Gå til innhold

Råd til hunderase

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 21.4.2024 den 15.42):

Toy- eller dvergpuddel. Veldig lettlærte og røytefri. Krever litt pelsstell som børsting og klipp, men det er en vanesak. De er supersøte. Har ikke selv, men en i familien har som jeg ofte passer.

Anonymkode: 32bac...f9b

Anbefaler også puddel. Børster 10 minutter maks hver dag, klipper den ca hver 3 mnd. Har en Toy, hun bjeffer ikke og er veldig rolig 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Frøya3 skrev (39 minutter siden):

Anbefaler også puddel. Børster 10 minutter maks hver dag, klipper den ca hver 3 mnd. Har en Toy, hun bjeffer ikke og er veldig rolig 

Toy er veldig fine hunder, men bruker du ikke mer enn 10 minutter på pelsen hver dag er du heldig. Den floker lett og må konstandt klippes. Bæsj henger fast rundt rumpa og den må derfor "rumpevaskes" hver eneste dag.

Anonymkode: 89469...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Toy er veldig fine hunder, men bruker du ikke mer enn 10 minutter på pelsen hver dag er du heldig. Den floker lett og må konstandt klippes. Bæsj henger fast rundt rumpa og den må derfor "rumpevaskes" hver eneste dag.

Anonymkode: 89469...b2c

Jeg børster ikke hver dag engang, min får ikke så raskt floker (men holder han ganske korthåret). Blir ca 3 ganger i uka her som regel, men min trenger jeg også å vaske bak i perioder 😅 Hjelper liksom ikke alltid å barbere dem bak heller.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Små hunder har gjerne mer lyd etter min erfaring. Man må også ha i bakhodet at flere av dem er avlet som selskapshunder, og vil mistrives veldig med å være hjemme alene. Verdt å tenke på, spesielt hvis man bor i leilighet.

Anonymkode: c7651...026

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vil anbefale Cairn terrier 😍 Liten og robust (like gjerne med på en 9 timers fjelltur, som å ligge på sofaen hele dagen), veldig lite lyd og ikke minst, verdens beste kompis!

Anonymkode: ee3bb...e52

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Disney Adult skrev (11 minutter siden):

Jeg børster ikke hver dag engang, min får ikke så raskt floker (men holder han ganske korthåret). Blir ca 3 ganger i uka her som regel, men min trenger jeg også å vaske bak i perioder 😅 Hjelper liksom ikke alltid å barbere dem bak heller.

Hehehenei blir nok litt vask bak ja 😀. Mye mindre vask og pelspleie enn det jeg trodde i begynnelsen. Husker jeg ble advart at pudler krevde veldig mye pelsstell og var sære. Synes de er lettstelte og ikke sære i det hele tatt. Lettlærte og intelligente 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har mellompuddel, men er oppvokst med røytehunder. Jeg syns ærlig talt ikke jeg bruker så mye tid på pelsstell. Iallfall ikke siden jeg slipper å støvsuge hver dag 😜

Jeg bader annenhver eller hver tredje uke, føner og børster helt ut da. Barberer over omtrent annenhver gang. Tar poter, snute og rompe hver uke med kloklipp. Det tar 10 min. 

Anonymkode: d5641...9c4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...