Gå til innhold

Fiskemiddager til en som er kresen på fisk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboeren min er så kresen når det gjelder fisk. Jeg prøver å ha minst én fiskemiddag i uka, men det er vanskelig. 

Han liker ikke fiskeboller og fiskekaker. Han liker stekt laks, så det har vi ofte. Men det blir liksom det samme hver gang. Stekt laks med saus og poteter/ ris og grønnsaker. 

Han liker panert fisk, så vi kjøper ofte "kapteinens fylte". Men jeg begynner å bli lei dette også. 

Han liker også reker, men jeg sliter med å komme på gode middagsretter med dette. 

Jeg liker å eksperimentere på kjøkkenet. Men kommer ikke på noe med fisk som en kresen mann kan like. Det er konsistensen som er verst, sier han. Ikke smaken. Har vurdert thaisuppe med biter av torsk, men han kommer ikke til å like konsistensen. 

Noen forslag? Han er typisk sånn som liker Burger, pizza og taco 🤣

Anonymkode: 6f174...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Taco med panerte toskebiter f.eks.

Anonymkode: ff6be...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KatteLatte skrev (14 minutter siden):

Denne er kjempegod. Jeg pleier å øke sausmengden en halv gang (gang opp med 1,5). https://trinesmatblogg.no/recipe/laks-med-wok-og-soyasaus/

Jeg er dårlig til å spise hvit fisk, men den der tror jeg kunne være god med torsk også. Det vil jeg prøve en dag.

Til ts: På godfisk.no fant jeg en god oppskrift på fisk tikka masala, det står laks, men jeg brukte sånne poser med fisketerninger fra frysedisken, det er vel blanding av laks og torsk, og den ble veldig god.

Ellers syns jeg seibiff er veldig godt, du kan kanskje prøve det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så glad i fisk, men fiskegrateng spiser jeg. Hjemmelagd da selvsagt.

Ellers er det også godt med fisk i form med karrisaus.

Anonymkode: 7fbdc...032

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskefilet i kokossaus:

4 pors:

500-600 g hvit fiskefilet

4 sjalottløk

2 hvitløksfedd

ca. 4 cm fersk ingefær

3-4 stilker sitrongress, evt. skallet av én lime

olje til steking

1/2 ts sambal oelek (fås i den "eksotiske hylla" i større matbutikker)

2,5 dl kokosmelk

1-1,5 ts (brunt) sukker

1/2 bunt asiatiske hvitløksstenger

Skyll fisken i kaldt vann og tørk. Salt på begge sider. Skrell og finhakk hvitløk og sjalottløk. Skrell og riv ingefær. Skrell sitrongresset og ta ut kjernen. Sett ovnen på 80 grader og varm en ildfast form. Stek fisken på begge sider i en stekepanne, tilsammen ca. 4-5 min. Sett fisken i ovnen. Stek i samme panne: hvitløk, sjalottløk, sitrongress og sambal oelek i 3-4 min. Ha i kokosmelk og sukker. Ta ut fisken og ha sausen over. Strø over hakkede asiatiske hvitløksstenger rett før servering (vårløk kan også brukes). Server med ris.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pasta med scampi og laks

Anonymkode: be2a4...a90

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelagde fiskepinner

Pad Thai med reker

Kremet spaghetti med biter av laks

En god gammeldags fiskesuppe?

Fiskeboller i hvit saus

Fiskepudding i hvit saus med reker, fylt i terteskjell (80-tallsklassiker)

Ovnsbakt ørret

Russisk salat med tunfisk

Sushi?

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo panere hva som helst, dypp fiskebiter i mel, egg, og brødrasp og stek i vei. Her om dagen tok vi tortillalefser og fylte med panert fisk, salat, og mango. Meget bra 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stekt torskerogn er veldig godt 😊

Anonymkode: 6d175...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prinsefisk laget av hyse, fiskesuppe, hjemmelaget fiskegrateng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne oppskriften på fiskegrateng er veldig god.

Anonymkode: e071a...aa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for mange gode tips :D

TS 

Anonymkode: 6f174...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskegrateng, som mange andre foreslår 

Fiskekaker (som burger, eller med gode grønnsaker og potetbåter?) gjerne med høy %-andel fisk 

Fisk sammen med noe han liker godt - pakk inn fiskefilet i bacon eller Serrano, kombiner med pasta eller ris og saus kan liker 

Fish n' chips i airfryer 

Kombo-gryter: hvit fisk, scampi og chorizo i tomatsaus er fantastisk godt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da barna var yngre og før jeg flyttet fra mann med fiskeskepsis på høyt nivå, så puttet jeg ofte fisk eller reker i indiske gryter, thaisupper eller pastasauser. Da ble fisken ikke så fiskete, og jeg kunne dynge på med med ingredienser og krydder som kamuflerte fisken litt ekstra. 

Anonymkode: 696da...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Stekt torskerogn er veldig godt 😊

Anonymkode: 6d175...157

Den på boks? Enig at det er godt, men fy søren så dyr den er på butikken 😳 80,- for en boks med torskerogn 😳 😳 😳 Er det virkelig så dyrt å produsere? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å prøve kveite eller klippfisk? Det er kjenpegodt, selv for meg som også er noe kresen på fisk. Jeg er for eksempel heller ikke glad i vanlig torsk, men klippfisk syns jeg er veldig godt.

 
Men det er mye man kan lage med laks. For eksempel i suppe, taco og i bowl. Ellers er jeg veldig glad i kremet pasta med laks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...