Gå til innhold

Er det ikke sært å tilby seg å pleie en syk ex når han har kjæreste?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en kollega som er høy på seg selv, og tror godt om sine evner.

I går fortalte hun at hennes ex som hun har to barn med og har kranglet med i alle år, er alvorlig syk og ligger hjemme.

Han har samboer men de skal få hjemmesykepleie daglig.

Hun har nå tilbydd seg å komme hjem til exen å stelle/pleie mannen hun har et vanskelig samarbeid med, fordi hun mener det er det beste.

Hun sa også at hun hadde tilbydd seg til hans samboer å sitte på dødsleiet hvis han dør, i tilfelle samboeren hans ikke klarte det.

Hun og samboeren kjenner ikke hverandre, og har bare snakket sammen et par ganger angående barna.

Min kollega mislikte sterkt at eksen fikk seg dame for 12 år siden, og hun mente at eksens nye kjæreste ikke skulle være i nærheten av deres barn de to første årene, hvis ikke fikk ikke han se barna, og jeg tror den nye dama ikke fikk møte barna før det hadde gått drøyt to år.

Jeg mener at min kollega bør kjenne sin besøkelsestid og ikke blande seg inn, siden hun hverken er nærmeste pårørende eller venn av samboeren, og at det er ganske drøyt å blande seg inn både med stell/pleie og ikke minst å sitte på dødsleiet.

Min kollega og eksen var sammen 1 år for 16 år siden.

Er ikke dette merkelig?

Jeg spurte hva eksen selv mente, men hun hadde tilbydd sin hjelp til hans samboer og hun hadde takket nei sa hun, men det kunne jo hende de trengte hennes hjelp når ting ble verre, sa kollegaen min 🙈

 

Anonymkode: 10b46...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kollegaen din mangler virkelighetssans.

Anonymkode: 95643...ba2

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig merkelig av kollegaen din.

men... de var sammen ett år og har flere barn sammen? 

Anonymkode: 5c15a...c55

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kollegaen din mangler virkelighetssans.

Anonymkode: 95643...ba2

Hun har ny mann og jeg forstår bare ikke at han ikke gir henne en realitetsorientering, for hun er virkelig høyt oppe noen ganger, men det kan jo hende han er litt samme ulla selv.

Jeg har selv en eksmann som jeg har et barn med og vi har et helt greit forhold, men jeg hadde aldri tilbydd meg å pleie han hjemme eller å blande meg inn i hvem som skal sitte på dødsleiet hvis han går bort.

Jeg kunne kanskje sagt til ians samboer at jeg kunne handlet for de på veien når jeg skal levere barn etter en samvær, men å tråkke over deres private sfære hadde jeg aldri tenkt på. 

Ts

Anonymkode: 10b46...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

veldig merkelig av kollegaen din.

men... de var sammen ett år og har flere barn sammen? 

Anonymkode: 5c15a...c55

De var sammen et drøyt år og hun var gravid med tvillinger da han gikk fra henne.

Ts

Anonymkode: 10b46...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...