Gå til innhold

Barn som ødelegger andres bursdag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi feiret bursdagen til dattera mi i dag hu ble 9 år.

Vi inviterte alle 15 jentene og 14 av de kom. 
Det var kjempe hyggelig frem til 3 av jentene begynte plage andre, hoppe på sofaen, gå inn i sengene under dynene, rote i alle rom, åpne private skap og ikke minst røre TV-en flere ganger. 
 

Er dette normalt? Vi ba jentene om å ikke hoppe på sofaen, ikke åpne skap, ikke legge seg i senga osv, men ble helt overrasket over at alle 11 jentene oppførte seg helt ordentlig mens disse 3 valgte å gi meg blikk og si «hu er kjerring» når vi ba de slutte.

 

er det jeg som overreagere?

 

Anonymkode: 64a02...af1

  • Liker 4
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uoppdragne barn finner man rundt om dessverre. Syns ikke du overreagerer. Hadde ikke akseptert det selv. 

Hadde gitt beskjed til foreldrene umiddelbart og sagt de kunne hente sine barn. Mitt hus, mine regler.

Anonymkode: 13126...533

  • Liker 39
  • Hjerte 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vi feiret bursdagen til dattera mi i dag hu ble 9 år.

Vi inviterte alle 15 jentene og 14 av de kom. 
Det var kjempe hyggelig frem til 3 av jentene begynte plage andre, hoppe på sofaen, gå inn i sengene under dynene, rote i alle rom, åpne private skap og ikke minst røre TV-en flere ganger. 
 

Er dette normalt? Vi ba jentene om å ikke hoppe på sofaen, ikke åpne skap, ikke legge seg i senga osv, men ble helt overrasket over at alle 11 jentene oppførte seg helt ordentlig mens disse 3 valgte å gi meg blikk og si «hu er kjerring» når vi ba de slutte.

 

er det jeg som overreagere?

 

Anonymkode: 64a02...af1

Nei, du overreagerete ikke- heller tvert imot 🙈

Endret av Sydvesta Orkana
Skrivefeil
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, da ringer man foreldrene så de kan snakke de til fornuft + unskylde seg, eller at de blir henta. De må lære seg å oppføre seg på besøk.

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Uoppdragne barn finner man rundt om dessverre. Syns ikke du overreagerer. Hadde ikke akseptert det selv. 

Hadde gitt beskjed til foreldrene umiddelbart og sagt de kunne hente sine barn. Mitt hus, mine regler.

Anonymkode: 13126...533

Dattera mi var utrolig skuffet, hu følte de ødela alt. Ikke fikk hu blåse kaken engang, de løp rundt og skrek når vi skulle synge. 

Anonymkode: 64a02...af1

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

katties skrev (2 minutter siden):

Nei, da ringer man foreldrene så de kan snakke de til fornuft + unskylde seg, eller at de blir henta. De må lære seg å oppføre seg på besøk.

Oiii, jeg hadde ikke turt å ringe.

Endret av Queen94
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ene barnet ble ikke hentet uten at vi ringte 30 min etter at bursdagen var over. Barnet gjorde oss helt utslitt. 

Anonymkode: 64a02...af1

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt hus, våre regler. Om ikke reglene etterfølges så får man 3 sjanser, og om ikke det tas til etterfølgelse får man lov til å dra hjem. 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Granskudd skrev (1 minutt siden):

Vårt hus, våre regler. Om ikke reglene etterfølges så får man 3 sjanser, og om ikke det tas til etterfølgelse får man lov til å dra hjem. 

Sånn er det her også. Sønnen vår har en kamerat som gjør mye rart. Han får også  et begrenset antall sjanser, også sier jeg at jeg ringer moren hans om han ikke hører, så hun må hente ham. Vi har snakket om at alle familier har forskjellige regler. Jeg har også tatt en prat med moren hans og fortalt hva som har skjedd, så hun vet at jeg ringer om han ikke hører.

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drittunger kalles det der. Og nei, de trenger ikke ha en diagnose. Er så lei av at pøbelunger unnskyldes med diagnoser. Ja, noen kan forklare dårlig oppførsel med ADHD eller liknende, men ikke alle. Stakkars datteren din som fikk bursdagen sin ødelagt 💜 Trist at noen få må ødelegge for alle. 

Anonymkode: 0e2a4...2f3

  • Liker 25
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det ene barnet ble ikke hentet uten at vi ringte 30 min etter at bursdagen var over. Barnet gjorde oss helt utslitt. 

Anonymkode: 64a02...af1

Uoppdragne foreldre i tillegg da.. 🙈 skammelig! 

 

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dattera mi var utrolig skuffet, hu følte de ødela alt. Ikke fikk hu blåse kaken engang, de løp rundt og skrek når vi skulle synge. 

Anonymkode: 64a02...af1

Syns virkelig synd i henne - ikke greit i det hele. Jeg hadde ringt foreldre umiddelbart ved slik oppførsel. Ikke akseptabelt. 

Vi har 2 slike jenter i min datters klasse også, de tar ikke en beskjed, bryr seg absolutt ikke om noe. De har fått klar melding om forventet oppførsel her i huset, og hatt dialog med foreldrene etter første gang lignende skjedde her. Året etter måtte deres foreldre bli igjen i besøket og selv håndtere sine barn. År nr 3 var det nærmest eksemplarisk oppførsel. 

 

Anonymkode: 13126...533

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde fortalt dem at om de ikke hørte, så måtte jeg be foreldrene deres komme. Enten for å hente dem, eller for å passe på dem som om de var barnehagebarn. For det var det de oppførte seg som.

Om de fortsatte, hadde de blitt fulgt ut i gangen, der de måtte vente sammen med meg, mens jeg ringte foreldrene og ga dem valget om å hente eller komme og passe på barnet som ikke klarte å oppføre seg.

Neste gang hadde jeg ikke hatt bursdag hjemme, men et sted der noen andre tar ansvar for barna mesteparten av tiden. (En heftig Tae-Kwon-Do bursdag anbefales.)

Anonymkode: cf3a9...f1f

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke alt som det skal på hjemmebane der, når barna oppfører seg sånn, og foreldrene ikke henter når bursdagen er over uten å bli etterlyst av vertskapet… 

Anonymkode: fe1d2...62c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er ikke jeg tøff nok til å ringe foreldrene og be de komme å hente ungene sine. Men ble faktisk så overaskt over oppførselen. 

 

Mine barn har alltid lært at man skal vise respekt når man går hjem til andre. 
 

Anonymkode: 64a02...af1

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.4.2024 den 22.05):

Vi feiret bursdagen til dattera mi i dag hu ble 9 år.

Vi inviterte alle 15 jentene og 14 av de kom. 
Det var kjempe hyggelig frem til 3 av jentene begynte plage andre, hoppe på sofaen, gå inn i sengene under dynene, rote i alle rom, åpne private skap og ikke minst røre TV-en flere ganger. 
 

Er dette normalt? Vi ba jentene om å ikke hoppe på sofaen, ikke åpne skap, ikke legge seg i senga osv, men ble helt overrasket over at alle 11 jentene oppførte seg helt ordentlig mens disse 3 valgte å gi meg blikk og si «hu er kjerring» når vi ba de slutte.

 

er det jeg som overreagere?

 

Anonymkode: 64a02...af1

Hadde bedr de oppføre seg, hvis ikke det hjalp hadde jeg ringt og bedt foreldrene hente de, og sagt akkurat hva jeg mente om slik oppførsel i mitt hus. 

Anonymkode: dcce8...a57

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en slik situasjon hadde vi gitt to sjanser og så hadde jeg sendt mannen min ut med dem for å kjøre de hjem. Hadde ikke giddet å vente på foreldrene og la de ødelegge mer.

Neste bursdag hadde jeg forlangt at foreldrene holdt seg i nærheten med telefon hvis de skulle komme.

Anonymkode: 808e1...9a2

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 20.4.2024 den 22.05):

Vi feiret bursdagen til dattera mi i dag hu ble 9 år.

Vi inviterte alle 15 jentene og 14 av de kom. 
Det var kjempe hyggelig frem til 3 av jentene begynte plage andre, hoppe på sofaen, gå inn i sengene under dynene, rote i alle rom, åpne private skap og ikke minst røre TV-en flere ganger. 
 

Er dette normalt? Vi ba jentene om å ikke hoppe på sofaen, ikke åpne skap, ikke legge seg i senga osv, men ble helt overrasket over at alle 11 jentene oppførte seg helt ordentlig mens disse 3 valgte å gi meg blikk og si «hu er kjerring» når vi ba de slutte.

 

er det jeg som overreagere?

 

Anonymkode: 64a02...af1

Du er voksen. Du skal klare å styre barna. Om de ikke hører etter ringer dere foreldrene. Ferdig snakka. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.4.2024 den 22.38):

Nå er ikke jeg tøff nok til å ringe foreldrene og be de komme å hente ungene sine. Men ble faktisk så overaskt over oppførselen. 

 

Mine barn har alltid lært at man skal vise respekt når man går hjem til andre. 
 

Anonymkode: 64a02...af1

Du er pysete som ikke tørr å snakke med foreldrene, så da er det bedre at ungen din får ødelagt bursdagen sin. Great 

Anonymkode: a3315...25d

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.4.2024 den 22.05):

Vi feiret bursdagen til dattera mi i dag hu ble 9 år.

Vi inviterte alle 15 jentene og 14 av de kom. 
Det var kjempe hyggelig frem til 3 av jentene begynte plage andre, hoppe på sofaen, gå inn i sengene under dynene, rote i alle rom, åpne private skap og ikke minst røre TV-en flere ganger. 
 

Er dette normalt? Vi ba jentene om å ikke hoppe på sofaen, ikke åpne skap, ikke legge seg i senga osv, men ble helt overrasket over at alle 11 jentene oppførte seg helt ordentlig mens disse 3 valgte å gi meg blikk og si «hu er kjerring» når vi ba de slutte.

 

er det jeg som overreagere?

 

Anonymkode: 64a02...af1

Ja... på en måte er det antagelig normalt...og derfor man kjøper seg ut av det med å arrangere bursdag et annet sted. 14 jenter på 9 år proppfulle av sukker og e-stoffer, ja det ender gjerne slik. Med mindre du har aktiviteter for hele gjengen kontinuerlig og er nazi på å få med alle. Vi hadde 8-års dag i år og jeg innså at dette var siste året med alle de kroppene med den energien i mitt hus. Ikke alle klarer å takle den settingen i den alderen. Så ja, ikke rart det blir slik. Synd, men klart noen pre-teens skal bitche og ødelegge når de ikke har full oppmerksomhet. Null surprise. Vurder en annen type feiring neste år, eller arranger utenfor skolen så kan dere invitere kun nærmeste venner. Det er egentlig like greit. 

Anonymkode: 93c45...9e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Queen94 skrev (På 20.4.2024 den 22.09):

Oiii, jeg hadde ikke turt å ringe.

Enig! Jeg hadde aldri konfrontert andre foreldre sånn. 

Anonymkode: ca07f...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...