Gå til innhold

Sexliv etter svangerskap, fødsel og barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan er sexlivet etter å ha båret frem og født barn? Jeg er førstegangsgravid og redd for at sexlivet skal endres såpass mye at det går negativt utover forholdet:(

Anonymkode: 988cc...12e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen forskjell.  Underlivet ser helt likt ut. Har sex som før. 

Mannen min elsker synet av vulvaen min, slikker, suger, koser, nyter synet og smaken av den 😅 

Anonymkode: 3f094...618

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig som før, men pga krevende barn og en samboer som ikke stilte opp så døde sexlivet helt... ikke med en gang men gradvis i løpet av de to første årene etter fødsel

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ingen forskjell.  Underlivet ser helt likt ut. Har sex som før. 

Mannen min elsker synet av vulvaen min, slikker, suger, koser, nyter synet og smaken av den 😅 

Anonymkode: 3f094...618

🥴

Anonymkode: 12a1b...295

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvordan er sexlivet etter å ha båret frem og født barn? Jeg er førstegangsgravid og redd for at sexlivet skal endres såpass mye at det går negativt utover forholdet:(

Anonymkode: 988cc...12e

For mange så opplever man at sexlivet er tilbake til «normalen» etter litt tid.

Andre igjen opplever større forandring.

For vår del så første svangerskap, fødsel og småbarn til en varig forandring. Etter min kone ble gravid for ca 15 år siden, så har vi sex 1-3 ganger i året. Før svangerskapet hadde vi sex 1-3/4 ganger i uken.

Årsakene til at sexlivet vårt forandret seg mye er sammensatt. Men vi representerer nok ikke flertallet av par som får barn når det kommer til dette 😊

Hvorvidt et forandret sexliv går negativt utover forholdet deres, er helt opp til dere og deres innstilling. Det påvirker forholdet så mye eller lite dere lar det.

Anonymkode: 00996...d63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer sex for hvert svangerskap og hver fødsel her.

Jeg blir tilnærmet nymfoman når jeg er gravid og er raskt tilbake "på hesteryggen" etter fødsel. Vi er ekstra flink til å pleie forholdet i småbarnsfasen, så tror det er mye av grunnen til at vi begge har så høy sexlyst til tross for våkennetter, trassalder, bleieskift og barneståk. 
 

- trebarnsmor 31

Anonymkode: 30cac...393

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

🥴

Anonymkode: 12a1b...295

Var det rart?

Anonymkode: 3f094...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før vi fikk barn hadde vi vel sex 2-7 ganger i uken. Nå har vi to barn og har sex 1-2 ganger i uken. Det er ikke pga manglende lyst, men totalbelastningen av karriereutvikling (stadig mer krevende jobber), barnas fritidsaktiviteter og alt annet, gjør at vi mangler litt hviletid for å ha overskudd til mer. 

Anonymkode: 5e5b6...b0c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LIke bra som før. Vi hadde sex rask etter begge fødslene og har hele tiden hatt et aktivt sexliv. 

Anonymkode: 88e29...53b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må dessverre si det ble et vesentlig dårligere sexliv etter barn. Fordi hun begynte å skjule seg, klagde over strekkmerker, overskuddshud, osv. (ting som ikke gjorde meg noen ting) og satte masse premisser for sex som aldri lot seg oppfylle (ikke morgen, ikke kveld og ikke når barna er våkne).
 

Det virker som du er innstilt på å ha et godt sexliv. Da er det viktig å kommunisere godt med kjæresten din. Fortell hvilke endringer kroppen din går gjennom, hvilke plager du har rett etter fødsel, og fortell ham når du er klar for sex. Godta kroppen din som den er, den er flott i kjærestens øyne.

Prioriter intimitet og samliv, selv når det er røffe tider. En klem, holde rundt hverandre, si fine ord til hverandre. Da kommer dere til å klare det bedre enn oss.

Lykke til.

 

Anonymkode: 6ca01...291

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg må dessverre si det ble et vesentlig dårligere sexliv etter barn. Fordi hun begynte å skjule seg, klagde over strekkmerker, overskuddshud, osv. (ting som ikke gjorde meg noen ting) og satte masse premisser for sex som aldri lot seg oppfylle (ikke morgen, ikke kveld og ikke når barna er våkne).
 

Det virker som du er innstilt på å ha et godt sexliv. Da er det viktig å kommunisere godt med kjæresten din. Fortell hvilke endringer kroppen din går gjennom, hvilke plager du har rett etter fødsel, og fortell ham når du er klar for sex. Godta kroppen din som den er, den er flott i kjærestens øyne.

Prioriter intimitet og samliv, selv når det er røffe tider. En klem, holde rundt hverandre, si fine ord til hverandre. Da kommer dere til å klare det bedre enn oss.

Lykke til.

 

Anonymkode: 6ca01...291

Og for all del, slutt å les innlegg her inne hvor flere menn skriver at «ingen menn tenner på kvinner som har hengepupper, strekkmerker, har lagt på seg etter å ha fått barn, har mammamage, har cellulitter, har passert 22 år osv.». For det er nettopp det som skjer hvis man tar innover seg det generaliserende og smålige menn skriver her inne. Man begynner å tro at det er slik alle menn tenker og dermed blir man ikke bra nok for sin mann når noe av dette inntreffer. Da skjuler man seg, kvier seg for å vise seg naken for partner og velger da bort sex. 

Anonymkode: 30cac...393

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket sexlix? 😌

Han har ikke tatt i meg etter jeg ble gravid med yngstemann for snart 8 år siden.. 

 

Anonymkode: e887e...e1e

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble mye bedre sex. Underlivet er like stramt som før 

Anonymkode: 442f9...f38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvilket sexlix? 😌

Han har ikke tatt i meg etter jeg ble gravid med yngstemann for snart 8 år siden.. 

 

Anonymkode: e887e...e1e

Hvorfor ikke?

Anonymkode: 73bb2...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 2 barn før vi ble sammen og da hadde vi sex så og si hver dag, så ble jeg gravid og sexen dabbet kanskje litt av men ikke grunnet lyst men energien min ♥️

etter fødsel er vi vell heldige om vi får det til 2 runder ila 1 uke 🙈 det står mest på meg og ikke samboer da jeg er utslitt når kvelden kommer og barnet er sånn typisk klistremerke og mammadalt og jeg sliter med energibehovet fra før, blir nok bedre igjen når h*n starter i barnehage og jeg får hvilt mer. Samboer tenner bare jeg går forbi 🤣 (håper aldri det lyset slukker. Og før noen kommer med at det har med alder, vi er henholdsvis 33 og 39 år.)

Anonymkode: b5490...ba5

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...