AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #21 Del Skrevet 21. april 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg kan ramse opp flere, men jeg vil ikke at tråden skal handle om det, og jeg er ikke interessert i å snakke med noen som er så fiendtlige og nærsynte som deg. Naturligvis går alt arbeidet menn utfører deg forbi - du klarer jo ikke se forbi din egen nesetipp. Vet du hva, fuck det, her er et par eksempler. Anonymkode: 4ddee...964 Fremdeles ingen oppgaver nevnt som ikke også kvinner kan gjøre. Og siden ingen av eksemplene her har uttelling på 100 % så er det fremdeles kvinner som utfører dem. Anonymkode: 039de...4cd 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #22 Del Skrevet 21. april 2024 Vi blir hjernevasket med "woke" og "pride". Kapitalistene og globalistene vil ha fri innvandring og ingen nasjon Norge. Det passer dem fint å sette kjønnene opp mot hverandre. Anonymkode: 95e7f...0a5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 21. april 2024 #23 Del Skrevet 21. april 2024 For det første, så er det jo ikke akkurat noe vi bare har funnet opp, det med kvinneundertrykkelse i svært lang tid ... For det andre, må man være rimelig blind for å tro det ikke fremdeles foregår. Det er ikke på den samme måten lenger, men det skjer definitivt fremdeles - over hele verden. Kampen som kvinner over hele jorda nå har "startet", er jo bare et svar på behandlingen vi får av menn. Det forventes at vi skal jobbe like mye som menn, og likevel ta alt av husarbeid og følge opp barna så og si alene. Samtidig skal vi bli sett på som det svakere kjønn, være under mannens makt, leve etter hans premisser og stå i hans skygge. Vi blir voldtatt, banket opp og drept, og skylda for det blir lagt på oss. Personlig har jeg funnet en mann som behandler meg som en likeverdig, men jeg måtte igjennom helvete ganske mange ganger før det. Jeg har blant annet blitt gjengvoldtatt, kidnappet flere ganger, forsøkt drept, banket opp på byen fordi jeg ikke ville bli med en fyr hjem, banket opp i mitt eget hjem fordi jeg gikk fra eksen, forsøkt voldtatt flere ganger, løftet opp etter halsen fordi jeg "snakket uten å bli snakket til, og må lære meg at jeg skal holde kjeft når mannfolka snakker" bare fordi han ikke taklet at mitt forslag var bedre, og blir til dags dato (både gift og synlig gravid) seksuelt trakassert ukentlig av tilfeldige folk på butikken, gata osv. Når halve planeten slår tilbake og sier nøyaktig det samme, så er det kanskje noe i det. 3 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #24 Del Skrevet 21. april 2024 Jeg synes det er interessant at du skriver "Det kan virke som om mange, spesielt kvinner, betraktere kjønnene som to forskjellige grupper som er i en slags konflikt med hverandre" og samtidig tyder alt i innlegget ditt på at du selv har denne måten å tenke på. Jeg lurer på hvor det kommer i fra denne ideen om at kvinnekamp drives av hat og hevntanker mot menn. Er det fordi du selv drives av hat at du projiserer dette over på andre? Anonymkode: 92e3e...060 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #25 Del Skrevet 21. april 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, det kunne du ikke. Menn utfører haugevis av kritiske oppgaver i samfunnet. Om du vil klare deg uten menn må du flytte dypt ut i villmarken og dyrke din egen mat. Anonymkode: 4ddee...964 Hvorfor tror folk at man mener at man ikke hadde trengt menn i samfunnet hvis man sier man ikke trenger dem? Det er vel snakk om at man personlig hadde klart seg fint uten, i sitt eget liv og sin egen omgangskrets. Anonymkode: ed143...524 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #26 Del Skrevet 21. april 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Der avslørte du deg selv som en TERF. Anonymkode: 9f356...41e Nei, det gjorde jeg ikke, men responsen var omtrent like forutsigbar som at en fis stinker. Anonymkode: 18581...409 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #27 Del Skrevet 21. april 2024 Thanos skrev (1 time siden): Nei. Vedkomne avslørte at du mangler virkelighetsforståelse. Nei. Det er de som påstår at, blant andre Emma Ellingsen, er «menn» som mangler virkelighetsforståelse. Transpersoner er ikke psykisk syke – transkvinner er kvinner født i feil kropp. Anonymkode: 9f356...41e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #28 Del Skrevet 22. april 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei. Det er de som påstår at, blant andre Emma Ellingsen, er «menn» som mangler virkelighetsforståelse. Transpersoner er ikke psykisk syke – transkvinner er kvinner født i feil kropp. Anonymkode: 9f356...41e Jeg ser ikke poenget med å gjøre dette til en transdebatt. Påstanden var at samfunnet trenger menn fordi vi har sædceller. Hvis du ønsker å kverulere så tenk «personer av arten menneske med kromosomer av typen som tidligere var assosiert det vi tidligere tenkte på som menn, og gjerne som har er ytre kjønnsuttrykk med snabel egnet for leveranse av dertil sædceller til en kropp av det som alle tidligere fornuftige generasjoner entydig ha betegnet som kvinne» bedre? Anonymkode: 1ab2e...1a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #29 Del Skrevet 22. april 2024 MariaIsabel skrev (6 timer siden): For det første, så er det jo ikke akkurat noe vi bare har funnet opp, det med kvinneundertrykkelse i svært lang tid ... Jo, det er nettopp det som er saken. Dere har diktet opp en fjollete fantasi om "undertrykkelse" der gardskjerringa på småbruket i Valdres for 250 år siden satt og irriterte seg over at "patriarkatet" nektet henne å heller sitte og slarve over en latte machiato med studievenninnene sine fra sosiologi mellomfag på Blindern. Gardskjerringa på småbruket i Valdres gav flatt faen i alt annet enn om de kom til å klare å ha mat for vinteren. Livet var et blodslit for å overleve for både henne og mannen, fra morra til kveld. Og hadde du troppet opp på døra deres og forstyrret dem med belæring om at hun var "undertrykket som ikke hadde stemmerett" ville hun sett på deg som nettopp den virkelighetsfjerne overklasseidioten du da nødvendigvis måtte ha vært. For hvem er det du tror hadde "stemmerett" for 250 år siden? Hvem er det du tror gikk på universitet for 250 år siden? Hvem tror du arvet noe som helst av verdi for 250 år siden? Folk flest? Er du virkelig så totalt uvitende som dette? Anonymkode: 07a87...f99 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #30 Del Skrevet 22. april 2024 Husk at kvinner også har gode fedre, brødre og sønner de elsker. Å si dette om kvinner som gruppe blir helt feil. Noen kvinner stoler ikke på menn, og omvendt. Jeg har aldri møtt en kvinne som hater alt av hankjønn. Anonymkode: 356d0...147 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #31 Del Skrevet 22. april 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jo, det er nettopp det som er saken. Dere har diktet opp en fjollete fantasi om "undertrykkelse" der gardskjerringa på småbruket i Valdres for 250 år siden satt og irriterte seg over at "patriarkatet" nektet henne å heller sitte og slarve over en latte machiato med studievenninnene sine fra sosiologi mellomfag på Blindern. Gardskjerringa på småbruket i Valdres gav flatt faen i alt annet enn om de kom til å klare å ha mat for vinteren. Livet var et blodslit for å overleve for både henne og mannen, fra morra til kveld. Og hadde du troppet opp på døra deres og forstyrret dem med belæring om at hun var "undertrykket som ikke hadde stemmerett" ville hun sett på deg som nettopp den virkelighetsfjerne overklasseidioten du da nødvendigvis måtte ha vært. For hvem er det du tror hadde "stemmerett" for 250 år siden? Hvem er det du tror gikk på universitet for 250 år siden? Hvem tror du arvet noe som helst av verdi for 250 år siden? Folk flest? Er du virkelig så totalt uvitende som dette? Anonymkode: 07a87...f99 Hvem snakker du om her egentlig - hvem er «dere»? At fattigfolk hadde et hardt liv for 250 år siden, og at majoriteten var fattig etter dagens målestokk, er vel noe de fleste vet. Men i 1774 begynte vi å nærme oss riksforsamlingen på Eidsvoll. Sønnen til husmannskona i Valdres ville neppe vært en utsending, men en av storbøndene i bygda kunne kanskje sende sin sønn. Sin sønn. Det var helt utenkelig at det kunne være en datter. «Fedrene på Eidsvoll» var *gisp* menn! Lukk øynene et øyeblikk og se for deg det berømte maleriet. Se for deg at det bare er kvinner på bildet. At det var utsendte kvinner som skrev Grunnloven. Virker det naturlig? Slik at det like gjerne kunne vært sånn? Neppe. Og nå rekker jeg ikke mer før jobb,, men gå og tenk litt på det bildet. Anonymkode: 3e437...6c1 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #32 Del Skrevet 22. april 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Se rundt deg: Ksn du peke på en eneste ting som ble oppfunnet av kvinner, eller produsert av kvinner, eller blir vedlikeholdt av kvinner, eller reparert sv kvinner hvis det går i stykker? Anonymkode: 07a87...f99 Du kan historie ja... Anonymkode: ba68f...5a2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #33 Del Skrevet 22. april 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jo, det er nettopp det som er saken. Dere har diktet opp en fjollete fantasi om "undertrykkelse" der gardskjerringa på småbruket i Valdres for 250 år siden satt og irriterte seg over at "patriarkatet" nektet henne å heller sitte og slarve over en latte machiato med studievenninnene sine fra sosiologi mellomfag på Blindern. Gardskjerringa på småbruket i Valdres gav flatt faen i alt annet enn om de kom til å klare å ha mat for vinteren. Livet var et blodslit for å overleve for både henne og mannen, fra morra til kveld. Og hadde du troppet opp på døra deres og forstyrret dem med belæring om at hun var "undertrykket som ikke hadde stemmerett" ville hun sett på deg som nettopp den virkelighetsfjerne overklasseidioten du da nødvendigvis måtte ha vært. For hvem er det du tror hadde "stemmerett" for 250 år siden? Hvem er det du tror gikk på universitet for 250 år siden? Hvem tror du arvet noe som helst av verdi for 250 år siden? Folk flest? Er du virkelig så totalt uvitende som dette? Anonymkode: 07a87...f99 Må du virkelig hoppe så langt tilbake? Kan vi ikke heller ta besteforeldregenerasjonen, som levde i et moderne samfunn. Først rundt 1925. Vi kvinner var en gang små jenter som snakket litt fortrolig med våre bestemødre. Min ene bestemor levde først i et voldelig ekteskap og skilte seg. Det er helt utrolig at hun fikk skilt seg, hun var en av de heldige. Men ikke mer heldig enn at hun måtte skaffe seg en ny ektemann for å overleve og hele slekten til den nye ektemannen trakasserte min bestemor fordi hun hadde vært gift før. Nå er vi på 60- og 70-tallet. Min andre bestemor levde hele livet med en ganske alkoholisert mann. Han var ok, men neppe den snilleste. Hun uttalte at hvis hun kunne velge så hadde hun skilt seg for lenge siden. Våre bestemødre hadde det ikke bra, de var tvunget til å bli i ekteskap eller ble trakassert. Noen av oss ble advart av våre bestemødre, enten direkte advart eller gjennom deres livshistorie. På den tiden da jeg var ung, var fortsatt normalen i min krets å skaffe seg mann og barn. Nå forstår unge jenter og unge damer at de har et mer selvstendig valg. De må ikke ta til takke med noe som ikke tilfører dem gode ting i livet. De må ikke ta til takke med noen som gjør livet vanskeligere for dem, heller enn lettere. De er utrolig heldige. Og kanskje tar det noen generasjoner nå før menn forstår hvordan de kan være en bra mann for dagens kvinner og ikke for kvinnene født i 1925 som ikke hadde noe valg. Menn har jo sånn sett hatt det lett. De har kunnet oppføre seg akkurat som de vil, og likevel beholde kona. Anonymkode: ba68f...5a2 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #34 Del Skrevet 22. april 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det kan virke som om mange, spesielt kvinner, betraktere kjønnene som to forskjellige grupper som er i en slags konflikt med hverandre hvor de må kjempe for met rettigheter og makt over det andre. Det ser ut som om kvinner ser ut til å tro at deres formødre levde under et slags slaveri, og at de ble undertrykt systematisk og brutalt av det mannlige kjønn og holdt utenfor både utdanning og arbeid, og at dette var ondsinnet. De benytter denne oppfatningen til å rettferdiggjøre det at de selv, som en gruppe, undergraver menn den dag i dag, som en slags hevn for det forfedrene angivelig gjorde mot kvinner før vår tid. De kan til og med late til å godte seg litt, over det at menn i større grad har det jævlig. Det blir da en slags seier. Sannhetsnærheten av kvinners oppfatning av historien og hvor de har fått den fra, orker jeg ikke å ta for meg nå. Det er ikke hva tråden handler om. Tråden handler om denne observerbare fiendtligheten kvinner bærer på ovenfor menn, og hvor skadelig den er. Den drar da også menn inn i en slags kjønnskamp de ikke vil være i, og skaper en masse bitterhet. vi er jo ikke egentlig to kjønn som er i opposisjon til hverandre, men ett folk, en nasjon, ett samfunn og når dette er splittet på tvers mot seg selv går det naturligvis ikke bra. Jeg tror at denne fiendtligheten har blitt kultivert i kvinner av de rikeste kapitalistene, da en kjønnskamp i samfunnet distraherer fra kampen vi egentlig burde kjempe, nemlig klassekampen, men også dette er en debatt for en annen tråd. Poenget med denne er å belyse denne fiendtligheten kvinner bærer på og likegyldigheten, om ikke gleden, de utstråler i møte med sine brødres lidelse, og prøve å starte en dialog. Fordi det er ganske vilkårlig hvilket kjønn man blir født som, og sjelen har ikke et kjønn, og dersom man bærer på hat eller fiendtlighet ovenfor det andre kjønn, er man jo ikke et godt menneske. Anonymkode: 4ddee...964 Jeg tror heller de "hatske" reaksjonene kommer som respons på idéen som stadig blir (re)lansert - at kvinner skylder menn kjærlighet og sex og barn. Alle som har et noenlunde sunt ego får en instinktiv forsvarsreaksjon på det. Anonymkode: 5c401...fb6 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #35 Del Skrevet 22. april 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Se rundt deg: Ksn du peke på en eneste ting som ble oppfunnet av kvinner, eller produsert av kvinner, eller blir vedlikeholdt av kvinner, eller reparert sv kvinner hvis det går i stykker? Hva faen gjør dere egentlig? Anonymkode: 07a87...f99 Har du oppvaskemaskin? Bruker du briller, eller har du kamera? Drikker du øl? Anonymkode: ed143...524 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A new man Skrevet 22. april 2024 #36 Del Skrevet 22. april 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Fremdeles ingen oppgaver nevnt som ikke også kvinner kan gjøre. Og siden ingen av eksemplene her har uttelling på 100 % så er det fremdeles kvinner som utfører dem. Anonymkode: 039de...4cd Argumentet ditt holder likevel ikke, det trengs mengder at den type arbeidskraft for at samfunnet skal fungere og det hadde gått lukt til h…… om tre promille av arbeidsstyrken skulle ta alle oppgavene. Dette blir en gedigen avsporing av debatten TS legger opp til. Ta det i en annen tråd? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 22. april 2024 #37 Del Skrevet 22. april 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Se rundt deg: Ksn du peke på en eneste ting som ble oppfunnet av kvinner, eller produsert av kvinner, eller blir vedlikeholdt av kvinner, eller reparert sv kvinner hvis det går i stykker? Anonymkode: 07a87...f99 Noen oppfinnelser av kvinner: - Varme i bil - Brannstige - Livbåt - Solcellekraft egnet for private hjem og første huset drevet av ren solcellekraft - Sprøyter - Elektrisk kjøleskap - Iskrem-maskin - Telekommunikasjonsteknologien som står bak blant annet faks, telefon, solcelleteknologi og fiber - Dataprogrammering - Oppvaskmaskin - Teknologien bak WiFi, Bluetooth og GPS - Videoovervåkning - Maskin som lager poser (det var en lang sak før hun fikk patent pga mannfolk som ikke trodde en kvinne kunne ha funnet opp noe så genialt ...) - Sentralvarme - Kevlar-fiber, fem ganger sterkere enn stål, brukt til blant annet å lage skuddsikre vester - COBOL, det første brukervennlige software programmet - En lang liste med svært viktige legemidler - Monopol - Stamcelleisolasjon - Sirkelsag - Vindusvisker - Akvarium - Strykebrett - Justerbart hundebånd - Kaffefilter - Søppeldunk med fotpedal - Bleier - Romstasjon-batteri Og selvsagt masse, masse mer. Jeg er usikker på om du kødder når du skriver noe såpass blåst, men i tilfelle du ikke gjorde det, og i tilfelle det er andre idioter her som tror kvinner ikke har gjort noe som helst. Det er forresten også antatt at kona til Einstein - Mileva Marić - var like mye, om ikke mer, hjernen bak det hele, men det var ikke sosialt akseptert på den tiden, så hun sto i bakgrunnen og mannen tok all æren. Det er ikke bevist, men det er ikke usannsynlig. Det er heller ikke usannsynlig at det skjedde i flere tilfeller. Oppfinnelser ble ofte ikke tatt seriøst når de kom fra en kvinne, så en mann måtte være ansiktet utad. 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #38 Del Skrevet 22. april 2024 Veldig enig med deg i at vi ikke har noen interesse av å stå i mot hverandre. Og her er jo også mitt problem med det du skriver - jeg har ikke inntrykk av at vi gjør det heller? Menn har problemer som er unike for menn, og de skal frem i lyset og løses! Kvinner har problemer som er unike for kvinner, og de skal frem i lyset og løses! Ingen konflikt i det hele tatt, i utgangspunktet. 🙂 Også er det selvfølgelig noen ting, som for eksempel at voldtektsproblematikk hvor det gjerne er en reell konflikt. Om noe, så er det vel Andrew Tate & hans følgere, som har gitt kvinnehatet nytt liv? Menn som ikke liker at kvinner har utdanning og jobb, og derfor ikke lenger må tvinges inn i forhold for å overleve? Men i bunn og grunn veldig enig i det du skriver. Er man litt konspiratorisk, så er det ikke umulig å tenke seg at det er opphauset sosial konflikt som kanskje tjener en viss gruppe maktmennesker? I dont know, men interessant å tenke på:-) Anonymkode: 418c3...17b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #39 Del Skrevet 22. april 2024 Jeg observerer ikke noe av det der i mitt liv, og jeg skjønte ikke helt poenget ditt: Du mener at kvinner og menn ikke er to forskjellige grupper, men den ene gruppen undergraver og godter seg over at den andre gruppen har det jævlig (?- hva er sannhetsgeastalten i dette?),gruppene kjemper om makt og å undertrykke den andre, særlig kvinner ønsker hevn (?) og har en observerbar fiendlighet som er skadelig mot menn(?). Kvinner hater menn osv. "Poenget med denne er å belyse denne fiendtligheten kvinner bærer på og likegyldigheten, om ikke gleden, de utstråler i møte med sine brødres lidelse, og prøve å starte en dialog." Men: Du ønsker ingen kjønnskamp. Hva slags dialog/svar tenker du denne innledningen din skal avstedkomme, du som er et godt menneske som ikke plasserer mennesker i grupper etter kjønn? Lever du i et miljø der kvinner og menn ikke er i dialog en gang? Der kvinner hater menn, og du tydelig merker en fiendlighet mot alle menn (fra alle kvinner)? Gå ut i verden (ikke internett) og bli kjent med alle de flotte menneskene som er der, og som ikke bedriver kjønnskamp overhodet, men er glad i medmenneskene sine, familiene sine, venner, bekjente, kollegaer og endog fremmede. De er det flest av, uansett kjønn. Anonymkode: e828e...886 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #40 Del Skrevet 22. april 2024 21 hours ago, AnonymBruker said: For en utrolig hovmodig og kunnskapsløs uttalelse. Anonymkode: 4ddee...964 Hun har jo helt rett. Bortsett fra spermproduksjon kan jeg ikke komme på en eneste ting en mann kan gjøre som ikke en kvinne kan. Anonymkode: c0596...ba4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå