Gå til innhold

Barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Jeg og samboer har vært sammen i 4 år nå.

Han er 26 og jeg 28

 

Har pratet om barn og slikt.

Men for hans del kan vi vente lenger. Men det ønsker ikke jeg. Å ellers hver gang dette blir et samtaleemne, så må han plutselig på toalett eller blir helt stille. 

Jeg vil jo ha barn sammen med han, men ønsker ikke å vente så mye lenger. Da jeg må undersøke diverse ting. Da jeg mistenker at jeg ikke kan bli gravid på «normal» måte. Siden jeg ikke har gått på prevensjon på 3 år.. å gikk heller ikke på prevensjon med min ex, som jeg var sammen med i 3 år. 
så det er 6 år uten prevensjon og uten å bli gravid.

Så det kan fort ta lenger tid. 

Dette er noe jeg føler han ikke klarer å se fra min side. Da han sier vi enda kan vente i 5-6 år… men da er jo jeg 33+ noe jeg selv syns er sent for første barn… og med tanke på at kvinner har en biologisk klokke som begynner å tikke… 

Hva bør jeg gjøre egentlig? 

Vil ha barn, vil ha barn med han, men vil ikke vente til jeg eventuelt er over 30…

Anonymkode: 4378f...9cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bestill time hos privat gynekolog og få svar på dine beskymringer.

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er alt gjort. Fått beskjed fler ganger at ingenting er galt. Men har cyster. Som de ikke ønsker å gjøre noe med… å er det jeg mistenker kan være problem. Er blitt bedt om å gå ned i vekt, for da forsvinner de sier de. Men hadde disse allerede i en alder av 14. hvor jeg var undervektig 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 4378f...9cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

 

 

Jeg og samboer har vært sammen i 4 år nå.

Han er 26 og jeg 28

 

Har pratet om barn og slikt.

Men for hans del kan vi vente lenger. Men det ønsker ikke jeg. Å ellers hver gang dette blir et samtaleemne, så må han plutselig på toalett eller blir helt stille. 

Jeg vil jo ha barn sammen med han, men ønsker ikke å vente så mye lenger. Da jeg må undersøke diverse ting. Da jeg mistenker at jeg ikke kan bli gravid på «normal» måte. Siden jeg ikke har gått på prevensjon på 3 år.. å gikk heller ikke på prevensjon med min ex, som jeg var sammen med i 3 år. 
så det er 6 år uten prevensjon og uten å bli gravid.

Så det kan fort ta lenger tid. 

Dette er noe jeg føler han ikke klarer å se fra min side. Da han sier vi enda kan vente i 5-6 år… men da er jo jeg 33+ noe jeg selv syns er sent for første barn… og med tanke på at kvinner har en biologisk klokke som begynner å tikke… 

Hva bør jeg gjøre egentlig? 

Vil ha barn, vil ha barn med han, men vil ikke vente til jeg eventuelt er over 30…

Anonymkode: 4378f...9cf

Begynn utredningen av deg selv NÅ. Bestill time til gynekolog privat for utredning.

Anonymkode: eafa9...500

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan utredes selv om dere ikke har begynt å aktivt prøve. At du har hatt sex i årevis uten prevensjon er jo en form for prøving. Så du kan få det via offentlige dersom du ikke har råd til å gå privat, er bare litt ventetid men du er jo ung fremdeles :)

Tenker at om du får gjort dette så har du både noe konkret du og samboer kan ha som faktagrunnlag i diskusjonen og du får svar på de tankene og bekymringene om at noe er galt.

Jeg ville forresten startet med mannen. Å sjekke sædkvalitet er mye enklere, mindre inngripende og billigere enn å sjekke kvinnen. Så alltid greit å gjøre det først. Man trenger ikke være aktiv på at man vil ha barn omgående for å teste sæden sin.

Greit å vite også om hvis det er et problem, hva det faktisk er, så man vet hva løsningen kan være. Om det er noen løsning. Om alt er fint, om man trenger IVF, om man trenger sæd- eller eggdonor, om det er helt umulig osv.

Anonymkode: 7c873...979

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere ikke brukt prevensjon på tre år? Da er det jo rart om han mener barn er utenkelig nå. Selv om du ikke har blitt gravid, kunne det jo ha skjedd. 

Anonymkode: 4e729...ddc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva gjør du hvis du blir gravid nå og han ikke vil? Tar abort? Går fra han? Hvorfor bruker dere ikke prevensjon? Tror han at du bruker prevensjon?

Anonymkode: 3d9dc...def

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vil ikke ha barn.

Anonymkode: a1fd0...4d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva gjør du hvis du blir gravid nå og han ikke vil? Tar abort? Går fra han? Hvorfor bruker dere ikke prevensjon? Tror han at du bruker prevensjon?

Anonymkode: 3d9dc...def

Vel. Jeg er imot abort så fremt som jeg er kapabel til å ta vare på ett barn. Å han har sagt skjer det, så skjer det og at vi tar det derfra. Bruker ikke prevensjon siden jeg reagerer dårlig på det. Og dette er han FULT klar over. 

Anonymkode: 4378f...9cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...