Gå til innhold

Dere med sensitiv hud og lett får utslett av sminke, hva bruker dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en tenåring som skulle prøvd noen andre foundation(hun liker ikke pudder), har prøvd mye forskjellig. Noen tips?

Noe som er skånsomt for huden , medium dekkevne. 

Og som ikke tørker ut eller blir  veldig oljete?

Gjerne noe som ikke koster skjorten.

Anonymkode: 426ea...381

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

https://skinsecret.no/produkter/sminke/purito-cica-clearing-bb-cream-13-neutral-ivory/

Jeg har tørr og sensitiv hud og jeg bruker denne. Man trenger veldig lite av den. Den er behagelig på og har medium dekkevne. Den har en blank finish. Jeg foretrekker en matt finish, så jeg bruker pudder over. 

Anonymkode: fe114...b35

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

https://skinsecret.no/produkter/sminke/purito-cica-clearing-bb-cream-13-neutral-ivory/

Jeg har tørr og sensitiv hud og jeg bruker denne. Man trenger veldig lite av den. Den er behagelig på og har medium dekkevne. Den har en blank finish. Jeg foretrekker en matt finish, så jeg bruker pudder over. 

Anonymkode: fe114...b35

Denne bruker jeg også. Har aldri reagert på den. Stort pluss at man ikke blir gul/orange av denne.

Anonymkode: 56833...6ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips!

 

Anonymkode: 426ea...381

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så lett å fortelle en tenåring dette kanskje men jeg sluttet jeg, helt. Ikke før jeg var voksen altså, men da jeg endelig sluttet med sminke så slapp jeg å være så allergisk og ha så "sensitiv hud". Jeg tenkte tilbake og tenkte "wow, jeg skulle jo aldri begynt!! Tenk på hvor mye problemer det går skapt for meg gjennom årene, og det har kosta både penger, hud og selvtillit." Men som kvinne, og spesielt som ung, så tror man jo at man må...

Men, det er jo langt i fra sunt å putte masse kjemikalier på huden da, som trekker inn i kroppens, hver eneste dag. Nå om dagen har jeg bare vage minner heldigvis. 

Anonymkode: 3998c...c50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke så lett å fortelle en tenåring dette kanskje men jeg sluttet jeg, helt. Ikke før jeg var voksen altså, men da jeg endelig sluttet med sminke så slapp jeg å være så allergisk og ha så "sensitiv hud". Jeg tenkte tilbake og tenkte "wow, jeg skulle jo aldri begynt!! Tenk på hvor mye problemer det går skapt for meg gjennom årene, og det har kosta både penger, hud og selvtillit." Men som kvinne, og spesielt som ung, så tror man jo at man må...

Men, det er jo langt i fra sunt å putte masse kjemikalier på huden da, som trekker inn i kroppens, hver eneste dag. Nå om dagen har jeg bare vage minner heldigvis. 

Anonymkode: 3998c...c50

Desverre hjelper det lite å fortelle en på snart 16år at hun skal slutte med sminken. Noe av det viktigste de har i den tiden som er veldig vanskelig å gå uten på skolen desverre!

Anonymkode: 426ea...381

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lumene er vel det beste jeg har brukt, selv om jeg lurer på om de har forandret litt på formelen eller noe 🤔 fortsatt god. 

Liker også cicapair fra dr.jart+, roer ned huden og gir ikke voldsom med dekk men nok til å jevne ut huden. 

Ingen av de er foundation, men gir nok dekket hvis ikke du har behov for full dekkevne.. 

Liker også Dr schrammek, den originale bb creamen, men den må jeg legge med børste og ikke med hånda ellers blir jeg grå, og gir en mye bedre dekk enn de forrige, men ser likevel naturlig ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isadora sminke er parfymefri. Idun minerals sminke og hudpleie er og parfymefrie og utan irriterande stoff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CC cream fra IT Cosmetics funker på meg. Denne dekker det rødheten min nok for meg, og jeg blir hverken oljete eller tørr av den. Liker den bedre enn Lumene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke foundation, men jeg tåler to typer concealer fra maybelline. Fit me heter en av de, finnes i foundation også.

Ser noen over her har nevnt Idun minerals, jeg reagerer på alt av øyesminken derfra. 

Endret av Iðunn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...