Gå til innhold

Jobber med den vanskeligste eleven i skolen. Ønsker å slutte.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Forstår deg godt. Denne ungen trenger nok en stor mann som kan skremme han til å oppføre seg. Jeg hadde ikke orket å stå i det du står i.

Anonymkode: 990a4...b36

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er sykemelding et alternativ til du får deg ny jobb? Hadde ikke klart å ha det sånn på jobb hver dag. Høres helt jævlig ut. 

Anonymkode: 397ae...897

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, dette var deprimerende å lese. Jeg synes også så synd på de andre elevene, eller fremtidige ofrene til disse utagerende pøblene, som vil få undervisningen og hverdagen ødelagt. Så er det liksom ikke noe som kan gjøres. Utviklingen i norsk skole er blitt så tragisk. 

Anonymkode: 6e907...c50

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Huff, dette var deprimerende å lese. Jeg synes også så synd på de andre elevene, eller fremtidige ofrene til disse utagerende pøblene, som vil få undervisningen og hverdagen ødelagt. Så er det liksom ikke noe som kan gjøres. Utviklingen i norsk skole er blitt så tragisk. 

Anonymkode: 6e907...c50

Dessverre handler det bare om å få eleven ut av skoleløpet og så blir det noen andres problem.

Kan legge til at dette er en elev som tuller med skoleskytinger, har mye hat og viser få tegn til empati og medfølelse. Ler når andre skader seg etc.

Anonymkode: d5c47...349

  • Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv avvik. Ikke slutt. Bli heller sykemeldt og oppgi jobben som grunn. 

Anonymkode: 140fc...ff7

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.4.2024 den 17.33):

Altså, du har utdanning, men mestrer barnet så dårlig? Helt greit at du bytter jobb, både for din og barnets del. 

Anonymkode: ccb01...a26

Du er mor til denne ungen antagelig?? 

Anonymkode: 911ca...775

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Avvik, avvik, avvik. Kjør på til du blir blå i trynet. Dokumenter alt. Noen er bare sosiopater in the making. Hadde en sånn i klassen på barne og ungdomsskole. Han har vært inn og ut av fengsel og utøvd vold mot partneren sin (i hvert fall hun ene jeg vet om). Noen ganger er det bare null håp. 

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad for at når jeg gikk på skolen så ble slike luket ut tidlig slik at de ikke fikk ødelagt undervisningen for oss andre. Veien videre for de var spesialskoler og som regel å få et eller annet fagbrev. Ble som regel folk av de til slutt. Mens noen var og er bare totalt håpløse og burde helst blitt satt på et isflak og skjøvet ut på havet. 

Idag er det fritt frem for slike barn å være bøller og dra ned både medelever og lærere uhindret. Tragisk. 

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.4.2024 den 19.23):

Derfor er det litt feil når de ikke bruker personer med korrekt kompetanse til 1:1 vedtak. Så spørs det jo ikke om han her kanskje burde hatt en mannlig person.

Anonymkode: 1ef76...94d

I en ideell verden.. I den virkelige hjelper 1:1-vedtak sørgelig lite på å trylle fram søkere med korrekt kompetanse, når de eneste man får tak i er 19-åringer som har pauseår etter russetida. Det finnes jo ikke folk som vil ha disse jobbene, og jeg skjønner dem så godt! 

Anonymkode: a5325...9bc

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufaglærte skoleassistenter satt til ansvar på svært utagerende elever. Kjempe-seriøst. Eneste argument i pluss for dette er kroner og øre på et budsjett. Slike problemer er det ikke vilje eller økonomi til å løse. Vil nesten tro endel spesialpedagoger er arbeidsløse, de blir erstattet med en assistent til halv lønnsutgift for skolen. Yes, norsk skole i et nøtteskall.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.4.2024 den 17.21):

Eleven er på mellomtrinnet. Jeg har allerede delt ansvar med en annen kollega. Men jeg har flest timer. Jeg er barne og ungdomsarbeider.

Anonymkode: d5c47...349

Hva gjør du for å jobbe med relasjonen til dette barnet? Uten at du jobber deg til en relasjon som fungerer, så kan du ikke forvente å lære dette barnet noe. For alt du vet kan deler av denne utageringen, skyldes at vedkommende blir ytterligere trigget av de voksnes måte å takle ham/ hun på. Krev et kurs i pmto for skolen, gjennom ppt! 

Anonymkode: eafb2...574

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dessverre handler det bare om å få eleven ut av skoleløpet og så blir det noen andres problem.

Kan legge til at dette er en elev som tuller med skoleskytinger, har mye hat og viser få tegn til empati og medfølelse. Ler når andre skader seg etc.

Anonymkode: d5c47...349

Hvordan er foreldrene? Det er ofte noe galt hjemme når det er mangel på empati, om det da ikke er en diagnose. Men da jeg leste HI fikk jeg følelsen av at barnet det er snakk om er psykopat. 

Anonymkode: 75fb4...410

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dessverre handler det bare om å få eleven ut av skoleløpet og så blir det noen andres problem.

Kan legge til at dette er en elev som tuller med skoleskytinger, har mye hat og viser få tegn til empati og medfølelse. Ler når andre skader seg etc.

Anonymkode: d5c47...349

Men da er det vel EKSTRA viktig at det både meldes avvik. Så kan kanskje de rette instansene etterhvert kobles inn. Har de ingenting skriftlig blir det jo aldri endringer. Verken for gutten, deg eller fremtidige ansatte. Meld avvik, hver gang. For alles skyld. 

Anonymkode: 75fb4...410

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet hvor utmattende det kan være i sånne stillinger, med både barn og voksne med ulike diagnoser og atferdsproblemer. Er selv utdannet innen spesialpedagogikk men er nå utbrent. Holdt ut for lenge, gikk på veggen en for mange ganger. Kom til punktet der jeg bare brøt ut i gråt og begynte å riste før jeg skulle jobbe og ikke følte noe positivt lenger.  Les deg opp på compassion fatigue. 
 

Vi fikk ekstra ressurser. Til slutt. Men det var for sent, det trenger ikke bygge seg opp hos meg mer, jeg går fra 0 til 100% ferdig i løpet av et sekund. Det er ikke bra for hverken meg eller brukerne. I ferd med å bytte ansvarsområder og muligens omskolering. Begynn å tenke på hvordan du kan bytte karriere. 
 

Det kommer til å bli et helvete de neste årene for de "bruker opp" alle som jobber med dette, et par år inn og de er ferdig mentalt og fysisk. 

Anonymkode: 73b3e...977

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det som har funnet på dette tullet med at alle skal inluderes og omgåes? Hvorfor er det ingen som stiller spørsmålstegn ved dette mantraet som tydeligvis har bitt seg fast som en udiskutabel sannhet?

Alle kan ikke og skal ikke inkluderes. Akkruat som ABB ikke kan eller skal inkluderes i fellesskapet i fengsel. Han må ha et eget opplegg. Ikke av hensyn til han, men av hensyn til de andre innsatte og samfunnet. ABB sine behov kommer ikke først på bekostning av alle andre.

Det samme prinsippet må gjelde over alt. Også i skolen. Barn som ødelegger andre barn og lærere, må fjernes og isoleres. Ikke av hensyn til barnet, men av hensyn til andre barns rettigheter og læreres rettigheter og samfunnets rettigheter til en fungerende skole og et fungerende miljø.

De må bort. For felleskapets beste.

Anonymkode: eaa78...f42

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er i alle fall nødt til å ta en prat med ledelsen om din rolle på skolen. Denne eleven har du hverken respekt eller omsorg for, da kan du ikke jobbe med ham. Selv et barn med belt uholdbar atferd trenger og har rett på voksne som ønsker ham vel og kan jobbe for å oppnå bedring for ham. Jeg tror det gjør vondt verre at du jobber med denne eleven.

Anonymkode: 77cb4...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skriv avvik

Søk andre jobber

Ta det første og beste du får, søk videre til noe du ønsket deg. 

Anonymkode: 3875f...37e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Har ingen kompetanse utover barne og ungdomsarbeider. Skolen er elendige til å gi meg informasjon, kursing. Man skal liksom bare lære mens man går.

Han klarer å komme under huden på meg, samtidig som jeg er lett irritabel. Jeg syns ikke han kan si og gjøre hva han vil uten at voksne korrigerer han. Da lærer han jo at tingene han sier og gjør er ok.. For meg er det viktig å vise hvem som bestemmer. Alt for mange i skolen er "pedagogisk korrekte" og tror at det fungerer på alle typer elever.

Anonymkode: d5c47...349

Du bør ikke jobbe med denne eleven, verken for din egen eller elevens del. Ta en ærlig prat med din leder, søk andre jobber. 

Det handler ikke om å være «pedagogisk korrekt». Det handler om hvordan man møter eleven hver eneste dag. Vi vet ingen ting om eleven, kanskje han bare er en drittsekk. Uansett kommer han ingen vei om ikke de som er rundt ham er interessert i å møte ham med et ønske om å samarbeide, framfor «å vise hvem som bestemmer». 

Anonymkode: a6faa...49f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet som vikar på barneskole og ble satt på slike elever 1:1, eller assistent i klassen. Det er rett og slett grusomt. De faste som var på disse elevene (barne og ungdomsarbeidere og lærere) ble utbrent og sykemeldte. Jeg selv er utdannet sykepleier, har jobbet i psykiatrien og har pedagogutdannelse. Så har en viss peiling og menneske- forståelse.
Jeg tror det er vanskelig å forstå hvor tøft det er å være en hel dag med slike elever. Man må være flere sammen og helst menn. Men det er nesten INGEN menn igjen i skolevesenet. Jeg skjønner dem godt. Man har ikke lov til å si eller gjøre noenting, og man kan bli beskyldt for alt mulig.
Og Norge AS tjener penger så det suser, 1,2 milliard i overskudd på en måned. Men å styrke skolen har vi ikke råd til nei.

Anonymkode: 1bb81...190

  • Liker 2
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS… Er sykemelding et alternativ til du får deg ny jobb? Hadde ikke klart å ha det sånn på jobb hver dag. Høres helt jævlig ut. 

Anonymkode: 397ae...897

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...