Gå til innhold

Herregud alkohol gjør meg så deprimert


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føler meg helt elendig og nedfor etter jeg har drukket og det kan vare i flere dager. Har så lyst å bare ha styrken til å slutte å drikke for godt fordi jeg synes ikke det er verdt det mer. Selv ikke et glass vin til maten er verdt det, fordi det er sjeldent det bare blir ett glass. 
 

Jeg ønsker ingen dømmende kommentarer, håper noen kan gi meg en peptalk og løfte meg opp. Er så lei meg:( 

Anonymkode: f7dd4...246

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler med deg, hadde det sånn selv når jeg drakk.

Anonymkode: eb28c...cbf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Føler med deg, hadde det sånn selv når jeg drakk.

Anonymkode: eb28c...cbf

Har du sluttet å drikke?

Anonymkode: f7dd4...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det også sånn, men av en eller annen grunn «glemmes» dette når jeg har hatt en stund uten alkohol, og så er det «på’n igjen»… 

 

Anonymkode: 5760c...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det slik også, den siste tiden jeg drakk gikk jeg helt i kjelleren med angst, depresjon og hodepine etter selv moderate mengder alkohol. Ingenting hjalp, prøvde alt i håp om å kunne drikke normalt. Innså til slutt at det ikke er verdt å drikke for min del, og nå har jeg ikke drukket på over ett år. Det klarer du også ❤️

Anonymkode: d30c3...d71

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har du sluttet å drikke?

Anonymkode: f7dd4...246

Ja, alkohol påvirket meg selv og alle rundt meg veldig negativt, etter mye fram og tilbake klarte jeg å slutte🙏

Anonymkode: eb28c...cbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri hatt problemer med alkohol, men har merket at det ikke gjør meg så godt mer.

Jeg har en del bekymringer knyttet til sønnen min. Alkohol gir meg rett og slett angst dagen etter. Forstørrer følelsene på en måte. 

Så nå drikker jeg omtrent ikke. 

Anonymkode: b3cf9...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hadde det slik også, den siste tiden jeg drakk gikk jeg helt i kjelleren med angst, depresjon og hodepine etter selv moderate mengder alkohol. Ingenting hjalp, prøvde alt i håp om å kunne drikke normalt. Innså til slutt at det ikke er verdt å drikke for min del, og nå har jeg ikke drukket på over ett år. Det klarer du også ❤️

Anonymkode: d30c3...d71

Inspirende! Har lyst å komme dit også!

Anonymkode: f7dd4...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ja, alkohol påvirket meg selv og alle rundt meg veldig negativt, etter mye fram og tilbake klarte jeg å slutte🙏

Anonymkode: eb28c...cbf

Ja jeg er jo der selv nå at jeg ikke har godt av alkohol at all. 

Anonymkode: f7dd4...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg greier heldigvis stoppe fordi jeg kjenner når grensen er nær eller nådd. Nå drikker jeg sjelden, men.. Tror nok jeg hadde kuttet det ut helt om jeg hadde vansker med å begrense meg, og ihvertfall om jeg ble så dårlig etterpå. Du må ta bedre hensyn til deg selv. Finn noe annet å drikke ved den slags anledninger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså det er ikke kun angsten og depresjon som gjør at jeg vil slutte å drikke. Jeg liker ikke hvordan person jeg blir når jeg drikker. Altså jeg blir ikke slem, men jeg blir så ukritisk. Drar på nach med fremmede, har sex, blir for full. 
Alkohol gjorde også at mitt forrige forhold tok slutt fordi det gjorde at jeg var utro noen ganger, og ofte dro på nach. Hadde aldri vært utro om jeg ikke hadde drukket. Det er så jævlig å tenke på, men nå må jeg jo bare lære av det. Det likte ikke min eks forståelig nok. Ja nei jeg blir bare så trist av hvor mye alkohol kan ødelegge for folk. Greit nok, å være brisen er en deilig følelse, men fyfaen det er så ikke verdt det når jeg tenker over det. Livet har så mye annet å by på. 

Anonymkode: f7dd4...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner som drikker alkohol har økt risiko for å få brystkreft. Både kvinner og menn har økt risiko for å få kreft i tykk- og endetarm hvis de drikker over henholdsvis én og to alkoholenheter daglig. Andre krefttyper som kan knyttes til alkohol er leverkreft, spiserørskreft og kreft i munn, svelg, og strupe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Anonym. skrev (39 minutter siden):

Kvinner som drikker alkohol har økt risiko for å få brystkreft. Både kvinner og menn har økt risiko for å få kreft i tykk- og endetarm hvis de drikker over henholdsvis én og to alkoholenheter daglig. Andre krefttyper som kan knyttes til alkohol er leverkreft, spiserørskreft og kreft i munn, svelg, og strupe.

Ufff ja :(

Anonymkode: f7dd4...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

svartkatt skrev (21 timer siden):

Jeg greier heldigvis stoppe fordi jeg kjenner når grensen er nær eller nådd. Nå drikker jeg sjelden, men.. Tror nok jeg hadde kuttet det ut helt om jeg hadde vansker med å begrense meg, og ihvertfall om jeg ble så dårlig etterpå. Du må ta bedre hensyn til deg selv. Finn noe annet å drikke ved den slags anledninger. 

Så bra for deg ❤️

Anonymkode: f7dd4...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så slutt å drikk da 🙄

Anonymkode: 9e01a...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...