Gå til innhold

Synes jeg så en liten gutt på tidlig ultralyd, føler meg skuffet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid med mitt andre barn, og har alltid ønsket meg en jente. Førstemann er gutt. Jeg vet at dette er vårt siste barn, både mannen og jeg har ikke lyst på flere. Nå er jeg 13 uker på vei, jeg hadde tidlig ultralyd forrige uke. Både jeg og mannen min ka merke til at det har gutt. Jeg er sikker på at jeg så en liten gutt på den ultralyden og mannen mener det samme. Vi spurte ikke jordmor om kjønn og det var heller ikke tema på ultralyden. 
 

Etter det har jeg hatt mange negative tanker og kjenner på en liten sorg over en drøm om å få en datter som aldri vil bli oppfylt. Det viktigste er selvfølgelig ett sunt og friskt barn, uavhengig av kjønn. Mannen er helt likegyldig til kjønn, mens jeg kjenner på en liten sorg, samtidig som jeg skammer meg over følelsene mine. 

Anonymkode: 8c652...761

  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg følte det veldig likt når min nr 3 var en gutt (har 2 gutter fra før av). Men nå er guttene store og jeg er så glad for at de er nettopp det! De er ukompliserte, kjekke gutter, mens jeg la merke til hvordan jentene startet med utfrysing av hverandre allerede i bhg-alder 😳

Anonymkode: c41a2...da7

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To brødre får ofte et nærere og tettere bånd som voksne, enn en bror og søster. En liten trøst.

Du kan også oppleve å bli bestemor til ei jente, og få et nært og tett forhold til henne da ❤️

Anonymkode: ddbd4...300

  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når min mor gikk med meg så var jeg en gutt helt til jeg ble født. Jordmora sa jeg var gutt. Og jeg skulle hete Erling. Men sannelig så var jeg jente gitt. 

Anonymkode: d99c2...359

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er gravid med mitt andre barn, og har alltid ønsket meg en jente. Førstemann er gutt. Jeg vet at dette er vårt siste barn, både mannen og jeg har ikke lyst på flere. Nå er jeg 13 uker på vei, jeg hadde tidlig ultralyd forrige uke. Både jeg og mannen min ka merke til at det har gutt. Jeg er sikker på at jeg så en liten gutt på den ultralyden og mannen mener det samme. Vi spurte ikke jordmor om kjønn og det var heller ikke tema på ultralyden. 
 

Etter det har jeg hatt mange negative tanker og kjenner på en liten sorg over en drøm om å få en datter som aldri vil bli oppfylt. Det viktigste er selvfølgelig ett sunt og friskt barn, uavhengig av kjønn. Mannen er helt likegyldig til kjønn, mens jeg kjenner på en liten sorg, samtidig som jeg skammer meg over følelsene mine. 

Anonymkode: 8c652...761

Jeg har 2 døtre og jeg forstår deg. Alltid ønsket meg døtre😍Men da fikk jeg fyfy svar vettu når jeg sa at sannheten er at de fleste ønsker seg en datter,og det er det!

Det positive her ts er at 2 av samme kjønn blir ofte gode venner☺ Og som du sier at barnet er friskt.

Anonymkode: 2889c...994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer til å årne seg skal du se, uansett om det blir gutt eller jente. Det er naturlig å bli skuffet når du har en forventing som ikke blir infridd.

Er eldstemann mye eldre? For om ikke, blir kanskje brødrene nære og kommer til å finne mye glede i hverandre. 

Anonymkode: 1498d...8cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg følte det veldig likt når min nr 3 var en gutt (har 2 gutter fra før av). Men nå er guttene store og jeg er så glad for at de er nettopp det! De er ukompliserte, kjekke gutter, mens jeg la merke til hvordan jentene startet med utfrysing av hverandre allerede i bhg-alder 😳

Anonymkode: c41a2...da7

Jeg har bare døtre og de er helt fantastiske😍 Aldri hatt problemer med baksnakking ,krangel osv. Verre med noen av gutta fra spesielt den ene datteren min sin klasse, han har visst blitt gjengmedlem og bråk bølle.😵 Så hvordan barna blir handler om personlighet,ikke kjønn😅   Døtre er fantastisk. Selvfølgelig sier du det. Du har 3 gutter. Man vil ikke bytte ut barna uansett kjønn når du først har fått barna.

Anonymkode: 2889c...994

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror du at dere så en gutt? 
Jenter og gutter er utrolig like på det tidspunktet i graviditeten og begge to har små «peniser».  I den grad at profesjonell tar feil. 
 

Jeg venter forøvrig mitt andre barn selv og hadde ikke tenkt å vite kjønn før fødsel. Var på kontroll ved 12 uker og gynekologen kunne stolt vise frem en liten guttetiss og gratulerer meg som guttemamma nok en gang. Jeg prøvde hele veien og forholde meg nøytralt til det han sa, men klarte ikke helt å glemme det. 
Det ble jente det.

Anonymkode: c27b5...537

  • Liker 13
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følelsene kan man ikke styre selv om de ikke alltid er politisk korrekte.  Det går seg til likevel, og du kommer å elske den som kommer like mye. ❤️

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre gutter. Den yngste har en diagnose som vil begrense både hans og vår fremtid. Kjønn er IKKE viktig. Glem de kjolene og de greiene der. Det er IKKE viktig. 

Anonymkode: 09b15...00e

  • Liker 9
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å flytte fokus fra hva du går glipp av til hva du får. En sønn er en stor berikelse-det vet du jo 🥰 (det er selvfølgelig døtre også)

Anonymkode: 5e911...fdc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har 2 døtre og jeg forstår deg. Alltid ønsket meg døtre😍Men da fikk jeg fyfy svar vettu når jeg sa at sannheten er at de fleste ønsker seg en datter,og det er det!

Det positive her ts er at 2 av samme kjønn blir ofte gode venner☺ Og som du sier at barnet er friskt.

Anonymkode: 2889c...994

Hvorfor projiserer du ditt eget ønske om døtre over på "de fleste"? Din sannhet er ikke andres sannhet.

Jeg er selv gravid og har valgt ikke å vite kjønn. Nettopp fordi det ikke har noen betydning i det hele tatt. Ingen av mine venninner som har barn har hatt preferanser på kjønn heller.

Anonymkode: 0ddca...8d3

  • Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta den sorgen du. Bearbeid den, forklar deg selv hvor urimelig den er, men aksepter at den finnes.

Jeg hadde en liten sorg da jeg fikk gutt nr 2. I og med at jeg visste det var vårt siste barn.

Ikke fordi jeg ønsket meg en jente. Mer fordi jeg hadde sett for meg at jeg skulle få et barn av hvert kjønn, og så ble det ikke sånn.

Så da ble det en liten og kort sorgprosess over det livet som kunne vært, men aldri ble. Ikke verdens undergang, og ikke noe jeg snakket med andre om.
Babyen var jo uansett verdens mest fantastiske. Og i dag er jeg veldig takknemlig for at jeg har akkurat de to guttene jeg har. Jeg tenker i etterkant at jeg nok er aller best som guttemamma.

Men la deg selv sørge litt, men kun for å kunne akseptere at ting er som de er.

Og så er det mye mulig dere har sett feil, ettersom det er så tidlig som det er.

Anonymkode: f3284...eaf

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er gravid nå og har en sønn. Med første brydde jeg meg ikke, men jeg også nå må innrømme om at jente er sterkt ønsket. Men det blir bra uansett 💕

Anonymkode: 0c53e...860

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenjte akkurat den skuffelsen jeg også med gutt nr 2. Men, heldigvis kom jenta til slutt. 

Anonymkode: e26dd...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 5 ultralyder i mitt svangerskap. Alle sa det ble gutt. Har en datter, jeg 🥰

Anonymkode: 1f549...234

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg var motsatt. Vi er en familie som stort sett får bare jenter. Det er generasjoner mellom det fødes inn guttebarn. Så jeg håpte på gutt. Fikk to jenter. Var litt skuffa da vi fikk jente nr to, men den skuffelsen varte bare i noen timer. 

Nå er jentene voksne og er bestevenninner selv om de er veldig forskjellige. Vi lager mange jenter hos oss, men de er VELDIG bra jenter alle sammen som har gode og tette bånd med søskenbarn, tanter, mødre osv.

Tenker at to gutter har større sjanse for å bli gode venner i livet (selv om det er ingen garantier da).

Anonymkode: ffa58...002

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg har 2 døtre og jeg forstår deg. Alltid ønsket meg døtre😍Men da fikk jeg fyfy svar vettu når jeg sa at sannheten er at de fleste ønsker seg en datter,og det er det!

Det positive her ts er at 2 av samme kjønn blir ofte gode venner☺ Og som du sier at barnet er friskt.

Anonymkode: 2889c...994

For noe tull at "de fleste ønsker jenter".

Anonymkode: dc83a...4ee

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gutt til er jo fantastisk! 😍 Tenk så gøy det blir for de to brødrene å vokse opp sammen! Det er jo også rent praktisk kjekt så kan han arve tøy og utstyr etter storebror.

Hadde jeg fått en garanti for at nr 2 også blir en gutt ville sjansen for at jeg kunne tenkt meg et barn til økt betraktelig. 

Små gutter er mammas store kjærligheter ❤️

Anonymkode: 96730...350

  • Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

For noe tull at "de fleste ønsker jenter".

Anonymkode: dc83a...4ee

På verdensbasis er det i alle fall ikke sant.

Anonymkode: b4c67...9e3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...