Gå til innhold

Å forsvare ytterkantene i debatt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg er med og diskuteter noe jeg egentlig gir blaffen i, velger jeg alltid ståsted det det ventes mest motstand. 

F.eks utroskap kan jeg forsvare med nebb og klør, men egentlig gir jeg pokker i hele utroskapen.

Eller innvandring, da vil jeg sende ut alt og alle, men bryr meg katten om hele innvandringen. Osv, osv.

Dette har gitt mye moro, da det blir en helsikes debatt ut av slike holdninger.

Flere som har gjort dette🤭?

Anonymkode: cd2e4...f0a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Det synes jeg er helt idiotisk. Andre vil jo se på deg som en person med slike meninger som du ytrer.

Anonymkode: 1d7a9...b21

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei. Det synes jeg er helt idiotisk. Andre vil jo se på deg som en person med slike meninger som du ytrer.

Anonymkode: 1d7a9...b21

Det går fint i mange settinger🤭

Anonymkode: cd2e4...f0a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kalles kanskje «djevelens advokat», «troll» eller «edgelord» litt avhengig av setting og generasjon.

Jeg synes at det er greit å få belyst alle sider på den måten og jeg tenker at om mainstream holdninger er de beste så bør det være lett å argumentere mot deg.

Anonymkode: 49587...c75

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som er i mot innvandring er såpass høylydte at det hadde stått mye mer respekt av deg hvis du hadde våget å si det motsatte. Men jeg skjønner at det blir for ubehagelig og at du holder deg til å liksom-provosere.

Anonymkode: b7635...39e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kalles kanskje «djevelens advokat», «troll» eller «edgelord» litt avhengig av setting og generasjon.

Jeg synes at det er greit å få belyst alle sider på den måten og jeg tenker at om mainstream holdninger er de beste så bør det være lett å argumentere mot deg.

Anonymkode: 49587...c75

Det kan gjøres i de aller fleste debatter, men jo mer ømt tema, jo morsommere er det🤭

Anonymkode: cd2e4...f0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kalles kanskje «djevelens advokat», «troll» eller «edgelord» litt avhengig av setting og generasjon.

Jeg synes at det er greit å få belyst alle sider på den måten og jeg tenker at om mainstream holdninger er de beste så bør det være lett å argumentere mot deg.

Anonymkode: 49587...c75

Enig. Det blir ofte gode diskusjoner av sånt. 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De som er i mot innvandring er såpass høylydte at det hadde stått mye mer respekt av deg hvis du hadde våget å si det motsatte. Men jeg skjønner at det blir for ubehagelig og at du holder deg til å liksom-provosere.

Anonymkode: b7635...39e

Jo, jeg gjør jo det også om majoriteten i diskusjonen sier det motsatte🤭

Anonymkode: cd2e4...f0a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (Akkurat nå):

Enig. Det blir ofte gode diskusjoner av sånt. 
 

Ja🤭

Anonymkode: cd2e4...f0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kalles kanskje «djevelens advokat», «troll» eller «edgelord» litt avhengig av setting og generasjon.

Jeg synes at det er greit å få belyst alle sider på den måten og jeg tenker at om mainstream holdninger er de beste så bør det være lett å argumentere mot deg.

Anonymkode: 49587...c75

Da har du misforstått begrepet "djevelens advokat". Denne har ingen meninger, men stiller skarpe spørsmål, etterlyser forklaringer osv.

 

Anonymkode: 5137d...451

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis folk begynner å diskutere intervjuobjektene i dokumentaren "Sønner av Norden" så forsvarer du deres ideologi selv om du egentlig gir blanke i hele greia?

Hvordan kan det gi "mye moro"?

Endret av Hareena
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hareena skrev (40 minutter siden):

Så hvis folk begynner å diskutere intervjuobjektene i dokumentaren "sønner av norden" så forsvarer du deres ideologi selv om du egentlig gir blanke i hele greia?

Hvordan kan det gi "mye moro"?

Ja, dette er et bra eksempel. Om majoriteten i diskusjonen er i mot dette, altså🤭.

Om jeg har interesse av temaet, argumenteter jeg selvsagt fra mitt eget ståsted.

Anonymkode: cd2e4...f0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, dette er et bra eksempel. Om majoriteten i diskusjonen er i mot dette, altså🤭.

Om jeg har interesse av temaet, argumenteter jeg selvsagt fra mitt eget ståsted.

Anonymkode: cd2e4...f0a

En yrkeskvervulant, så å si? 

Dog av en mer raffinert variant enn vår ellers for tiden aktive Ulf-Bjarne.

Vanskelig å forstå at noen finner glede i det, men dere finnes og jeg er ikke medlem i klubben.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hareena skrev (17 timer siden):

En yrkeskvervulant, så å si? 

Dog av en mer raffinert variant enn vår ellers for tiden aktive Ulf-Bjarne.

Vanskelig å forstå at noen finner glede i det, men dere finnes og jeg er ikke medlem i klubben.

Det er jo bare for å jazze opp stemningen i en ellers kjedelig debatt🤭

Anonymkode: cd2e4...f0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjorde jeg en del for 15-20 år siden😊Syntes det var utrolig moro å fyre folk opp. Husk, less is more. Ikke overdriv og gjør det for karikatur aktig.  Et siste tips hvis du vil virkelig sette sinner i kok: Hykleri. Er det virkelig noe folk tenner på så er det det🤣

Anonymkode: 52e8e...730

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres først og fremst ut som du burde skaffe deg en hobby. Men den med å leke innvandringsfiendtlig var ukul, tenk på de etnisk ikke-norske som leser - det er ikke noen intellektuell lek for dem.

Anonymkode: 0ab9b...cbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Da har du misforstått begrepet "djevelens advokat". Denne har ingen meninger, men stiller skarpe spørsmål, etterlyser forklaringer osv.

 

Anonymkode: 5137d...451

Jeg har nok forstått det ganske godt.

Fra wikipedia:

»Djevelens advokat er en folkelig betegnelse på en som fremmer et syn som ikke er populært»

Anonymkode: 49587...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, høres kjedelig ut for meg. Jeg får ikke noe ut av å være kontrær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...