Gå til innhold

Dere som er alene hvor mye sparer du i mnd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

54 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har nesten like mye utgifter som inntekt og lurer på hvor/ hvordan folk med vanlig/ lav lønn bor for å få spart 10000 i mnd. Og har man barn så man er nødt til å ha en ordentlig bolig, ikke kollektiv eller hybel osv.

Anonymkode: 993e7...7ae

Jeg bodde på hybel da jeg hadde små barn. Det gikk helt fint, og hjalp godt på økonomien. 

Senere fikk jeg mer utbetalt, og vi flyttet til en leilighet med to soverom (jeg laget meg sovealkove i stuen). 

Anonymkode: 8fdd5...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så mye barnetillegg man får på ufør. 47 000 i året, mens på AAP er barnetillegget  8600!

Anonymkode: a9232...d7c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2000 kr blir automatisk ført over til sparekontoen hver måned! Har så langt spart opp til 42.000! :kul:

Endret av Ditzy Doo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparer 2000 fast i fond og 2-3000 på feriekonto. 

Anonymkode: 575b1...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer. Jeg går på AAP, og får utbetalt 16k til sammen (inkludert støtte fra Husbanken). 

Hvor mye jeg sparer varierer. I Jan, Feb og Mars sparte jeg 2.000 kr i mnd. Nå i April har jeg spart 10.000 kr pga ekstra utbetaling. Kan fint spare 30-40 000 hvert år ja. Er på vei til å bli uføretrygdet😊 

Anonymkode: d2ec4...197

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker en plass mellom 15 og 30.000 mindre enn jeg tjener i måneden, så det blir jo noen kroner på konto/fond etter hvert. 😀

Sparer ikke til noe spesielt, men eier ok bolig på en plass jeg trives og har relativt lite lån i forhold til inntekt slik at jeg veit jeg fortsatt kan bo i samme hus om jeg skulle miste jobben eller bli syk så innteķt blir vesentlig redusert.

Blir som regel en ferietur eller tre i året, for viktig å skape minner og leve litt også. 

Anonymkode: 370f2...211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sparer 20 kr hver gang jeg bruker kortet, men nå i vinter har de blitt brukt opp pga strømregningene.

Hittil i april har det blitt 1160.-

Har 16k utbetalt på aap. 

Anonymkode: f4a26...f5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alene med barn, og bor i Oslo. Jobber fulltid, men det siste året er det null kroner igjen når alt er betalt. Tjener akkurat for mye til å få noe annen støtte enn en ekstra barnetrygd. Det er dyrt å være alene for tiden (om man da ikke får trygd, i følge denne tråden). 

Anonymkode: fd467...961

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...