Gå til innhold

Skal jeg ta kontakt igjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! jeg er en jente på 19 og er i en litt vanskelig situasjon hvor jeg gjerne vil høre noen andres perspektiv på hva jeg skal gjøre..  

I høst holdt jeg på med en gutt, vi hadde det utrolig fint egentlig , han er utrolig snill med meg og har aldri gjort noe galt.  Jeg har aldri vært i noe seriøst med en gutt tidligere, mye fordi jeg syns det er utrolig ubehagelig å snakke om følelser osv. Jeg tror min redsel for dette gjorde at jeg ble veldig redd for å bli forelsket i han, uten at han følte det samme tilbake. Dermed endte jeg opp med å fortelle han at det var best vi bare var venner, og kuttet kontakt..

I ettertid har jeg møtt han på byen. Da merket jeg (og vi snakket om) at vi begge hadde savnet hverandre veldig mye, han ble med meg hjem og sov her, men vi begynte ikke å snakke igjen etter dette.

For et par uker siden var jeg veldig full på byen og sendte han snap og spurte om han var ute. Han var ikke ute, men deretter har jeg begynt å sende han meldinger hvor jeg skrev hvor snill og fin person han er (husker ikke helt hva jeg skrev, da jeg var veldig full + har prøvd å fortrenge det av flauhet).. Ikke nok med det, men etter jeg hadde skrevet disse meldingene, blokket jeg han! Aner ikke hvorfor engang, var som sagt veldig full..

I det siste nå har jeg virkelig begynt å savne han. Jeg innser at det var jo egentlig min feil at vi kuttet kontakten og sluttet å snakke.. Det skal utrolig mye til før jeg blir forelsket i noen, og jeg tror han er den første og eneste gutten jeg egentlig har blitt forelsket i. 

Jeg har utrolig lyst til å ta kontakt med han igjen.. men jeg føler jeg allerede har “plaget han nok” etter mine fylla meldinger og blokkering.. (i hvert fall hvis han ikke er interessert i meg tilbake!)

Så spørsmålet mitt er : burde jeg ta kontakt med han igjen? isåfall hvordan?? syns egentlig det er drit kleint at jeg har blokkert han, fordi da må jeg legge han til på snap helt på nytt hvis jeg skal ta kontakt.. og da lurer han helt sikkert på hvorfor jeg blokkerte han.. 😭 

Men om jeg legger han til på nytt: hva skal jeg si? burde jeg legge meg flat og fortelle han at jeg vil prøve på nytt? eller burde jeg finne opp en mer casual grunn til hvorfor jeg legger han til? f.eks late som jeg trenger hjelp til noe innenfor det han jobber med eller lignende?

Anonymkode: f2296...4a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette høres ut som en hel masse drama.

Best å gå videre og heller jobbe med panikken nesten gang du får følelser for noen. 

Anonymkode: 04bf6...905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han intressert da? Jeg anbefaler deg å puste med magen å roe deg ned. Prøv å unngå sende fylla meldinger. Det er nok din egen usikkerhet som ødelegger for deg. Vi har ingen garantier her i livet og det er ikke krise om det skal bli slutt med noen. Du må finne roen i deg selv og lage deg et godt liv selv uavhengig av en gutt/mann❤️

Anonymkode: 22ceb...c6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med han 😊 

Det er skummelt å være forelsket, det er desverre ingen plan som vil gjøre det lettere, enn å bare prøve, å håpe at det går bra 😅 Å snakke åpent med den du liker er flaut, men så er det jo også nettop denne personen som burde være den du ender opp med å ha nær, å da er god kommunikasjon viktig. 

Anonymkode: f62cb...6c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med ham og vær åpen om hvorfor du oppfører seg så rart. Hvis du ikke klarer å si det, skrtiv det ned, eller vis ham det du har skrevet her. Å være forelsket er et risikoprosjekt, sjansen for å bi såret er stor. Men kjærlighet er det viktigste i livet, så man er bare nødt til å ta de sjansene. Hvis man aldri våger å kaste seg ut i det og legge hjertet sitt foran et annet menneske, får man jo aldri oppleve det.

 

 

JA VISST GÖR DET ONT (karin Boye)

Ja visst gör det ont när knoppar brister.
Varför skulle annars våren tveka?
Varför skulle all vår heta längtan
bindas i det frusna bitterbleka?
Höljet var ju knoppen hela vintern.
Vad är det för nytt, som tär och spränger?
Ja visst gör det ont när knoppar brister,
ont för det som växer
och det som stänger.

Ja nog är det svårt när droppar faller.
Skälvande av ängslan tungt de hänger,
klamrar sig vid kvisten, sväller, glider –
tyngden drar dem neråt, hur de klänger.
Svårt att vara oviss, rädd och delad,
svårt att känna djupet dra och kalla,
ändå sitta kvar och bara darra –
svårt att vilja stanna
och vilja falla.

Då, när det är värst och inget hjälper,
brister som i jubel trädets knoppar.
Då, när ingen rädsla längre håller,
faller i ett glitter kvistens droppar,
glömmer att de skrämdes av det nya,
glömmer att de ängslades för färden –
känner en sekund sin största trygghet,
vilar i den tillit
som skapar världen.

Anonymkode: 0c690...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...