Gå til innhold

Sønn vil ha bankkort og vipps,men far samarbeider ikke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

yeah yeah, buhu. Saksøk meg.

Anonymkode: a9316...8fa

Og ellers går det bra med deg?

Anonymkode: c75d1...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 19.4.2024 den 22.59):

Sønnen min på 11 år vil så gjerne ha vipps og bankkort som sine kompiser. Pr. Nå har han verken gyldig pass eller eget bankkort,da faren ikke samarbeider med meg overhodet. Kan dette løses uten fars samtykke?

Anonymkode: 27751...962

det går men er veldig vanskelig, var mye papirarbeid sa venninnen min, der er far helt utrolig vanselig på alt , vil ikke skrive under på noe omtrent. jeg har foreldreansvar alene så her trengte jeg ikke far underskrift

Anonymkode: dfe8c...c50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me0987 skrev (22 timer siden):

Det å bruke andres kort betyr uansett at du både utgir deg for å være en annen, og at du stjeler penger fra eieren av kortet. Ifølge straffeloven § 371 er dette er bedrageri

11-åringen kan få kort i sitt navn på din konto. Ikke mer bedrageri enn at mannen min har kort på vår matkonto som jeg eier.

Anonymkode: ce7cb...44b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.4.2024 den 22.59):

Sønnen min på 11 år vil så gjerne ha vipps og bankkort som sine kompiser. Pr. Nå har han verken gyldig pass eller eget bankkort,da faren ikke samarbeider med meg overhodet. Kan dette løses uten fars samtykke?

Anonymkode: 27751...962

Gjør som meg.. ta kontakt med en advokat og kjemp for å få aleneansvaret for ungen. 

Jeg vant i retten og jeg rar alle slike avgjørelser selv fremover

Anonymkode: da701...16f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.4.2024 den 15.45):

Hva slags "grunnlag" har egentlig faren for å nekte noe sånn? 

Er det bare "dette gidder jeg ikke å hjelpe til med!" liksom, fra den kanten?   

Anonymkode: bb8cf...c26

Jepp,det er akkurat det det er. 

Anonymkode: 27751...962

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i samme prosess, med å ordne nytt bankkort osv. som står på meg, for nå står alt på far, og jeg får ikke administrert noe. Når man ikke klarer å samarbeide, er prosessen å få en meklingsattest fra familievernkontoret eller en godkjent mekler, et bevis på hvilken samværsprosent du har, og det og fødselsattest må legges ved. For å lage Vipps, må jo begge foreldre godkjenne i Vipps, og for at du skal slippe unna det, må far fraskrive seg foreldreansvaret. Ikke omsorgen, men det at dere ikke trenger å dele ansvaret om avgjørelser ol. om du har hovedomsorg.

Anonymkode: 9d834...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Gjør som meg.. ta kontakt med en advokat og kjemp for å få aleneansvaret for ungen. 

Jeg vant i retten og jeg rar alle slike avgjørelser selv fremover

Anonymkode: da701...16f

Mitt barn (11) har nektet samvær siden i fjor. BV har vært involvert og barnet skal få velge selv. Er en del klanderverdige greier som foregår i fars hjem. Jeg har fått beskjed fra advokat at å få fullt foreldreansvar er meget vanskelig, selv om jeg har rapporter fra BV ig barnet går i terapi. Men kanskje ikke så vanskelig som advokaten skal ha det til? Var det en tøff prosess? 

Anonymkode: 45ea3...8ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...