Gå til innhold

Hva hadde du invistert i om du hadde hatt 50.000 ...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke drep meg med kommentarer - vet at 50.000 ikke er all verden.

Men, jeg har 50.000 til overs etter alle regninger er betalt. Ønsker å invistere i noe, som kan være økonomisk lønnsomt. Hva kunne det ha vært? En bil å leie ut.... fond - men det er langsomt, reklame til bedriften min for å få nye kunder.... ja, hva er lurt og hva hadde du invistert i :)

Anonymkode: 09798...9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sett på bankkonto hvis du skal bruke pengene om mindre enn 3 år, sett i indeksfond på en ASK eller Fondskonto hvis du har lengre horisont enn dette. 

Anonymkode: af04f...9f8

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Sett på bankkonto hvis du skal bruke pengene om mindre enn 3 år, sett i indeksfond på en ASK eller Fondskonto hvis du har lengre horisont enn dette. 

Anonymkode: af04f...9f8

Tenker mer på invistering i form noe som kan gi en liten, fast inntekt hver mnd. Eks: dersom jeg bruker de på reklame, får jeg fler kunder, økt etterspørsel og dermed inntekt. Kjøper jeg en liten bil til å leie ut.... får jeg leie inntekt. Kjøper jeg verktøy.... ja tenker mer kreativt.

Anonymkode: 09798...9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utbytteaksjer. Noe som skaper en grønn fremtid (ikke equinor, Telenor og den gamle røkla. Kanskje en bank. 
 

men da får du penger bare en gang i året da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Ikke drep meg med kommentarer - vet at 50.000 ikke er all verden.

Men, jeg har 50.000 til overs etter alle regninger er betalt. Ønsker å invistere i noe, som kan være økonomisk lønnsomt. Hva kunne det ha vært? En bil å leie ut.... fond - men det er langsomt, reklame til bedriften min for å få nye kunder.... ja, hva er lurt og hva hadde du invistert i :)

Anonymkode: 09798...9d4

Jeg var nettopp i litt samme situasjon, fikk 30 000 uventede kroner. Brukte halvparten på våpenaksjeer og halvparten på diverse fond. Våpenaksjeene mine har gått til himmel på to måneder så skulle ønske jeg hadde brukt alt på det 😆

 

Verden går jo til helvete så tror våpenaksjeer må være den tryggeste investeringen, muligens sammen med slankemedisiner…

Anonymkode: 127ed...bb0

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frontline aksjer. Trust me

Anonymkode: 17f4f...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynn med å se på hva det kan være marked for i lokalmiljøet ditt. Vil det være intessere for korttidsleie av en liten bil? Hvirdan skal du markedsføre deg, administere det, forsikring - alt sånt koster også både tid og penger,  og ikke minst tar det tid å etablere seg. Det skal godt gjøres å få en stabil månedsinntekt som monner (og som føles verdt det i innsats vs utbytte) med en såpass liten investering, særlig på kort tid.

Anonymkode: d76ca...19a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bondenisse skrev (2 timer siden):

men da får du penger bare en gang i året da


Equinor og en del andre selskaper utbetaler utbytte fire ganger i året. 

Anonymkode: a280a...cd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aksjer JKS.

Anonymkode: c95c8...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Bondenisse said:

Utbytteaksjer. Noe som skaper en grønn fremtid (ikke equinor, Telenor og den gamle røkla. Kanskje en bank. 
 

men da får du penger bare en gang i året da

Hvor mye i gjennomsnitt kan man tjene her?

Anonymkode: 09798...9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.4.2024 den 6.35):

Hvor mye i gjennomsnitt kan man tjene her?

Anonymkode: 09798...9d4

Det varier veeeeldig. Kommer an på hvilket firma du kjøper, og hvordan aksjekursen svinger og det faktiske utbyttet. Jeg har ca 10 000 kr investert, i Orkla og ulike banker. Fikk nesten 700kr i utbytte i år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt noen gull/sølvmynter i vinter. Hyggelig gevinst om jeg hadde solgt forrige uke. En Gullmynt kjøpt til 22.000,- i januar/februar kunne nylig selges for nærmere 27.000,-  To mynter kjøpt i vinter til under 50.000,- og solgt nå; Gevinst på minst 9000 kr! Kan dra i butikk i Oslo og selge/få pengene på dagen.

Prisutvikling | Goldsource

Anonymkode: 8f07b...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...