Gå til innhold

Fått en interessant forespørsel fra en gammel flamme. Umoralsk av meg å bli smigret?


sjokoladebanan

Anbefalte innlegg

Han er gift, jeg er gift og ingen av oss har truffet hverandre på 20 år. 

Så tok han kontakt. Jeg var den beste han hadde hatt, han klarte ikke gi slipp på meg, og han fantaserte om meg. Han nevnte flere ting vi gjorde som han ikke fikk gjøre med kona, og lengtet etter meg. 

Jeg avviste selvfølgelig høffelig. Og sa det var smigrende,  men at jeg aldri kom til å være utro, så han måtte legge bort den tanken.  

Likevel ble jeg utrolig smigret, og egentlig tent av at jeg bare kunne knipse og så ville han ha vært der, og gjort ting jeg selv ikke har opplevd på mange år. 

Men så kjenner jeg på skammen over å føle det slik også. Det er dårlig gjort ovenfor mannen min at jeg i det heletatt har latt tanken streife. 

Hadde det vært motsatt vet jeg jo jeg har blitt kjempesåret. 

Så hvor umoralsk er jeg? 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er ikke umoralsk fordi du ble kontaktet og avviste noen.

Dersom du bestemmer deg for å agere på denne tenningen, er det en ting. Men å fantasere om noen andre enn ektefelle er ikke umoralsk.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble du virkelig smigret - ha ha, nå måtte jeg le.

Anonymkode: b85df...ab8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig mange på den alderen som sitter misfornøyd hjemme og glorifiserer fortiden, fantaserer om gamle flammer og sørger over tapt ungdom. Ikke noe å bli smigret av. Har sett flere eksempler på slike forhold som har begynt som en virvelvind og så gått solid åt skogen. Hold deg langt unna.

Anonymkode: c3d7c...a89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg ble faktisk smigret.  😅 Så naiv og tåpelig er jeg.🙈 Jeg har ikke blitt rent ned av menn, eller forespørsler oppigjennom. Bare vært med 4 stk. Alle har jeg vært i forhold med.  Jeg har aldri vært "uttpåbyen type", så den type sjekking har jeg ikke opplevd.

De siste 20 åra har jeg vært i to lange forhold. Så når "min første" gir komplimenter, og sier han ikke klarer la være å tenke på meg, så er jeg dum nok til å bli smigret. 🙈

Det er ikke første gangen han har tatt kontakt da, det har vært noen ganger med nån års mellomrom. Alltid det samme. Og jeg er ikke så dum at jeg agerer på det altså. Jeg vet også at det mest sannsynlig var fyllasnakk.

Men likevel å være i tankene på min første kjæreste så lenge etter påvirker meg litt. 😅 Så lettpåvirkelig er jeg 🤭

Men som sagt får jeg dårlig samvittighet ovenfor nåværende mann, at ordene til x'n påvirket meg mer enn det burde.

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det er utrolig mange på den alderen som sitter misfornøyd hjemme og glorifiserer fortiden, fantaserer om gamle flammer og sørger over tapt ungdom. Ikke noe å bli smigret av. Har sett flere eksempler på slike forhold som har begynt som en virvelvind og så gått solid åt skogen. Hold deg langt unna.

Anonymkode: c3d7c...a89

Jeg ville jo aldri ha agert på det uansett. Det var en x, og en grunn til at det ble slutt. Ville aldri ha gått tilbake. Og han har et perfekt bilde av den tiden, som ikke samsvarer med virkeligheten,  selv om vi hadde det kjekt da. 

Han er dessuten gift, og jeg sa klart til ham at han kunne ikke leve i fortiden og håpe på noe i fremtiden, for det ville aldri skje. Han måtte heller fokusere på forholdet han var i, evt hvis han var så ulykkelig måtte han heller bryte ut å finne noen som møtte hans behov, istedet for å drømme om meg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sjokoladebanan skrev (7 minutter siden):

Ja jeg ble faktisk smigret.  😅 Så naiv og tåpelig er jeg.🙈 Jeg har ikke blitt rent ned av menn, eller forespørsler oppigjennom. Bare vært med 4 stk. Alle har jeg vært i forhold med.  Jeg har aldri vært "uttpåbyen type", så den type sjekking har jeg ikke opplevd.

De siste 20 åra har jeg vært i to lange forhold. Så når "min første" gir komplimenter, og sier han ikke klarer la være å tenke på meg, så er jeg dum nok til å bli smigret. 🙈

Det er ikke første gangen han har tatt kontakt da, det har vært noen ganger med nån års mellomrom. Alltid det samme. Og jeg er ikke så dum at jeg agerer på det altså. Jeg vet også at det mest sannsynlig var fyllasnakk.

Men likevel å være i tankene på min første kjæreste så lenge etter påvirker meg litt. 😅 Så lettpåvirkelig er jeg 🤭

Men som sagt får jeg dårlig samvittighet ovenfor nåværende mann, at ordene til x'n påvirket meg mer enn det burde.

Er det virkelig smigrende at en gift mann sitter og skriver sånn til andre kvinner? Han høres jo ikke ut som en person hvis ord og meninger man skal holdes høyt.

Jeg tror jeg hadde sittet der med en grimase om en eks skrev noe slikt til meg mens han var gift og jeg var gift. 

Om du savner oppmerksomhet, ta en prat med mannen din. Lidenskap trenger ikke å falme etter et langt ekteskap. Man kan finne den gnisten igjen, om begge parter jobber for det. 

Anonymkode: 51e93...8f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjer meg nå og da, og jeg deler det med min kjære. Jeg forteller at noen tok kontakt, leser opp meldingen, tilbyr han å få se den. Som regel (alltid) svarer han "skjønner godt han tenker på deg 😉". 

Så blir det vår greie, ikke noe jeg holder hemmelig fra han. 

Av og til spør han meg hva jeg tenkte eller følte, og jeg svarer alltid ærlig. Kanskje han kan spør "åååh, var det så hett altså??", jeg svarer flørtende at det er heitere mellom våre laken. Så koser og kysser vi litt, klapser litt på rumpa der vi står og lager mat på kjøkkenet for eksempel. 

Seinere på kvelden når vi har sex kan han ta opp dette igjen med ertende tone og si han skal vise meg ting han der aldri gjorde, eller noe slikt.

Han vet jo hvordan jeg er, og har stor forståelse for at flere tidligere sexpartnere mimrer litt. Han er ikke overrasket over at jeg frekventerer andre menns fantasier sier han.

Vi har det veldig godt sammen ❤️

 

Anonymkode: cb173...c09

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kjeder seg sikkert bare....

Anonymkode: 33611...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...