AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #21 Skrevet 22. april 2024 Ikke inviter disse flere ganger. Oppførsel har konsekvenser. Anonymkode: f66b8...db1 4
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #22 Skrevet 22. april 2024 Hadde ringt foreldrene å bedt dem om å komme tilbake, det er flaut på deres vegne og ikke din TS. De som har barn som er utagerende må holde seg i nærheten eller være der underveis skal de være med Anonymkode: 4bff3...d7e 4 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #24 Skrevet 22. april 2024 Vi pleier å låse av alle rom, som det er forbudt å gå inn på. Som soverommet til oss voksne, boden, etc. Det kan være lurt, da slipper man å løpe seg ihjel. Det er kjedelig når man blir skuffet over adferden til gjestene. Anonymkode: 93b9f...b85 7
BlackSunshine Skrevet 22. april 2024 #25 Skrevet 22. april 2024 Du overreagerte ikke. Den voksne i rommet er sjefen, slik må det nesten være. Jeg har vært i lignende situasjon med gutter (ca 8 år - noen år siden). Da foreldrene kom, sa jeg bare at det hadde gått fint, men at jeg måtte grensesette "per" og "pål" (til deres foreldre, en mor og en far). Det er vel greit.
Violetta Skrevet 22. april 2024 #26 Skrevet 22. april 2024 Til dere som ikke hadde "turt" å si ifra til foreldrene, dere burde vise barnet at dårlig oppførsel får konsekvenser og at dere er på barnets side. I motsatt fall viser dere barnet at andre barn kan gjøre som de vil og trampe over alle grenser, selv i deres hjem. Ta dere sammen. 3 2
Olsen Skrevet 22. april 2024 #27 Skrevet 22. april 2024 Lås av rom, slik en annen foreslår. Korte, kontante beskjeder; Gå ned fra sofaen. Lukk døra. Dere skal komme hit nå. Slike bursdager er ikke egnet til å ha alene. Minst to voksne trengs. Nok et eksempel på "alle må inviteres" selv om bursdagsbarnet får ødelagt egen bursdag. Tenk ut hva dere vil gjøre neste bursdag. Da bør det være en plan for hva som gjøres hvis noen av gjestene har slik oppførsel som det beskrives her. Husk du er herre/frue i eget hus. Det å slå ned på uønsket atferd og samtidig beholde god stemning er en egen kunst. Bursdagen er vel først og fremst bursdagsbarnets dag. 3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #28 Skrevet 22. april 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Enig! Jeg hadde aldri konfrontert andre foreldre sånn. Anonymkode: ca07f...c31 Men i alle dager så tafatt da. Klarer dere ikke å gjøre såpass for ungene deres? Anonymkode: a3315...25d 4 3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #29 Skrevet 22. april 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Enig! Jeg hadde aldri konfrontert andre foreldre sånn. Anonymkode: ca07f...c31 Virkelig? Synes det er det minste man kan gjøre i sånne situasjoner. Jeg ville definitivt visst om mitt barn oppførte seg sånn i andres bursdag! (Eller andre anledninger.) Anonymkode: 89c8e...faa 4 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #30 Skrevet 22. april 2024 Jeg hadde ringt disse foreldrene til disse tre jentene og bedt de hente de. Makan til oppførsel. Stakkars datteren din og de andre barna. Anonymkode: bdfff...90c 7 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #31 Skrevet 22. april 2024 Jeg er normalt ikke pysete av meg, men hadde ikke turt å ringe foreldrene. Hadde tatt de tre jentene inn på et rom og tatt en skikkelig alvorsprat med dem. Og aldri invitert dem igjen. Mulig jeg hadde turt å si fra til foreldrene ved henting, at det hadde fungert veldig dårlig å ha barna der. Anonymkode: 22e6f...caf
katties Skrevet 22. april 2024 #32 Skrevet 22. april 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 20.4.2024 den 22.19): Drittunger kalles det der. Og nei, de trenger ikke ha en diagnose. Er så lei av at pøbelunger unnskyldes med diagnoser. Ja, noen kan forklare dårlig oppførsel med ADHD eller liknende, men ikke alle. Stakkars datteren din som fikk bursdagen sin ødelagt 💜 Trist at noen få må ødelegge for alle. Anonymkode: 0e2a4...2f3 Jeg husker jeg gjorde mye rart i et par bursdager. Jeg hadde rett og slett aldri vært i en bursdag før hos andre enn slektninger. Det finnes barn som altså bare ikke har lært bedre. Endret 22. april 2024 av katties 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #33 Skrevet 23. april 2024 Vi har gitt alle jentene i klassen en sjanse, blitt kjent. Så neste gang må vil tilrettelegge på en annen måte. Vi ba de faktisk oppføre seg, bytte plass, ikke slå osv. låste rommene underveis også. Anonymkode: 64a02...af1
Bil123 Skrevet 23. april 2024 #34 Skrevet 23. april 2024 Dei 2 siste gongane vi jar hatt barnebursdag her i hus så har begge jentene mine sagt at dette var heilt forferdeleg. Vi ber 3 stk heretter. At unga ikkje kan respektere andre sitt blir lite aktuelt her i hus. 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #35 Skrevet 23. april 2024 Da ringer man foreldrene og ber de hente. Hadde ikke tolerert det. Anonymkode: 91723...f69 1
kirstiJ Skrevet 23. april 2024 #36 Skrevet 23. april 2024 Det er vel desverre ikke unormalt, men absolutt ikke greit. En av klassekameratene til sønnen min kalte meg for en feit hore i skolegården da de gikk i 6. Han har vært på døra her en gang etterpå, hvor jeg forklarte at han at han ikke får komme inn i huset mitt for å leke med sønnen min uten å si unnskyld til meg. Det synes hans far er HELT urimelig. Da er det jo ikke så rart barna oppfører seg sånn... 3 1
Mamma_Mor Skrevet 23. april 2024 #37 Skrevet 23. april 2024 Nei, du overreagerer ikke. Det der er uakseptabel oppførsel, og spesielt når det er snakk om 9 - åringer! Foreldrene burde nok få beskjed ja. Jeg hadde i alle fall vært skrekkelig sint og flau om mine barn hadde gjort noe slikt. Ubehagelig det der. Er veldig streng på oppførsel og tonefall på mine, skrekken er jo at de skal oppføre seg som drittunger. Reagerer veldig på barn i barnehagen som får lov å gjøre og skrike alt og ikke får beskjed av foreldrene. Men, er jo gjerne de barna som vokser opp til å ha slik oppførsel da…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #38 Skrevet 23. april 2024 Olsen skrev (På 22.4.2024 den 17.57): Slike bursdager er ikke egnet til å ha alene. Minst to voksne trengs. For noe tull. Jeg arrangerte bursdag for 15 gutter fra de gikk i 3.klasse til de var ferdig med barneskolen. 3 timers hjemmebursdag. Anonymkode: 31a8b...e64
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #39 Skrevet 23. april 2024 On 4/22/2024 at 5:56 PM, Violetta said: Til dere som ikke hadde "turt" å si ifra til foreldrene, dere burde vise barnet at dårlig oppførsel får konsekvenser og at dere er på barnets side. I motsatt fall viser dere barnet at andre barn kan gjøre som de vil og trampe over alle grenser, selv i deres hjem. Ta dere sammen. I tillegg kommer foreldrene ALDRI på banen fordi ingen sier at nok er nok. Anonymkode: 5e910...8d0 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #40 Skrevet 23. april 2024 Vårt eksempel er mange år tilbake i tid. Men vi leide en gang felleslokale på skolen - såkalt «bomberom» innredet med oppholdsrom med sofa og langbord, musikkanlegg og garderobe med toalett og dusjer til en bursdag for sønnen vår. Tror det var 10 årsdagen. Hel gjeng med gutter og jenter - fullt hus altså, med over 20 stykker. Vi var 5 voksne til stede, og min venninne som hjalp til var helt sjokkert etterpå - hun hadde aldri opplevd sånn oppførsel. Et par av guttene gjorde alt for å ødelegge. Dynka sjokoladekake i brus, og kasta pizza og snacks rundt seg, vi hadde «skattejakt» etter overraskelsesposer - da løp de rundt og fant posene med navna til de andre - før alle de andre ungene og kastet posene opp på hyller og rundt omkring, til slutt var det en av guttene som gikk inn i garderoben og tisset utover gulvet i en av dusjene !! Tilsnakk ble fulgt opp med frekke svar både mot oss og voksne de ikke kjente. Vi ringte foreldrene til de to som sto i bresjen for bråk og tull - og når de kom og hentet - til slutt, rett før vi allikevel var ferdige - så fikk vi skuldertrekk tilbake… «Man må jo forvente at det blir litt bråk med så mange unger»… I mange tilfeller hjelper det rett og slett ikke å kontakte foreldrene. Resultatet var at vår sønn ikke ble invitert tilbake i bursdagen til den som sto for det verste og griset i garderoben, han var en av flere selvutnevnte ledere i klassen, og det ble flere år etter dette med utestengelse og mobbing og baksnakking, møter med lærer osv. - ingenting hjalp, før sønnen vår kom på ungdomsskolen og fikk knyttet vennskap til andre som var drittlei herskinga til enkelte. Alt var nok heller ikke greit før bursdagen - og det var nok enda et forsøk på å ødelegge mest mulig for sønnen vår som allerede sto litt på sidelinjen i en ekstremt sterk guttegjeng. Kjenner jeg enda får alle piggene ute bare jeg ser noen av disse guttene eller foreldrene i dag etter 10-15 år…. Anonymkode: f9356...b5a 5 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå