Gå til innhold

Hvor er det beste stedet å møte litt mer seriøse nå for tiden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lenge siden jeg var på date sist! Er det en app eller nettside som er bedre enn en annen? Hva er best av Tinder og Happn? Noen andre alternativer?

Er i slutten av 30-årene, ferdig med barn, men ønsker en seriøs kjæreste.

Anonymkode: fb4b8...01f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tinder fungerer fint! :) vær kresen og kritisk! Hør på magefølelsen og ikke ta det så personlig

Anonymkode: f4ab3...d06

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer faktisk på det samme, Tinder funker ikke så bra for oss menn under 180cm

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ute i virkeligheten 

Anonymkode: 68a7c...ad6

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Singel2018 skrev (19 timer siden):

Lurer faktisk på det samme, Tinder funker ikke så bra for oss menn under 180cm

180cm er vanlig bare du som er lav

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I slutten av 30-årene er arenaer for barneidrett bra, hvis du ser etter menn i samme alder. Masse folk som skiller seg i slutten av 30- årene/begynnelsen av 40-årene.

Anonymkode: 29d00...976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

K, 40 her. 
Tinder! Jeg får mange og gode matcher nå. Har:

- Dekkende og presis bio + bilder

- Profilen min er stort sett synlig bare korte perioder og holder match-antallet nede - snakker med matchene og drar nok ut med ca 1 av 5, 1 av 3 om det er samtale over flere dager. Går ikke tom for profiler.

- Bruker den tematiske oppdelingen i Tinder der man kan se de som er kreative, de som trener, osv.

- Av og til betaler jeg for gull-medlemskap for 1 måned. Det er så verdt det, jeg velger da noen få fra likes jeg vil matche med. Og, det beste for meg er at da kan man velge ut profiler man vil se ut fra interesser og annet. Jeg får SÅ mye bedre treff! Jeg bryr meg ikke om høyde, men sunn livsstil, høyere utdanning og noen intellektuelle hobbier. Så under interesser vil jeg se helst profiler som liker lesing, teater, politikk, kunst, museer, trening, likestilling, fjelltur, matlaging.

Det var ikke meningen, glemte profilen åpent forrige uke etter å ha lastet ned gull og swipet. Har 20 nye gode matcher! Og gode samtaler og rekker ikke å svare alle… 

Så Tinder - men den gir resultat, hvis man tenker ordentlig gjennom ikke bare hva man vil HA og SE, men hva man vil gi og formidler det.

Så jeg er kjempefornøyd med Tinder. Men jeg er heller ikke sånn som vil ligge og date rundt og mange. Helt ok om det tar noen år før jeg møter min sjelevenn.

Anonymkode: e7503...aba

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.4.2024 den 22.27):

Anonymkode: e7503...aba

Er så skeptisk til Tinder for ØNSKER IKKE at folk rundt her hvor jeg bor skal se at jeg er på Tinder... hvordan forholder du deg til dette??

Anonymkode: d4a9a...406

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/21/2024 at 6:29 PM, Frisørlena said:

180cm er vanlig bare du som er lav

Tror han vet det, unødvendig kommentar

Anonymkode: 8d232...ada

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Er så skeptisk til Tinder for ØNSKER IKKE at folk rundt her hvor jeg bor skal se at jeg er på Tinder... hvordan forholder du deg til dette??

Anonymkode: d4a9a...406

Forholder meg ikke til det særlig, bor i en storby :). Og er komfortabel med å være singel.

Du kan velge en ganske stor radius da, da ser du treff fra andre områder. En annen mulighet som betalende er å være synlig til bare de du har «liket» selv. Men bare det gir dårligere treff etter min erfaring. Tror ikke Tinder liker det.

Og man kan legge inn tlf-nummere til alle man IKKE vil at skal se deg - jeg har lagt til kollegaer og ekser.

Anonymkode: e7503...aba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Singel2018 skrev (På 20.4.2024 den 23.27):

Lurer faktisk på det samme, Tinder funker ikke så bra for oss menn under 180cm

Jeg er 157, og har vært med gutter på 170-190,- og ja det sier seg selv at de høyeste ikke er det mest praktiske for meg. Må jo ha krakk for en suss😂

Så dette høyde kravet skjønner ikke jeg🤷‍♀️

Anonymkode: 9def1...9df

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Singel2018 skrev (På 20.4.2024 den 23.27):

Lurer faktisk på det samme, Tinder funker ikke så bra for oss menn under 180cm

Ei venninne traff sin kjæreste der. Han er 165 cm. De har vært sammen 2 år. Har en kompis som er 170 cm. Han traff kjæresten sin der. De er nå samboere. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/20/2024 at 11:27 PM, Singel2018 said:

Lurer faktisk på det samme, Tinder funker ikke så bra for oss menn under 180cm

Er ikke høyden som er problemet, min ekssamboer fikk enormt med likes på tinder og ny date hver helg og han er 176. Vi er fremdeles venner og jeg har sett på tinderprofilen hans, så jeg vet det stemmer.

Men han har et pent ansikt og er sunn og slank. Så jobb med det du har og du vil få likes du også :) 

Anonymkode: 20593...5a0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 hours ago, AnonymBruker said:

Er så skeptisk til Tinder for ØNSKER IKKE at folk rundt her hvor jeg bor skal se at jeg er på Tinder... hvordan forholder du deg til dette??

Anonymkode: d4a9a...406

Kjøper du tinder gold kan du gjøre det slik at bare du ser andre og de ser ikke deg med mindre du har likt dem først.

Anonymkode: 20593...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.4.2024 den 22.27):

K, 40 her. 
Tinder! Jeg får mange og gode matcher nå. Har:

- Dekkende og presis bio + bilder

- Profilen min er stort sett synlig bare korte perioder og holder match-antallet nede - snakker med matchene og drar nok ut med ca 1 av 5, 1 av 3 om det er samtale over flere dager. Går ikke tom for profiler.

- Bruker den tematiske oppdelingen i Tinder der man kan se de som er kreative, de som trener, osv.

- Av og til betaler jeg for gull-medlemskap for 1 måned. Det er så verdt det, jeg velger da noen få fra likes jeg vil matche med. Og, det beste for meg er at da kan man velge ut profiler man vil se ut fra interesser og annet. Jeg får SÅ mye bedre treff! Jeg bryr meg ikke om høyde, men sunn livsstil, høyere utdanning og noen intellektuelle hobbier. Så under interesser vil jeg se helst profiler som liker lesing, teater, politikk, kunst, museer, trening, likestilling, fjelltur, matlaging.

Det var ikke meningen, glemte profilen åpent forrige uke etter å ha lastet ned gull og swipet. Har 20 nye gode matcher! Og gode samtaler og rekker ikke å svare alle… 

Så Tinder - men den gir resultat, hvis man tenker ordentlig gjennom ikke bare hva man vil HA og SE, men hva man vil gi og formidler det.

Så jeg er kjempefornøyd med Tinder. Men jeg er heller ikke sånn som vil ligge og date rundt og mange. Helt ok om det tar noen år før jeg møter min sjelevenn.

Anonymkode: e7503...aba

«Jeg bryr meg ikke om høyde, men sunn livsstil, høyere utdanning og noen intellektuelle hobbier. Så under interesser vil jeg se helst profiler som liker lesing, teater, politikk, kunst, museer, trening, likestilling, fjelltur, matlaging»

Er det mange menn som lister opp likestilling som interesse? Haha. Hvis ja, så må disse være tidenes mest rutinerte fittetjuver som har funnet smutt(fitte)hull og veien til villige rødstrømper.

Anonymkode: 2b9cc...fba

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.4.2024 den 17.21):

Lenge siden jeg var på date sist! Er det en app eller nettside som er bedre enn en annen? Hva er best av Tinder og Happn? Noen andre alternativer?

Er i slutten av 30-årene, ferdig med barn, men ønsker en seriøs kjæreste.

Anonymkode: fb4b8...01f

Hvorfor app/nett?

Det beste er uten tvil her i den virkelige verden😃

Anonymkode: 3cabc...8c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Hvorfor app/nett?

Det beste er uten tvil her i den virkelige verden😃

Anonymkode: 3cabc...8c9

Beste? Tidkrevende å leite opp de som er singel, vanskeligere å mote seg opp til å vise interesse og mer krevende å takle avvisning. Nettdating svir liksom godt nok..

Anonymkode: b772c...bac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Beste? Tidkrevende å leite opp de som er singel, vanskeligere å mote seg opp til å vise interesse og mer krevende å takle avvisning. Nettdating svir liksom godt nok..

Anonymkode: b772c...bac

Kroppen er istand til å takkle avvisning, om du omstille den til det. Betyr ikke at det ikke vil være kleint, eller noen ganger svi mer enn andre spesielt om du har blitt forelsket. 

En app lar deg aldri føle noe spesielt sterkt for noen, for du opplever ikke personen med sansene dine. Derfor syns jeg også virkeligheten er best. Den er mer givende og spennende. 

Anonymkode: 68b90...e33

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

«Jeg bryr meg ikke om høyde, men sunn livsstil, høyere utdanning og noen intellektuelle hobbier. Så under interesser vil jeg se helst profiler som liker lesing, teater, politikk, kunst, museer, trening, likestilling, fjelltur, matlaging»

Er det mange menn som lister opp likestilling som interesse? Haha. Hvis ja, så må disse være tidenes mest rutinerte fittetjuver som har funnet smutt(fitte)hull og veien til villige rødstrømper.

Anonymkode: 2b9cc...fba

Du har helt rett i at det er ikke mange som har «likestilling» eller «sosial utvikling» eller hva det nå heter på norsk. Men det er noen :).

Og jeg får jo treff på de som har 1 eller flere av de jeg har listet opp. Absolutt en god del mange høyt utdannede menn som har f.eks kombo lesing-miljø-fjelltur-museum eller lignende.

Slike profiler vises bare oftere. Jeg får også profiler der interessene ikke matcher, men det matcher på andre ting jeg har definert :).

Og nei, de jeg ender opp å dra på date med er ikke fittetyver, men velfungerende interessante menn med ambisjoner og interesser (siste - gründer, arkitekt, forsker, forfatter). Riktignok er det kanskje mer nerdete og mer utdannede og samtidig mer skalla eller kortere enn gjennomsnittsmannen.

Men jeg har aldri strukket meg etter gjennomsnittsmannens middelmådighet i det «indre som teller» heller ;).

Men har absolutt opplevd at menn som trener «ofte» kanskje var på joggetur forrige måned, de som «leser» har 10 bøker hjemme, osv. Sånt sjekkes i chatting. 

Om de er fittetyver eller overvurderer egne egenskaper, vet jeg ikke.

Anonymkode: e7503...aba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor app/nett?

Det beste er uten tvil her i den virkelige verden😃

Anonymkode: 3cabc...8c9

For meg, kvinne som alltid har fått en god del oppmerksomhet fra menn, er Tinder super. Fordi nå kommer jeg i kontakt med menn som ikke hadde turt å komme bort til meg i en bar eller annen sosial setting. Det har alltid vært «frampå» menn som har fått tiden og oppmerksomheten min, de har vært alltid raskt ute.

Nå blir jeg kjent med flere der vi virkelig har felles interesser og verdier. IRL er det mer vanskelig som voksen, er jo ikke student lenger.

Anonymkode: e7503...aba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...