Gå til innhold

Hva ville du gjort her? Vedr. sykehus


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er uansvarlig å kjøre bil etter så mange timer uten søvn, så her ville jeg tatt taxi eller kjørt selv.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du tar taxi og så tar du smertestillende før du drar fra sykehuset slik at at de starter å virke tidligst mulig, 

Anonymkode: d8cb5...b7b

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taxi/pasientreiser, uten tvil. 

Anonymkode: 12d78...da7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta taxi hjem ! 
Da har dere begge et bedre utgangspunkt. 
Hvilket type inngrep har vel litt å si siden vi har ulike smertegrense og hva vi tåler uten å måtte føle seg som et offer . 

Anonymkode: 0a2cd...b17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du spør på en slik måte ANTAR jeg at han har sagt han vil ha deg med, men du har egentlig ikke lyst / ser ikke vitsen. 

Da ville jeg at du helst ble hjemme, og ikke ble med. 

Men jeg hadde vært litt trist med tanken på at " vi var kommet et sted " i forholdet som ikke er optimalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, det stemmer. 
Ønsket bare å vite hva dere ville gjort i en slik situasjon, stilt opp eller ikke. 

Anonymkode: b16fc...1e7

Jeg ville kommunisert med partneren min. Hvis det betyr mye for deg at han blir med så er det viktig at du sier det og spør om han kan være med deg. Nå har du ikke gjort det, ble bare skuffet over at han ikke skjønte av seg selv at du ville ha ham med. 
 

personlig ville jeg tatt taxi. Da kan du ta smertestillende umiddelbart etter inngrepet og slipper å kjøre hjem med smerter.

Anonymkode: fdf06...99c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber dagtid og hadde ikke tatt fri eller forventet at partner tok fri for å kjøre på sykehuset... Hadde derfor ikke forventet det av en som jobber natt heller. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har vondt så pleier jeg ikke å ønske noe oppmerksomhet eller omsorg, jeg vil bare være i fred. Jeg hadde tatt taxi hjem og tatt smertestillende før jeg satte meg i taxien. Det tar litt tid før de virker, så de virker uansett ikke i løpet av 15 minutter.

Anonymkode: a38e5...d39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sånne tilfeller veier hensynet til den som skal på sykehuset tyngst. Såfremt sjåføren er kjørbar.

Hvis det er sånn at du sitter med en litt ekkel følelse av at du ikke har så høy prioritet så tipper jeg dette bare er en av flere saker.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis partner hadde ønsket at jeg ble med, så hadde jeg gjort det. Hvis man er litt redd eller utrygg.

I realiteten hadde vi nok begge gått alene på en sånn avtale. Regner med bedøvelse sitter i lenge nok til at man får kommet seg hjem, lagt seg under pleddet, og tygget smertestillende.

Det mest hjelpsomme er at partner passer på at man har smertestillende hjemme, kan ordne en varmeflaske, og slikt.

Jeg har kun blitt med partner på sykehus for prep dagen før større operasjon. Da kjørte og hentet jeg også, selv om partner mente det ikke var helt nødvendig. 

Anonymkode: 38a69...da2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om timen er 9 vil det ikke si at en slipper inn da. Jeg hadde selv oppmøte 9 ved et inngrep som tok ca like lenge, slapp inn på operasjonsstua 16.30.

Så jeg hadde kjørt, dratt hjem, og ventet på melding om at "nå går jeg inn" før jeg kjørte tilbake.

Hvis man virkelig hadde kommet inn når en har time hadde jeg blitt med inn og ventet der. Et døgn med lite søvn takler alle.

Anonymkode: 345e5...04c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er vanskelig å svare på uten å forstå mer om inngrepet. MEN jeg hadde uansett lagt mest vekt på hva partneren min hadde ønsket. I grunn så enkelt som at hadde han ønsket det hadde jeg blitt med..

Anonymkode: 4c006...2de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde det vært min partner som skulle opereres, hadde jeg tilbudt meg å kjøre. 

Hadde det vært meg, hadde jeg reist dit alene. Har hatt flere inngrep, hvor jeg har reist alene både til og fra. Latt vær å få både beroligende og smertestillende, nettopp fordi jeg skulle kjøre hjem etterpå. Hadde det vært noe relatert til tannbehandling, hadde jeg valgt å ta taxi til og fra, da jeg vet at det er en smerte jeg ikke klarer å ignorere og ville gjort meg til en dårlig sjåfør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Selv om timen er 9 vil det ikke si at en slipper inn da. Jeg hadde selv oppmøte 9 ved et inngrep som tok ca like lenge, slapp inn på operasjonsstua 16.30.

Så jeg hadde kjørt, dratt hjem, og ventet på melding om at "nå går jeg inn" før jeg kjørte tilbake.

Hvis man virkelig hadde kommet inn når en har time hadde jeg blitt med inn og ventet der. Et døgn med lite søvn takler alle.

Anonymkode: 345e5...04c

Alle takler et døgn med lite søvn, men det betyr ikke at man bør kjøre bil i en slik situasjon. At TS i det hele tatt vil utsette partneren, seg selv og medtrafikanter for en slik situasjon sier mer om TS enn partneren. Det er heller ikke vanlig at voksne har med seg partner for et lite inngrep. 

Anonymkode: 23a73...6fc

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det en selvfølge at man stiller opp for partner, både som sjåfør og som selskap... 
Jeg hadde aldri i livet fått sove mens jeg viste at samboer satt alene på sykehuset og gjennomgikk en operasjon, og tok taxi hjem.... 
Blir man fullstendig ødelagt av nattevakt, så kan man sove noen timer kvelden før... 

Jeg hadde absolutt stilt opp for samboer, og jeg hadde også stilt opp for venner som ikke har partner/familie... 

Anonymkode: 30f97...42b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 21.4.2024 den 19.05):

TS her. 
Det er jeg som skal på sykehuset og mannen som jobber natt. Det er første nattskiftet hans og det er ikke innen helse, så det er veldig rolig nattevakt han har. De er to på jobb, så de kan ta seg en hvil i løpet av natten. Inngrepet er ikke stort, men det er veldig smertefullt i etterkant. 
Jeg kan kjøre, men kan derfor ikke ta sterke smertestillende før jeg kommer hjem. Det går fortere å kjøre hjem enn å ta taxi. 
Ble bare litt skuffet over at han ikke ble med, har hatt samme inngrep tidligere å han så da hvor vondt jeg hadde. For min del hadde det vært en selvfølge at jeg ble med, så kanskje derfor jeg ble litt lei meg. 
Men, jeg klarer med, lite trafikk på den tiden. 
Ville bare høre andres tanker rundt dette. 
Takk! 

Anonymkode: b16fc...1e7

Hvordan kan det gå fortere å kjøre enn å ta taxi? Taxien kommer til inngangen og henter, mens egen bil må man gå til parkeringsplassen for å finne.

Anonymkode: 9e4c7...46c

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe rart mange forhold går i dass når man driter i hverandre. Dere som sier at man ikke bør kjøre når man har vært våken om natten, har dere bare hatt babyer som sov natten gjennom fra dag 1 eller har dere alle tatt 3 års ulønnet permisjon?

Anonymkode: d4050...1bd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her! 
Ei venninne som hadde fri ble med meg. Jeg kom inn som avtalt kl.09, og hun kjørte meg hjem igjen. 
Mannen min stod opp etterhvert, spiste frokost og gikk ut for å jobbe i hagen. 
 

Anonymkode: b16fc...1e7

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...