Gå til innhold

Kjønnene i opposisjon til hverandre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det kan virke som om mange, spesielt kvinner, betraktere kjønnene som to forskjellige grupper som er i en slags konflikt med hverandre hvor de må kjempe for met rettigheter og makt over det andre. 

Det ser ut som om kvinner ser ut til å tro at deres formødre levde under et slags slaveri, og at de ble undertrykt systematisk og brutalt av det mannlige kjønn og holdt utenfor både utdanning og arbeid, og at dette var ondsinnet. De benytter denne oppfatningen til å rettferdiggjøre det at de selv, som en gruppe, undergraver menn den dag i dag, som en slags hevn for det forfedrene angivelig gjorde mot kvinner før vår tid. De kan til og med late til å godte seg litt, over det at menn i større grad har det jævlig. Det blir da en slags seier. 

Sannhetsnærheten av kvinners oppfatning av historien og hvor de har fått den fra, orker jeg ikke å ta for meg nå. Det er ikke hva tråden handler om. Tråden handler om denne observerbare fiendtligheten kvinner bærer på ovenfor menn, og hvor skadelig den er. Den drar da også menn inn i en slags kjønnskamp de ikke vil være i, og skaper en masse bitterhet. 

vi er jo ikke egentlig to kjønn som er i opposisjon til hverandre, men ett folk, en nasjon, ett samfunn og når dette er splittet på tvers mot seg selv går det naturligvis ikke bra.

Jeg tror at denne fiendtligheten har blitt kultivert i kvinner av de rikeste kapitalistene, da en kjønnskamp i samfunnet distraherer fra kampen vi egentlig burde kjempe, nemlig klassekampen, men også dette er en debatt for en annen tråd. 

Poenget med denne er å belyse denne fiendtligheten kvinner bærer på og likegyldigheten, om ikke gleden, de utstråler i møte med sine brødres lidelse, og prøve å starte en dialog.

Fordi det er ganske vilkårlig hvilket kjønn man blir født som, og sjelen har ikke et kjønn, og dersom man bærer på hat eller fiendtlighet ovenfor det andre kjønn, er man jo ikke et godt menneske. 

Anonymkode: 4ddee...964

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ingen gode erfaringer med menn. Jeg hadde faktisk klart meg fint uten dem.

Anonymkode: 9f356...41e

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har ingen gode erfaringer med menn. Jeg hadde faktisk klart meg fint uten dem.

Nei, det kunne du ikke. Menn utfører haugevis av kritiske oppgaver i samfunnet. Om du vil klare deg uten menn må du flytte dypt ut i villmarken og dyrke din egen mat. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, det kunne du ikke. Menn utfører haugevis av kritiske oppgaver i samfunnet. Om du vil klare deg uten menn må du flytte dypt ut i villmarken og dyrke din egen mat. 

Hvilke kritiske oppgaver utfører menn i samfunnet – som kvinner ikke kan gjøre selv?

• Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke kritiske oppgaver utfører menn i samfunnet – som kvinner ikke kan gjøre selv?

For en utrolig hovmodig og kunnskapsløs uttalelse. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deltar i mange samtaler hvor sexisme er konflikten, men folk er bare folk. Utenfor disse samtalene tenker jeg ikke at menneskeheten er delt inn i grupper. Eller den kan være det, men ikke som grupper alene. Å det er så mange grupper, familier, venner, land, osv. Å se individuelle forskjeller er ekstremt viktig å jobbe med, for dem som sliter med den biten i så stor grad at det går utover andre.

Anonymkode: 1c87b...dba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

.. noen kvinner hater menn. Men de aller fleste av oss hater ikke menn.

kanskje på kvinneguiden og i media 

Anonymkode: cf9d7...0c3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en utrolig hovmodig og kunnskapsløs uttalelse. 

Du klarte ikke å nevne én eneste oppgave?

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Fortelle morsomme vitser?

Anonymkode: d3ba8...0b1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ramse opp flere, men jeg vil ikke at tråden skal handle om det, og jeg er ikke interessert i å snakke med noen som er så fiendtlige og nærsynte som deg. Naturligvis går alt arbeidet menn utfører deg forbi - du klarer jo ikke se forbi din egen nesetipp. 

Vet du hva, fuck det, her er et par eksempler. 

most-male-jobs-chart.png

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er jo mange alvorlige jobber menn gjør mer av. Kvinner har sikkert litt interesse og har sikker om de absolutt var nødt, tatt jobben. Men vi bør uansett respektere og gi kredit til dem som utfører diverse ting for oss som vi kanskje tar for gitt,for de fleste av oss har jo ikke lyst. Uansett om det er menn eller kvinner.

Kompisen min som må bruke helger, netter på å reise rundt til nabokommuner og hjelpe steder som mister strømmen. Det virker som et slit, kanskje ikke den farligste jobben, men det er mye uventet jobb og super mye overtid. Jeg har ikke lyst til å gjøre denne litt typisk manne jobben. Ikke at jeg har lyst til å jobbe som sykepleier heller. Vi skal være glad for at vi har hverandre, uten at det betyr at vi har hverandre privat.

Anonymkode: 1c87b...dba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ramse opp flere, men jeg vil ikke at tråden skal handle om det, og jeg er ikke interessert i å snakke med noen som er så fiendtlige og nærsynte som deg. Naturligvis går alt arbeidet menn utfører deg forbi - du klarer jo ikke se forbi din egen nesetipp. 

Vet du hva, fuck det, her er et par eksempler. 

most-male-jobs-chart.png

Ingen av de har 100 % menn. Det er altså kvinner i alle yrkene du ramset opp.

Anonymkode: 56683...4a4

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Produsere sædceller. Om ikke det er samfunnskritisk så burde man ta en titt i speilet.

Anonymkode: 18581...409

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Produsere sædceller. Om ikke det er samfunnskritisk så burde man ta en titt i speilet.

Transkvinner kan også produsere sædceller – vi trenger ikke menn for det.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Transkvinner kan også produsere sædceller – vi trenger ikke menn for det.

Dere trenger ikke menn nei, kun menn som føler seg som kvinner. Dere hadde nok klart dere kjempefint. 🫶

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dere trenger ikke menn nei, kun menn som føler seg som kvinner. Dere hadde nok klart dere kjempefint. 🫶

Der avslørte du deg selv som en TERF.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvor tror du strømmen i stikkontakten kommer fra? Eller vannet i springen og dass? Eller drivstoffet i bilen din? Hvordan tror du varebeholdning butikken havner der? Og så videre?

Du tror det er kvinner som sørger for dette…?

Se rundt deg: Ksn du peke på en eneste ting som ble oppfunnet av kvinner, eller produsert av kvinner, eller blir vedlikeholdt av kvinner, eller reparert sv kvinner hvis det går i stykker?

Hva faen gjør dere egentlig?

Anonymkode: 07a87...f99

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff… blir bare trist av debatter som dette… hvorfor kan vi ikke spille hverandre gode, fremfor å krangle om hvem som er best/verst…

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dame vil jeg si følgende: Jeg er råsmart. Jeg skjønner ting kjapt. I tillegg er jeg utprega handlekraftig og besluttsom. Det hadde vært ordentlig trist om jeg ikke hadde fått brukt de egenskapene ute i lønna arbeid i samfunnet, milevidt fra omsorg. Matlaging er ikke for meg,  det e4 akademisk tenkning akademisk jobb.

Anonymkode: a72b7...ce0

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Der avslørte du deg selv som en TERF.

Nei. Vedkomne avslørte at du mangler virkelighetsforståelse.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...