Gå til innhold

Kan en oppføre seg som psykopat under stort følelsesmessig press og ustabilitet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei jeg har gjort noe mot noen som jeg ikke er stolt av og skammer meg over det. Men har veldig dårlig samvittighet og angrer på det. Det jeg gjorde var da jeg var totalt ustabil og mye følelser tilstede. Men klarer ikke tilgi meg selv og hater meg for det. er jeg psykopat eller er det at jeg fikk psykopatiske trekk da grunnet den store psykiske ustabile belastningen jeg hadde? Jeg angrer og har empati og dårlig samvittighet og ville aldri gjort noe slikt igjen. 

Anonymkode: 049bd...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Under stort stress, mye påkjenninger og gjerne medfølgende lite og dårlig søvn over tid kan man så absolutt briste angående sin egen personlighet. Jeg er en særdeles ærlig person, men da jeg var i en slik situasjon begynte jeg å lyve om ting jeg i etterkant har skammet meg mye over. Var som jeg prøvde å late som om jeg ikke var i den situasjonen jeg var i, skapte meg en slags alternativ sannhet på enkelte måter, og presenterte den som realiteten når folk jeg ikke kjente nært nok til at de visste hva jeg sto i spurte om diverse. Det var som en virkelighetsflukt jeg nesten begynte å tro på selv. At jeg mistet litt taket i realiteten og meg selv. 

Selv om jeg på mange måter har en viss forståelse for meg selv i den situasjonen jeg var i, som var svært tung og traumatisk over lang tid, har jeg i årene etterpå plutselig kommet på hva jeg sa til ulike, og så blir jeg vanvittig skamfull. Det er ikke meg å dikte opp og lyve slik. Det er som jeg i enkelte situasjoner ble en annen jeg synes oppførte seg utrolig flaut. Tenk at JEG løy slik! 

Så ikke psykopat akkurat, men at man kan revne som den man er under store påkjenninger må jeg si ja til. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...