Gå til innhold

Helt utrolig hvor mye drittmat det er tilbud på hele tiden


Samfunnsengasjert

Anbefalte innlegg

Man kan nesten ikke åpne en tilbudsavis uten at det bugner over av tilbud på chips, sjokolade, søte bakverk, ultraprosessert mat som pizza, pølser, eller annen junk. 

Det er fader meg helt utrolig. Hvorfor ikke heller ha tilbud på ordentlige sunne råvarer? Ja, de har det også, men ofte er det første som dukker opp tilbud på smågodt, sjokolade og energidrikker…

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er alltid 15% på grønt på Kiwi.

Anonymkode: 04bb3...259

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og 10% på frukt og grønt på Rema hvis du har Æ.

Jeg er forresten ikke helt enig med deg, @Samfunnsengasjert. Jeg lastet ned kundeavis fra Meny og på forsiden finner jeg:

*Kyllingfilet
*Ali kaffe
*Posesupper
*Pepsi Max

Jeg må til side 7 før jeg fant tilbud på sjokolade. ;)

Så gikk jeg til Rema1000. Første side sier:

*Laks, neste side er reklame for
*Frosne grønnsaker
*Grovt brød
*Hakkede tomater
*Fullkornspenne

På side 16 og 17 er det reklame for søtt bakverk og is, på side 18 og 19 for brus...

Hvilke butikker er det du handler i?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunhilde skrev (2 minutter siden):

Og 10% på frukt og grønt på Rema hvis du har Æ.

Jeg er forresten ikke helt enig med deg, @Samfunnsengasjert. Jeg lastet ned kundeavis fra Meny og på forsiden finner jeg:

*Kyllingfilet
*Ali kaffe
*Posesupper
*Pepsi Max

Jeg må til side 7 før jeg fant tilbud på sjokolade. ;)

Så gikk jeg til Rema1000. Første side sier:

*Laks, neste side er reklame for
*Frosne grønnsaker
*Grovt brød
*Hakkede tomater
*Fullkornspenne

På side 16 og 17 er det reklame for søtt bakverk og is, på side 18 og 19 for brus...

Hvilke butikker er det du handler i?

Om du skaffer deg appen "Mattilbud", slipper du å laste ned kundeaviser.

Anonymkode: 04bb3...259

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OP, jeg vil anbefale deg å teste dette mer vitenskapelig. Skriv ned hva som er på de forskjellige sidene. Er du sikker på at "drittmaten" bare ikke tar mer oppmerksomhet på grunn av fargerik emballasje og så videre? For mitt inntrykk av Kiwi og Rema 1000 sine stemmer ikke overens med det du sier her. Og som nordlending: Rema sin fisk er faktisk brukbar til butikkvare å vare. Ikke på samme linje som selvfanget fersk, men det er faktisk verdt det som middagsmat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Om du skaffer deg appen "Mattilbud", slipper du å laste ned kundeaviser.

Anonymkode: 04bb3...259

Jeg har den appen, ja, men jeg lastet ned siden ts spesifiserte at det var når man åpnet tilbudsavisen. Det ene tar ikke lenger tid enn det andre. ;)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brunhilde skrev (Akkurat nå):

Jeg har den appen, ja, men jeg lastet ned siden ts spesifiserte at det var når man åpnet tilbudsavisen. Det ene tar ikke lenger tid enn det andre. ;)

 

Appen viser sidene i rekkefølge. Den siden øverst er den første.

Anonymkode: 04bb3...259

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig. Syns det er langt mellom de gode tilbudene. Det går mye i halv- og helfabrikat mat, snop, snacks og billig såpe.

Anonymkode: 5908d...2e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det første som møter meg når jeg åpner Kiwi sin tilbudsavis. 1 og 2 side.

IMG_3230.thumb.jpeg.fd94109062b778adac0e1c9c486b787a.jpeg

På Coop Obs er det godis til 11,90 kr på første side, og pepsi max til 99,90 kr og potetgull (3 for 60) på side nr 2. Tror det er litt forskjeller mellom butikker. Sjeldent at jeg ser at Kiwi har godis, potetgull og brus på første side 😅 

IMG_3231.thumb.jpeg.8da5a8fffd46842b553f6bde220b656f.jpegIMG_3232.thumb.jpeg.350baf47d6127ed29b8226561327a2ef.jpeg

Anonymkode: 96ef7...15d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes i likhet med andre svar her at dette med at "drittmat" alltid er tilbud på og det er umulig å spise sunt med mindre en er millioner i måneden er bare sprøyt og oppdiktet vås.

Første og andre siden av henholdsvis kiwi og coop exstra er så sunne at det er fader meg ta helt utrolig... Med salatposer som er ekstra presset, 15% på frukt og pærene bugner imot deg på fremsiden av tilbudsavisen, så har de bilder av både bringebær og plommer med samme grad av intensitet..  Coop exstra kjører blåbær, lettsaltet torsk og kyllingfilet på de fremste sidene.. og her har de "Alltid 20% på et kylling, fisk og vegetarprodukt" for å sitere de selv på side 2. På side 3 er det "frukt og grønt uker" med avokado og annet.. Først på side 6 drar de frem chips og snop.

 

Rema 1000 som @Brunhildeskriver har flust av sunne alternativer, og du skal helt bakerst i avisen for å finne noe utskeielser der i gården. 

Og dette går igjen i samtlige reklame aviser... Jeg skjønner ikke helt på hva og hvorfor folk klager. Det er flust av tilbud på sunn mat, det er ofte i begynnelsen av reklamen. En tilbudsavis er som regel litt godt og blandet men er veldig uenig i at det alltid er "drittmat" først og bare spått og spe med sunne alternativer deretter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva så? 

Anonymkode: 2015c...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man selv er i overkant fokusert på "drittmat", feks fordi man aldri gir seg selv lov til å kjøpe eller spise det, kan det kanskje være at man legger mer merke til det i tilbudsavisene?

Anonymkode: a6651...b6b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drittmat er billigere enn ordentlig mat. Derfor har noen en interesse av å pushe den på forbrukere for at ikke de skal merke at de får mye mindre kvalitet for penga sine.

Anonymkode: e552e...9e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ditt problem? Nei. 

Anonymkode: b900d...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tvinger deg til å kjøpe det. Eller truer noen deg med pistol, kanskje? Hæ? 

Anonymkode: 79884...354

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...