Gå til innhold

Sfinx konfekt er ødelagt (ilandsproblem, jeg vet)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er et skikkelig i-landsproblem så bla videre hvis dere ikke er interessert. 

Er ikke akkurat Norges største forbruker av konfekt men har pleid å kose meg med en-to esker Nidar Sfinx for året. Kjøpte en eske nå og er så skuffet over at den er blitt totalt ugjenkjennelig. Var vel ikke akkurat på topp sånn kvalitetsmessig fra før, men jeg likte utvalget av biter og syntes sanddyne-formen på  bitene var flott. Er konfekten jeg er vant med fra barndommen, så den har pleid å gi meg nostalgifølelse. Stort pluss at den ble produsert i Norge.

Nå har den mistet att sin sjarm. Ingenting skiller den fra all annen billig-konfekt og det er trist at den ikke lages i Norge lenger. Synes ikke de tre nye bitene er noe gode heller.

Bare et hjertesukk. Blir nok Jacobs utvalgte eller noe fra nå av. Denne "Sfinxen" frister ikke til gjenkjøp. 

Anonymkode: d0708...6d4

  • Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En klok mann sa engang "don't  cry because it's over, smile because it happened" ❤️

Anonymkode: b7585...eb4

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En klok mann sa engang "don't  cry because it's over, smile because it happened" ❤️

Anonymkode: b7585...eb4

Godt råd. Skal drømme om barndommens Sfinx i natt. Sparer noen kalorier på den måten også.

Anonymkode: d0708...6d4

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Dette er et skikkelig i-landsproblem så bla videre hvis dere ikke er interessert. 

Er ikke akkurat Norges største forbruker av konfekt men har pleid å kose meg med en-to esker Nidar Sfinx for året. Kjøpte en eske nå og er så skuffet over at den er blitt totalt ugjenkjennelig. Var vel ikke akkurat på topp sånn kvalitetsmessig fra før, men jeg likte utvalget av biter og syntes sanddyne-formen på  bitene var flott. Er konfekten jeg er vant med fra barndommen, så den har pleid å gi meg nostalgifølelse. Stort pluss at den ble produsert i Norge.

Nå har den mistet att sin sjarm. Ingenting skiller den fra all annen billig-konfekt og det er trist at den ikke lages i Norge lenger. Synes ikke de tre nye bitene er noe gode heller.

Bare et hjertesukk. Blir nok Jacobs utvalgte eller noe fra nå av. Denne "Sfinxen" frister ikke til gjenkjøp. 

Anonymkode: d0708...6d4

Helt enig! Den nye er fullstendig ødelagt, kommer aldri til å kjøpe den igjen. Forstår ikke hvordan man kan gå fra et så pass godt produkt og over på det skvipet det er nå :vetikke:

Endret av Rumle
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten forandrer de på oppskriftene, eller så slutter de å produsere det.  Jeg er ikke så glad i sjokolade, men synes alltid det er litt trist når barndommens favoritter forsvinner. Opal sjokoladen og mange andre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor. Favorittbiten min var den med ingefær. Nå er det nesten ingen syrlige smaker i det hele tatt, bare mint og det er jo ganske kjedelig.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er den biten med marsipan med ennå?

Anonymkode: e0215...e5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er den biten med marsipan med ennå?

Anonymkode: e0215...e5e

Nei, alt er vekke, byttet ut med en skikkelig kjip sjokolade. Likte du den best og? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (26 minutter siden):

Helt enig! Den nye er fullstendig ødelagt, kommer aldri til å kjøpe den igjen. Forstår ikke hvordan man kan gå fra et så pass godt produkt og over på det skvipet det er nå :vetikke:

Alt handler om penger nå til dags. Sjokkert over at ikke flere har skjønt dette. Produkter ødekegges daglig fordi de på toppen ønsker bedre proffit. Månedlig er det møter om hvordan man kan produsere et billigere produkt, og fortsatt selge det til samme (eller høyere pris), på forbrukernes regning, og opplevelse. Boikott de som gjør dette. 

Anonymkode: a50e8...c7a

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Alt handler om penger nå til dags. Sjokkert over at ikke flere har skjønt dette. Produkter ødekegges daglig fordi de på toppen ønsker bedre proffit. Månedlig er det møter om hvordan man kan produsere et billigere produkt, og fortsatt selge det til samme (eller høyere pris), på forbrukernes regning, og opplevelse. Boikott de som gjør dette. 

Anonymkode: a50e8...c7a

Enig :nikke:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er den biten med marsipan med ennå?

Anonymkode: e0215...e5e

Det er fortsatt en marsipanbit men den har en annen form og jeg synes ikke den er så god som den originale. 

Anonymkode: d0708...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymerïa skrev (25 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor. Favorittbiten min var den med ingefær. Nå er det nesten ingen syrlige smaker i det hele tatt, bare mint og det er jo ganske kjedelig.

Ingefæren var kjempegod. 

Anonymkode: d0708...6d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rumle skrev (9 minutter siden):

Nei, alt er vekke, byttet ut med en skikkelig kjip sjokolade. Likte du den best og? 

Ja, marsipan var favoritt biten.

Anonymkode: e0215...e5e

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyne skrev (10 timer siden):

Enten forandrer de på oppskriftene, eller så slutter de å produsere det.  Jeg er ikke så glad i sjokolade, men synes alltid det er litt trist når barndommens favoritter forsvinner. Opal sjokoladen og mange andre.

Opal var min absolutte favoritt, spesielt da den var dekket av mørk sjokolade. Så endret de til lys sjokolade og i 1989 forsvant den. :(

Sfinx tør jeg ikke uttale meg om, den har jeg ikke spist på mange år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kjøpte den til jul, den har vært et must i juletider, med understreking av har vært:sukk:

Joda den ble kjøpt i fjor og satt frem og jeg gledet meg som vanlig til nostalgi og smaker. Skuffelsen sank i det jeg åpnet lokket og innser at det er absolutt ingen verken nostalgi eller go biter til kaffen. *møkka greier*  Blir nok ikke å kjøpe den igjen noensinne. Mannen spiste noen biter og han var hakket mer entusiastisk enn meg men gleden sto ikke i taket fra hans side heller. Begrederlige greier... Hater når de gjør slike ting med goe gamle favoritter...  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blir ikke kjøpt her lenger, nei. Når de endrer en klassiker så mye kan de kalle den noe annet enn Sfinx, synes jeg. Den ligner jo ikke på seg selv, engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper heller ikke sfinx lenger. Jeg likte konfekten med kirsebærlikør aller best. Før var det mange forskjellige smaker, men nå er alt kvalm sjokolade og karamell i ulike varianter. Kjempekjedelig.

Anonymkode: 0bba8...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker mint best. Er det flere med mint nå? Kanskje jeg skal prøve å kjøpe den, er lenge siden sist. 

Anonymkode: 21ead...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...