Gå til innhold

Dere som leier ut, blir dere automatisk mer skeptisk til personer med navn som ikke ser norsk ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

48 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg leier ut gjennom Airbnb, og erfaring har vist at jeg aldri igjen leier ut til indere, tamiler og afrikanere. Selv ikke om de bor i europeiske land. Jeg har gjort denne feilen mange ganger, og dessverre har det uten unntak ført til skader og helt ubeskrivelige scenarioer. 

Anonymkode: 152a4...18d

Kan du komme med noen detaljer?

Anonymkode: f3696...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja, leier helst ut til nord-europeere. Har hatt dårlig opplevelse med en fra Øst-Europa, og «hai, jeg intrisert» funker ikke som søknad. Dette med å be om søknad på slutten i finnannonsen er en god måte å luke bort folk faktisk, den brukervilkår hver gang. Det er bra første test på om de greier å forstå leiekontrakten - leser de ikke hele annonsen engang eller klarer å formulere en setning, da tror jeg sannsynligheten for at leieforholdet blir forferdelig øker drastisk.

Vi bor i samme hus som leietaker og ønsker oss derfor folk som er litt som oss, dvs har en vanlig døgnrytme, lager mat som ikke lukter gatekjøkken hele døgnet, som ikke fester intensivt og som ikke driter i alle regler om røyk/rus. De må også være sikre betalere (dvs ha en jobb) 

Anonymkode: 31481...346

Uføre har også sikker inntekt.

Anonymkode: f3696...76e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg om kultur og kulturell forståelse, så helst norske/nordeuropeere. Har ingenting med hudfarge å gjøre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Men jeg intervjuer/møter alle og vurderer dem individuelt (og innhenter evt referanser). Den mest perfekte leietakeren jeg har hatt var en (sekulær) iransk kvinne i 30-årene. Ryddig, rolig, aldri noe tull.

Anonymkode: 56470...26e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leier ut kun til nordiske. De gangene jeg har hatt trøbbel, så var det uten unntak utlandske navn. 

Anonymkode: cfe49...30e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig, så ja. Jeg har leid ut til indere, og de vasket ikke, de sprayet parfyme av et eller annet slag heller. Det lukta helt vilt da de flytta, og de leide vel bare tre måneders tid. Jeg vasket mange, mange runder etter dem for å bli kvitt lukta. I tillegg var de nok vant til en høyere standard enn det vi kunne tilby, de ville stadig at vi skulle kjøpe inn møbler/utstyr/ting, langt ut over hva som er normalt. Det var mye styr med dem. 

Men den eneste som har prøvd å svindle oss var nordmann, så det finnes vel slitsomme typer i alle land. 

Anonymkode: 2b046...aa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vi kan heller ikke ha alt for lydsensitive folk siden de må dele hus med en barnefamilie (er godt lydisolert, men tramping og løping hører man), og da utgår de som er hjemme hele tiden.

Anonymkode: 31481...346

Ville du ha leid ut til en som er hjemme hele tiden hvis han/hun ikke er lydsensitiv? F.eks en som er døv og jobber på hjemmekontor?

Anonymkode: 328c9...402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ville du ha leid ut til en som er hjemme hele tiden hvis han/hun ikke er lydsensitiv? F.eks en som er døv og jobber på hjemmekontor?

Anonymkode: 328c9...402

De som jobber er sjeldent hjemme hele tiden.

 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Uføre har også sikker inntekt.

Anonymkode: f3696...76e

Ja, men de er hjemme hele tiden. Det har vi prøvd å unngå.

Anonymkode: 31481...346

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både ja og nei. Det viktigste er god økonomi og boevne. Men har leid ut til en inder en gang og vi brukte mange mange dager på å få fjernet matlukten. Det var litt stress. Men inderen var verdens søteste, ryddig, snill og stabil mht betaling. 

Anonymkode: 5f505...6ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Alle mine leietakere  siden jeg startet å leie ut for ca 10 år siden har vært av utenlandsk opprinnelse. Det er uviktig. Men jeg møter alle først og sørger for a de passer inn. God kjemi, og sikker jobb er viktig. Typisk IT ingeniører fra India som vi har hatt 2 stykker av. Veldig fornøyd og de er sikre betalere. 
Nav garanti og røyk er vel det eneste som er helt totalt no go for min del.

Anonymkode: 7d6da...dd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...