Gå til innhold

Dakacort mot sopp i underliv, Noen som kan hjelpe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har sopp der nede og canesten tar det ikke. Tar fluconazole i tillegg nå og fått beskjed om å bruke dakacort. Men jeg har lest at hydrokortison gjør soppen værre?! Hva er riktig her?

Anonymkode: 3a868...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke svare deg om Daktacort, men da jeg hadde en vanskelig soppinfeksjon, ble jeg anbefalt å prøve Diflucan fra apoteket. Det gjorde susen.

Anonymkode: 2e004...132

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg kan ikke svare deg om Daktacort, men da jeg hadde en vanskelig soppinfeksjon, ble jeg anbefalt å prøve Diflucan fra apoteket. Det gjorde susen.

Anonymkode: 2e004...132

Diflucan er det samme som fluconzol. Den hjelper dessverre ikke

Anonymkode: 3a868...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gjenstridig sopp en gang, og da fikk jeg en kur med Diflucan. Jeg skulle ta en tablett i uken over flere uker. Det hjalp faktisk. 

Anonymkode: 1b527...270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal følge det legen sier, ikke det KG sier. Prøv, og om det blir verre eller ikke funker så spør du legen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen mente jeg skulle bruke dakacort 2 ganger pr dag, men leser den inneholder hydronortisol som igjen kan forverre soppen🤷‍♀️Får ikke tak i legen i helgen

Anonymkode: 3a868...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daktacort brukes mye mot kløende og irritert fotsopp og lyskesopp. Gjør som legen sier i helgen, og så ringer du evt på mandag. 

Anonymkode: 95997...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Legen mente jeg skulle bruke dakacort 2 ganger pr dag, men leser den inneholder hydronortisol som igjen kan forverre soppen🤷‍♀️Får ikke tak i legen i helgen

Anonymkode: 3a868...a55

Legen kjenner deg, historikken din, han har snakket med deg OG sett deg. Leger gjør jo en vurdering før de ordinerer noe. Å basere seg på noe du har lest på nett er jo mye mer riski.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Diflucan er det samme som fluconzol. Den hjelper dessverre ikke

Anonymkode: 3a868...a55

Har du hatt langvarig tablettkur? Jeg måtte ta det i 6 måneder. 1 tablett 1 gang i uka. 
 

dakacourt fikk jeg sviende, brennende følelse av og måtte stoppe. Om du ikke får bivirkninger ville jeg prøvd. 

Anonymkode: 415f2...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daktacort brukes mot sopp i underlivet da det er to virkestoffer i det. Det er kløestillende og derfor brukes det ofte mot soppinfeksjon. Jeg har brukt det selv med Diflucan-kur, og syns det lindrer etter en liten stund. Så bare bruk den sånn som det står på pakningen😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...