Gå til innhold

Hvor ærlig må/bør man være ved et brudd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Unnskyld, mente "alt UNNTATT hygienen handler vel om preferanser" (selv om jeg forsåvidt har sett lurvete folk finne hverandre, også).

Anonymkode: a3fcb...27f

Da ble det mer forståelig. 😄

Joda, lurvete folk kan finne hverandre, men har nok heller ikke så mange andre muligheter enn å finne hverandre heller, og selv om man ikke kjenner egen drittlukt kjenner man nok andres. 

At noen begynner å slurve med hygienen etter en tid sammen pleier så definitivt å være et problem for den andre, som antagelig ikke hadde gått inn i forholdet dersom vedkommende viste den siden fra starten av. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare si det du føler. Dette funker ikke og du er ikke lykkelig. Og følelsene er borte. Det kan han jo ikke kverulere på. Å velge livspartner kan ikke reduseres til "det beste argumentet". Ta aksjon - du har bare ett liv og det kan være så sykt mye bedre i en god relasjon 🙂

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør et klokt valg, selv om det er tøft :gruppeklem:. Så uendelig mye bedre å avslutte, enn å bli værende årevis i et ulykkelig forhold. Nå går du av de riktige grunnene. Ønsker deg alt godt 💕💕💕

Endret av Tradegy
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser mange mener at du bør være ærlig om hvorfor du ønsker å slå opp. 

Med tanke på at han er en bedrevitere og tidligere har diskutert deg vekk fra brudd, så tenker jeg at du skal drite i å gjøre det "riktige". Sånne folk kan man ikke diskutere med, og det er ikke din jobb å gjøre han en bedre kjæreste for nestemann. Det er jo uansett mange som deler hans interesser og helst vil leve et rolig liv inne. 

Gjør det enkelt. "vi ønsker ikke det samme fra livet, og jeg ser ingen fremtid med deg." prøver han å kverulere, så gjentar du "Dette er ikke en diskusjon. Forholdet er over, og sånn skal det forbli."

Vær direkte, kort og presis. Ikke la han dra deg inn i en diskusjon. Ikke la han provosere deg til å forsvare deg eller ditt valg. 

Anonymkode: 247aa...8a6

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger jo ikke oppgi noen grunn ; er det slutt så er det slutt. Blir ikke mindre slutt om grunnen er godkjent! Har aldri forstått det med å forklare opp og i mente allting . 

Anonymkode: 962c1...5a5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kjedelig, lukter dritt og er dårlig sex er litt brutalt for folk å få høre selv om det er sant..

Ville gått en god omvei rundt den grøten..

"Beklager, men vi er bare for ulike til å passe som kjærester el" eller noe ant piss.

Anonymkode: cfe55...a87

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ser mange mener at du bør være ærlig om hvorfor du ønsker å slå opp. 

Med tanke på at han er en bedrevitere og tidligere har diskutert deg vekk fra brudd, så tenker jeg at du skal drite i å gjøre det "riktige". Sånne folk kan man ikke diskutere med, og det er ikke din jobb å gjøre han en bedre kjæreste for nestemann. Det er jo uansett mange som deler hans interesser og helst vil leve et rolig liv inne. 

Gjør det enkelt. "vi ønsker ikke det samme fra livet, og jeg ser ingen fremtid med deg." prøver han å kverulere, så gjentar du "Dette er ikke en diskusjon. Forholdet er over, og sånn skal det forbli."

Vær direkte, kort og presis. Ikke la han dra deg inn i en diskusjon. Ikke la han provosere deg til å forsvare deg eller ditt valg. 

Anonymkode: 247aa...8a6

Det mener egentlig jeg også, selv om jeg "argumenterte for ". Jeg synes likevel ikke man skal gjøre det dersom man setter seg i en ubehagelig situasjon, eller det er fare for at man ved å gjøre det ikke klarer å gjennomføre bruddet. Man har ingen plikt til slikt, men det er ok ovenfor den andre dersom det er mulig. Jeg var ikke redd for annet enn protester da jeg gjorde slikt. Det var heller ingenting som var oppe til diskusjon da, det var bare informasjon om "derfor!", og ikke mulighet til å få meg til å ombestemme meg på det tidspunktet. 

Før jeg avsluttet hadde gjerne temaene vært oppe til diskusjon og mulighet til å komme hverandre i møte, men ikke på det tidspunktet. Da hadde jeg avsluttet, og det var kun informasjon om hvorfor på det tidspunktet. 

Jeg hadde ikke gjort det ovenfor mann jeg bare var mest tjent med å komme meg bort fra, der å gi begrunnelse bare hadde skapt unødvendig ubehagelig/ekkel situasjon. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sander33 skrev (På 22.4.2024 den 9.35):

Det er noen veldig gode råd han burde få med seg, for å kunne klare å holde på en partner senere. 

Skulle vært gitt «kjæreste referanser». Brenner litt for det. 

Skriv opp noen gode også, og gi de til han!

 Slik:

 

Kjæreste referanse for [Ekskjærestens navn]:

Det er med tungt hjerte jeg bekrefter [Ekskjærestens navn] oppsigelse. Dessverre må jeg rapportere at hans evne til å tilføre spenning til enhver situasjon er på linje med en oppskrift uten krydder. Hans lidenskapsnivå for å gjøre absolutt ingenting er imponerende, men dessverre ikke forenlig med arbeidsmiljøet. Videre har hans bidrag til vårt felles intime liv blitt sammenlignet med en sovende snegle. Til slutt, hans personlige hygienepraksis er så sjelden at den kan klassifiseres som arkeologisk. Vi ønsker ham alt godt i fremtiden, forhåpentligvis med en ny hobby og en flaske deodorant.

😂😂 Dauer!!! 
Takk, for latteren!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ser mange mener at du bør være ærlig om hvorfor du ønsker å slå opp. 

Med tanke på at han er en bedrevitere og tidligere har diskutert deg vekk fra brudd, så tenker jeg at du skal drite i å gjøre det "riktige". Sånne folk kan man ikke diskutere med, og det er ikke din jobb å gjøre han en bedre kjæreste for nestemann. Det er jo uansett mange som deler hans interesser og helst vil leve et rolig liv inne. 

Gjør det enkelt. "vi ønsker ikke det samme fra livet, og jeg ser ingen fremtid med deg." prøver han å kverulere, så gjentar du "Dette er ikke en diskusjon. Forholdet er over, og sånn skal det forbli."

Vær direkte, kort og presis. Ikke la han dra deg inn i en diskusjon. Ikke la han provosere deg til å forsvare deg eller ditt valg. 

Anonymkode: 247aa...8a6

Tenkte det samme!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.4.2024 den 8.19):

Jeg manner meg for tiden opp til å ta samtalen om brudd. Vi har "bare" vært sammen i tre år, men det er mange grunner til at jeg ikke ser noen fremtid for oss. Hovedgrunnene er at han er dørgende kjedelig, satt/vil ikke noe som helst, kjedelig sexliv og dårlig personlig hygiene. Ingen av disse tingene er noe jeg har lyst til å si ordrett til ham.

Er det "lov" til å si at jeg ønsker å få mer ut av livet enn det vi har sammen? At mangelen på felles interesser kjeder meg? Eller skal man bare si at følelsene er borte, punktum?

Grunnen til at jeg grubler på hva jeg kan si er at jeg vet at han vil kverulere opp og ned i mente, han er også en besserwisser som alltid skal ha rett (han har snakket meg bort fra brudd ved en tidligere anledning.) Jeg er redd for at jeg må ha gode argumenter, men jeg vil ikke såre ham med disse tingene som går direkte på hans personlighet.

Anonymkode: 8d08e...b80

Da vil jeg anbefale deg å bare få tak i en leilighet.  Og bare pakk deg ut, når du kan flytte. 

Har vært mee en kverulant. Som ikke evnet å se ting fra min side, og selvfølgelig var alt min skyld fordi jeg ikke utelukkende ønsket å følge hans ønsker. 

Det hadde vært et tema lenge at enten flyttet vi eller jeg. Pga bostedsituasjonen også gjorde forholdet unødvendig problematisk for oss. Familie bolig, sier ikke mer...

Så etter en krangel så ble vi enige om at på fredag skulle vi noe uten familie innblanding. De blandet seg inn i absolutt alt. Så jeg sa fra at jeg ville ikke ha noen andre der når jeg kom hjem. 

Det gjorde det. Og det tok meg 10minutter å inse at han hadde tenkt å bryte avralen. Så jeg dro bort til en venn som akkurat hadde flyttet. Fant ut at gamle leiligheten sto tom. Ringte på den. Og kunne flytte inn allerede dagen etter.  Sa ja takk. 

Sa ingenting når jeg kom hjem. Sto bare opp dagen etter og pakket tingene mine. Han lurte på hva jeg holdt på med. Pakker og flytter i dag sa jeg. Han lurte på om vi kunne snakke om det. Nei sa jeg. Fordi det blir bare dårlig stemning,  du lover ting, jeg får forhåpninger og du bare bryter det du lover til slutt. Så det har vi gjort så mange ganger nå, at jeg ser ingen hensikt i å gå den runden en gang til. Enten skal vi ut herifra eller bare jeg.  Han fikk muligheten til å enten fortsette forholdet i to boliger eller å flytte etter.  Det takket han nei til.  

Så da var problemet løst. Der vi bodde kunne jeg ikke henge en hylle på veggen uten at det ble familiekrise. Skulle vi noe, var de negative til det. Begynte å kreve ting fra mannen min slik at vi ikke kunne dra. Der kunne selvsagt ikke vente et par dager. Og som jeg sa, veldig rart dette ikke var noe tema før ETTER vi sa vi skulle i bursdag.  

Så hvis din bare kverulerer og det blir dårlig stemning . Så bare skaff deg noe eget pg kom deg ut. Du har prøvd å prate med han, og han er ikke villig til å møte deg på halveien engang. Så tror ikke du kommer til å angre. Men selvfølgelig en vanskelig ting å gjøre. Men helt nødvendig når ting er låst.  Og du blir låst og fanget i en situasjon du ikke vil være i

Anonymkode: df31b...5cb

  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det, Ts? Har du klart å rive deg løs? 

Anonymkode: 247aa...8a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan går det, Ts? Har du klart å rive deg løs? 

Anonymkode: 247aa...8a6

Takk som spør :)

Jeg har dessverre ikke det. Vi har kun møttes én kveld denne uken, og da klarte jeg ikke å få det sagt :(. Men den ene kvelden (og natten) ble bare en bekreftelse om at jeg MÅ bort – jeg dør litt innvendig hver gang vi er sammen. Jeg føler meg kvalt, både av å måtte tilbringe tid med ham og den stålånden (dårlig munnhygiene).

Ble glad for at du spurte – håper jeg kan oppdatere tråden med bedre nyheter i løpet av kort tid! 🙏

TS.

Anonymkode: 8d08e...b80

  • Liker 1
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Takk som spør :)

Jeg har dessverre ikke det. Vi har kun møttes én kveld denne uken, og da klarte jeg ikke å få det sagt :(. Men den ene kvelden (og natten) ble bare en bekreftelse om at jeg MÅ bort – jeg dør litt innvendig hver gang vi er sammen. Jeg føler meg kvalt, både av å måtte tilbringe tid med ham og den stålånden (dårlig munnhygiene).

Ble glad for at du spurte – håper jeg kan oppdatere tråden med bedre nyheter i løpet av kort tid! 🙏

TS.

Anonymkode: 8d08e...b80

Ikke ta det som et nederlag. Noen ganger trenger man bare litt tid til å samle seg før man setter seg selv i en ubehagelig situasjon, for det ER utrolig ubehagelig å slå opp med partneren, og da er det ikke rart at man kvier seg. Men, en time eller to med ubehag er mye bedre enn det konstante ubehaget av å være i et forhold man ikke ønsker å være i. Og når du har fått det unnagjort, vil du kjenne på en fantastisk herlig lettelse!

Er godt tips her er å ikke slå opp hjemme hos deg. Da får du han aldri ut av døra. Slå opp når dere er ute en plass eller hjemme hos han. Da kan du gå når som helst.

 

Anonymkode: 247aa...8a6

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drar opp denne igjen, og ber gjengen her inne om litt styrke 🙏.

Nå står vi midt i det. Jeg gjorde det slutt i går, men da jeg skulle dra dyttet han meg inn igjen og sa han nektet å godta dette. (Ikke på en voldelig måte, sier det så ingen misforstår.) Snakket meg trill rundt så jeg til slutt dro derfra med uforrettet sak. Følte meg elendig som failet _igjen_.

Men jeg skal ikke gi meg, jeg skal gjennomføre. Han spiller ekstremt på følelsene mine, vet at jeg hater å såre folk. Jeg har selvfølgelig forståelse for at han blir såret – men hvordan skal jeg orke å stå i det?! Jeg er jo glad i ham og alt, men vet med hele meg at dette forholdet ikke er riktig for meg :(

TS.

(og nei, jeg klarer ikke å oppgi de helt sanne grunnene, det får heller neste dame slite med.)

 

Anonymkode: 8d08e...b80

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Drar opp denne igjen, og ber gjengen her inne om litt styrke 🙏.

Nå står vi midt i det. Jeg gjorde det slutt i går, men da jeg skulle dra dyttet han meg inn igjen og sa han nektet å godta dette. (Ikke på en voldelig måte, sier det så ingen misforstår.) Snakket meg trill rundt så jeg til slutt dro derfra med uforrettet sak. Følte meg elendig som failet _igjen_.

Men jeg skal ikke gi meg, jeg skal gjennomføre. Han spiller ekstremt på følelsene mine, vet at jeg hater å såre folk. Jeg har selvfølgelig forståelse for at han blir såret – men hvordan skal jeg orke å stå i det?! Jeg er jo glad i ham og alt, men vet med hele meg at dette forholdet ikke er riktig for meg :(

TS.

(og nei, jeg klarer ikke å oppgi de helt sanne grunnene, det får heller neste dame slite med.)

 

Anonymkode: 8d08e...b80

Bare send han en melding. 

«Hei, Tore. Som du vet prøvde jeg å gjøre det skutt med deg i går. Du nektet så jeg ga etter. Saken er fortsatt slik den er for meg, så jeg er dessverre nødt til å gi deg beskjed over melding. Det er slutt. Helt uavhengig sv om du godtar eller ikke. Jeg vil ikke mer, og det må du bare respektere. Lise.» 

Når han er sånn, så er melding faktisk helt ok. Og få med deg noen for å hente tingene dine. Ikke vær alene med han. Ikke slipp han inn. Du vet hva som skjer da! Vær sterk! 

Endret av Juniper
  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Drar opp denne igjen, og ber gjengen her inne om litt styrke 🙏.

Nå står vi midt i det. Jeg gjorde det slutt i går, men da jeg skulle dra dyttet han meg inn igjen og sa han nektet å godta dette. (Ikke på en voldelig måte, sier det så ingen misforstår.) Snakket meg trill rundt så jeg til slutt dro derfra med uforrettet sak. Følte meg elendig som failet _igjen_.

Men jeg skal ikke gi meg, jeg skal gjennomføre. Han spiller ekstremt på følelsene mine, vet at jeg hater å såre folk. Jeg har selvfølgelig forståelse for at han blir såret – men hvordan skal jeg orke å stå i det?! Jeg er jo glad i ham og alt, men vet med hele meg at dette forholdet ikke er riktig for meg :(

TS.

(og nei, jeg klarer ikke å oppgi de helt sanne grunnene, det får heller neste dame slite med.)

 

Anonymkode: 8d08e...b80

Jeg er enig med brukeren over her. Du slo opp, han nektet å godta det, og da er det helt innenfor å sende melding for å gjøre det klinkende klart at det er slutt og at det ikke er en diskusjon.

Med tanke på hvor insisterende han er, må du være direkte og presis i språket. Vær også sterk i ettertid; han vil prøve å få kontakt med deg, dra deg inn i samtaler/krangler for å kverulere. Han vil prøve å få sympati og si det han tror du vil høre. IKKE la deg selv bli dratt inn i det. Kutt kontakten helt, eller om det føles kjipt, svar "Dette er ikke en diskusjon. Det er slutt". Ikke gi han mer enn det. Ikke la han provosere deg til å prate. "Det er slutt" er alt du trenger å gjenta. 

Du tok et stort skritt i går, så nå er du ett skritt nærmere frihet.

 

Anonymkode: 247aa...8a6

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 22.4.2024 den 8.19):

Jeg manner meg for tiden opp til å ta samtalen om brudd. Vi har "bare" vært sammen i tre år, men det er mange grunner til at jeg ikke ser noen fremtid for oss. Hovedgrunnene er at han er dørgende kjedelig, satt/vil ikke noe som helst, kjedelig sexliv og dårlig personlig hygiene. Ingen av disse tingene er noe jeg har lyst til å si ordrett til ham.

Er det "lov" til å si at jeg ønsker å få mer ut av livet enn det vi har sammen? At mangelen på felles interesser kjeder meg? Eller skal man bare si at følelsene er borte, punktum?

Grunnen til at jeg grubler på hva jeg kan si er at jeg vet at han vil kverulere opp og ned i mente, han er også en besserwisser som alltid skal ha rett (han har snakket meg bort fra brudd ved en tidligere anledning.) Jeg er redd for at jeg må ha gode argumenter, men jeg vil ikke såre ham med disse tingene som går direkte på hans personlighet.

Anonymkode: 8d08e...b80

Man kan være høflig og litt skånsom men samtidig få frem sannheten. Et brudd et smertefullt, for de aller fleste, man trenger ikke gjøre det verre enn det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juniper skrev (1 time siden):

Bare send han en melding. 

«Hei, Tore. Som du vet prøvde jeg å gjøre det skutt med deg i går. Du nektet så jeg ga etter. Saken er fortsatt slik den er for meg, så jeg er dessverre nødt til å gi deg beskjed over melding. Det er slutt. Helt uavhengig sv om du godtar eller ikke. Jeg vil ikke mer, og det må du bare respektere. Lise.» 

Når han er sånn, så er melding faktisk helt ok. Og få med deg noen for å hente tingene dine. Ikke vær alene med han. Ikke slipp han inn. Du vet hva som skjer da! Vær sterk! 

 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Drar opp denne igjen, og ber gjengen her inne om litt styrke 🙏.

Nå står vi midt i det. Jeg gjorde det slutt i går, men da jeg skulle dra dyttet han meg inn igjen og sa han nektet å godta dette. (Ikke på en voldelig måte, sier det så ingen misforstår.) Snakket meg trill rundt så jeg til slutt dro derfra med uforrettet sak. Følte meg elendig som failet _igjen_.

Men jeg skal ikke gi meg, jeg skal gjennomføre. Han spiller ekstremt på følelsene mine, vet at jeg hater å såre folk. Jeg har selvfølgelig forståelse for at han blir såret – men hvordan skal jeg orke å stå i det?! Jeg er jo glad i ham og alt, men vet med hele meg at dette forholdet ikke er riktig for meg :(

TS.

(og nei, jeg klarer ikke å oppgi de helt sanne grunnene, det får heller neste dame slite med.)

 

Anonymkode: 8d08e...b80

Støttet utsagnene til de fleste her. Du skylder ikke ham noe som helst!!

Send en mld, avslutt med 🖕 og blokker ham. Hilsen ei som har gjort det etter maaange ulykkelige år

You got this 💪

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Men jeg skal ikke gi meg, jeg skal gjennomføre. Han spiller ekstremt på følelsene mine, vet at jeg hater å såre folk. Jeg har selvfølgelig forståelse for at han blir såret – men hvordan skal jeg orke å stå i det?! Jeg er jo glad i ham og alt, men vet med hele meg at dette forholdet ikke er riktig for meg :(

Anonymkode: 8d08e...b80

Du skal ikke 'stå' i noe. 

Slå opp på melding. Si du ikke ønsker mer kontakt og at han ikke skal oppsøke deg. Blokker. Dukker han opp på døren så ringer du politiet. 

Anonymkode: 8db81...a48

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.4.2024 den 8.19):

Jeg manner meg for tiden opp til å ta samtalen om brudd. Vi har "bare" vært sammen i tre år, men det er mange grunner til at jeg ikke ser noen fremtid for oss. Hovedgrunnene er at han er dørgende kjedelig, satt/vil ikke noe som helst, kjedelig sexliv og dårlig personlig hygiene. Ingen av disse tingene er noe jeg har lyst til å si ordrett til ham.

Er det "lov" til å si at jeg ønsker å få mer ut av livet enn det vi har sammen? At mangelen på felles interesser kjeder meg? Eller skal man bare si at følelsene er borte, punktum?

Grunnen til at jeg grubler på hva jeg kan si er at jeg vet at han vil kverulere opp og ned i mente, han er også en besserwisser som alltid skal ha rett (han har snakket meg bort fra brudd ved en tidligere anledning.) Jeg er redd for at jeg må ha gode argumenter, men jeg vil ikke såre ham med disse tingene som går direkte på hans personlighet.

Anonymkode: 8d08e...b80

Da er det bedre å si at følelsene er borte...

For det kan han ikke argumentere mot....

Du kan ikke noe for hvordan du føler vettu...

Virker som at denne relasjonen her er giftig spør du meg. Puster du inn gift lenge nok så vil du kunne merke det på kroppen iform av feks angstanfall..

At du føler deg syk på en måte...

At du plutselig oppsøker lege fordi du kan tro at det er noe fysisk galt med deg....

Så tar legene prøver, og du forstår ikke hvorfor du har det slik du har det...

Dette jeg har beskrevet ovenfor er et eksempel på hvor langt det faktisk kan gå....

Så hvis det er slik at du kjenner på noe av det jeg har skrevet her, så ville jeg rømt så fort beina kunne bært meg.....

For det blir ikke bedre nemlig...

Bare verre....

Og til slutt kan du risikere at det er ingenting igjen av deg.....

Dette kan faktisk være årsaken til at noen mennesker ønsker å ta selvmord.....

"Worst case scenario".

Forstår du hva jeg mener her TS? 

Bare å spørre hvis noe er uklart....

Sier ikke at det er slik for deg....

Dette er bare en vennlig påminnelse i forhold til at jeg har et enormt hjerte for mine medmennesker....

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...