Gå til innhold

Føler meg så alene om å ha det sånn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i slutten av 30-årene, alene med en tenåring og har sjelden en helg for meg selv. I tillegg er jeg en ganske privat person og trives best med å dyrke få, men nære relasjoner.

Jeg jobber i et kvinnedominert yrke, men jeg føler meg utenfor i mange settinger. Jeg klarer ikke å være veldig personlig på jobb, som gjør at jeg heller ikke "bonder" særlig med folk. Jeg er også den eneste som er helt alene med barn, så jeg gjør ikke så mye spennende utenfor jobb. Jeg jobber også en del ekstra, og får en del kommentarer på det, som hvorfor jeg ikke er mer hjemme med barnet og at jeg må ta meg litt mer fri. Men jeg trenger pengene, samt at jeg orker ikke bare sitte hjemme. 

I helgene er det ofte sosiale ting som skjer på kveldstid, men jeg får sjelden vært med. Det deles også mye bilder i felleschatten, mens jeg blir bare en observatør, fordi jeg pleier ikke å dele så mye i SoMe.

På jobb snakkes det om partnere, ferieturer osv, men jeg har ingenting å dele. Alltid spm om hva man skal gjøre i helgene/feriene, men jeg skal ingenting, fordi jeg har ikke råd eller mulighet.

Flere som har det sånn? Jeg er fornøyd med mitt eget liv, men føler meg så stakkarsligjort og kjedelig mange ganger.

Flere som har det sånn?

Anonymkode: 816d5...6cb

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan nok ikke relatere 100% til situasjonen din, for jeg har ikke barn og er heller ikke singel, men jeg kan kjenne meg litt igjen i å føle på "presset" av hva som forventes av andre rundt, heldigvis har jeg klart å bli mer sikker i hva jeg selv trives med. Samboeren min mener jeg har for få venner, men jeg har ikke et stort behov for en stor gjeng å henge med, jeg jobber i et sosialt krevende yrke, og syns det er deilig å ha helgene for meg selv. 2-3 nære venner er godt nok for meg 😊 Jeg har også jobbet med alenemødre som har hatt mer enn nok med jobb, barn og muligens en hobby, som har vært veldig åpne om at et "sosialt" liv ikke kommer så høyt på listen over prioriteringer, ei heller ferier mtp. økonomi. Jeg tror det er veldig mange som kjenner på de samme følelsene og forventningene, men som ikke snakker om det. 

Anonymkode: d19bc...2f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt det samme her. Alene med tre ungdommer, jobber også med nesten kun kvinner og godt over 100%. Har ikke råd heller til å finne på ting i helgene. Pengene går heller til at barna har det gøy med venner i helgene. 

Jeg kjører og henter se og lager litt ekstra god mat eller ei kake. 

Er god på å se på Netflix da. Ikke mange venner, men noen få nære.

Har nesten ikke familie heller, er enebarn. 

Føler med deg 

Anonymkode: 1787c...9b0

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Litt det samme her. Alene med tre ungdommer, jobber også med nesten kun kvinner og godt over 100%. Har ikke råd heller til å finne på ting i helgene. Pengene går heller til at barna har det gøy med venner i helgene. 

Jeg kjører og henter se og lager litt ekstra god mat eller ei kake. 

Er god på å se på Netflix da. Ikke mange venner, men noen få nære.

Har nesten ikke familie heller, er enebarn. 

Føler med deg 

Anonymkode: 1787c...9b0

Du prioriterer godt, synes jeg 😊

Anonymkode: 62321...939

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På sett og vis, men jeg har verken jobb eller barn da. Sitter stort sett alene.

Anonymkode: c07d5...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Litt det samme her. Alene med tre ungdommer, jobber også med nesten kun kvinner og godt over 100%. Har ikke råd heller til å finne på ting i helgene. Pengene går heller til at barna har det gøy med venner i helgene. 

Jeg kjører og henter se og lager litt ekstra god mat eller ei kake. 

Er god på å se på Netflix da. Ikke mange venner, men noen få nære.

Har nesten ikke familie heller, er enebarn. 

Føler med deg 

Anonymkode: 1787c...9b0

Du er en god forelder og et bra forbilde for barna dine🥰

Anonymkode: 136f1...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...