Gå til innhold

Hvorfor er det så mange jenter som holder telefonen sånn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjerne når de er ute og går. Det ser bare så utrolig merkelig ut, som om de tror de eter ost og kjeks eller noe. Tror aldri jeg har sett godt voksne folk, eller menn/gutter som gjør det.

 

0Ss0D3C5PJfV-03GANe22AyEiEP9X_wez7i3h6Ba_61Q.webp

Anonymkode: d5b04...e7f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke sett det,men det ser litt teit ut,ja!

Anonymkode: 72145...b75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi man bruker høyttaler og mikrofonen er plassert nederst? 

Anonymkode: 762ad...833

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er en uting å prate i mobilen på høytaler når man er ute blandt andre. Jeg ser virkelig ikke poenget, hvis man da ikke er sammen med en gruppe som også vil være en del av samtalen.

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser stadig vekk menn gå slik, eller kjøre slik. Og begge kjønn gå slik på butikker.

Men det er hovedsakelig unge kvinner jeg ser gå tur med hunden, og ha noen på FaceTime, med null oppmerksomhet på hunden... Det synes jeg er så trist å se...

Anonymkode: 2889c...416

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ser stadig vekk menn gå slik, eller kjøre slik. Og begge kjønn gå slik på butikker.

Men det er hovedsakelig unge kvinner jeg ser gå tur med hunden, og ha noen på FaceTime, med null oppmerksomhet på hunden... Det synes jeg er så trist å se...

Anonymkode: 2889c...416

Blir ikke det en merkelig vinkel å se noen fra om man holder mobilen slik når man facetimer? 🤔

Ser man ikke fra en veldig lite flatterende vinkel: fra haka og opp?

 

Jeg ser også av og til folk som snakker slik, og ja det ser teit ut. Aldri skjønt poenget og aldri skjønt hvorfor man eventuelt har på høyttaler når man snakker i mobilen i offentlighet.

Anonymkode: c0ca8...891

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo fordi der er mikrofon og høyttaler. Jeg synes ikke det er noe rart, er jo sånn samtalen får best lyd. Hvis det er face time holder man den nok ikke sånn, men hva så?

Anonymkode: 5f920...7b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er ikke poenget med å bruke høytaler nettopp at man skal slippe å holde telefonen opp til ansiktet/øret? Hvis man likevel må holde telefonen opp, hvorfor ikke bare holde den inntil øret som vanlig?

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er jo fordi der er mikrofon og høyttaler. Jeg synes ikke det er noe rart, er jo sånn samtalen får best lyd. Hvis det er face time holder man den nok ikke sånn, men hva så?

Anonymkode: 5f920...7b6

Har du en veldig gammel og dårlig telefon?

Anonymkode: 68ae6...d9c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er jo fordi der er mikrofon og høyttaler. Jeg synes ikke det er noe rart, er jo sånn samtalen får best lyd. Hvis det er face time holder man den nok ikke sånn, men hva så?

Anonymkode: 5f920...7b6

Du vet at man kan holde telefonen inntil øret? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Fordi man bruker høyttaler og mikrofonen er plassert nederst? 

Anonymkode: 762ad...833

Men disse bertene har jo ofte plugger i ørene uansett, og de har jo mikrofon

Anonymkode: d5b04...e7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er en trend de har hentet fra TV/Hollywood. Så den måten å holde mobilen på første gang på Svenske Hollywoodfruer for en del år siden, og de var jo veldig wannabe og opptatt av å være "in" og "trendy".

Anonymkode: d45db...0e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Fordi man bruker høyttaler og mikrofonen er plassert nederst? 

Anonymkode: 762ad...833

Men hvorfor i alle dager bruker man høyttaler? Lyden skriker ut til alle andre mennesker lengst fra øret til den som skal høre 😬 Jeg har sett alle aldre snakke sånn i telefonen. Trodde først det var en gammel- person- greie, men har jo oppdaget at det ikke er det. Jeg tenker ofte på de stakkars personene i andre enden som ikke aner at det de sier blir broadcastet til alle rundt. 

Anonymkode: 6b8c5...6b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mannor skrev (3 timer siden):

Du vet at man kan holde telefonen inntil øret? 

Ja, men noen ganger velger jeg høyttaler. Ikke midt i folkemengder, men ute av huset liksom. Og er det et så stort problem? Er 17 med iPhone forresten. Jeg synes lyden blir best sånn, og gjør det ikke der det kan forstyrre andre. Fornøyd?

Anonymkode: 5f920...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa på 68 gjør dette. :ler: Han er den eneste jeg har lagt merke til som holder mobilen slik.

Anonymkode: ac032...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi det er der mikrofon og høyttaler er. Jeg synes ikke det er noe rart i det hele tatt. Dessuten har jeg sett at gutter/menn holder mobilen slik også! (utrolig hva enkelte henger seg opp i) Selv holder jeg mobilen slik når jeg snakker (bilde) Jeg kan ikke ha den inn til øret pga jeg har Tinnitus. Bruker heller ikke plugs! (øretelefoner) :fornøyd:

hand-of-smiling-redheaded-young-woman-ho

Endret av Ditzy Doo
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ditzy Doo skrev (13 timer siden):

Det er fordi det er der mikrofon og høyttaler er. Jeg synes ikke det er noe rart i det hele tatt. Dessuten har jeg sett at gutter/menn holder mobilen slik også! (utrolig hva enkelte henger seg opp i) Selv holder jeg mobilen slik når jeg snakker (bilde) Jeg kan ikke ha den inn til øret pga jeg har Tinnitus. Bruker heller ikke plugs! (øretelefoner) :fornøyd:

hand-of-smiling-redheaded-young-woman-ho

Jeg har hodeskade og tinnitus og blir kvalm og svimmel hvis jeg holder mobilen inn til øret, så jeg gjør slik som deg.

Anonymkode: a56c9...f39

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toskete trend.

Anonymkode: ca418...e7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...