og stekte i sola uten solkrem og alle døtrene røyka fra de var veldig unge og bestemor røyka aldri. Da bestemor var 70 år så hadde hun ikke mye rynker å snakke om og alle døtrene hadde ganske mye rynker fra lenge før de var 40 år.

Anonymkode: afba1...d82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gener og solkrem.

Anonymkode: e0fb4...c38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Profhilo. Det fikser mye. Olje, ikke krem når du er over 45. 

Anonymkode: 693b4...f87

Hvilken olje anbefaler du?

Ts

Anonymkode: 9c87d...053

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gener. Jeg er 45 og ser foreløpig yngre ut, har aldri giddet å bruke solkrem, men alltid spist veldig sunt, trent, og mamma og mormor så også yngre ut lenge. Men regner med at mangelen på solkrem biter meg i rumpa om få år 😂

Anonymkode: bfa86...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

 

Hva er hemmeligheten?

 

Anonymkode: 9c87d...053

Gode gener. Og solbeskyttelse. 

Det du sier om fettprosent kan også ha betydning, såklart.

Jeg er bare førti og foreløpig rynkefri og fast i fjeset, men siden jeg er tynn og har et firskårent ansikt med høye kinnben ser nok fremtiden dyster ut for min del, får sikkert hengekjaker snart, haha!

Anonymkode: 13f2e...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gener. Datet nylig en fyr som er et par år eldre enn meg. Han er supersunn, ingen røyk, alkohol, sunn mat, trening osv. Han hadde innsunket ansikt og mye store rynker. Nesten som at ansiktet var helt senete av rynker. Jeg ser nok rundt 10 år yngre ut, tross usunn livsstil. 

Anonymkode: a8043...967

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gode gener. Og solbeskyttelse. 

Det du sier om fettprosent kan også ha betydning, såklart.

Jeg er bare førti og foreløpig rynkefri og fast i fjeset, men siden jeg er tynn og har et firskårent ansikt med høye kinnben ser nok fremtiden dyster ut for min del, får sikkert hengekjaker snart, haha!

Anonymkode: 13f2e...dda

Glemte å nevne røyk, ja!

Når jeg ser på bilder av foreldrene mine fra da de var på samme alder som jeg er nå, så ser de jo myyye eldre ut. Årsaken er nok at de røyket daglig fra de var konfirmanter, altså hadde de i førtiårsalderen allerede 25 års "fartstid" som røykere. Det setter nok sine spor.

Anonymkode: 13f2e...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mamma er født atopiker og har alltid vært tvunget til å smøre seg med mye fete kremer . Derfor har hun lite rynker til å være 55 år. Hun er røyker og elsker sol ,men moren hennes har lite rynker i en alder av 92år så er vel genetisk å.

Anonymkode: aecef...5fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...