Gå til innhold

Når menn måler meg med blikket opp og ned «ukontrollert»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

TS her. 
 

Takk for mange svar!! 
kan det altså bety at de liker det de ser, siden de måler meg med blikket (selv om de har sett meg mange ganger før). 
Jeg føler de spesielt ser mot hofter, lår, vulva?? 
hva tenker dere menn oftest på da?! 
 

Jeg har et godt samarbeid med kollegene, også de mannlige. Jeg er generelt godt likt, men det er nok fordi jeg er positiv, hyggelig og imøtekommende. 
 

TS

Anonymkode: 92430...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

TS her. 
 

Takk for mange svar!! 
kan det altså bety at de liker det de ser, siden de måler meg med blikket (selv om de har sett meg mange ganger før). 
Jeg føler de spesielt ser mot hofter, lår, vulva?? 
hva tenker dere menn oftest på da?! 
 

Jeg har et godt samarbeid med kollegene, også de mannlige. Jeg er generelt godt likt, men det er nok fordi jeg er positiv, hyggelig og imøtekommende. 
 

TS

Anonymkode: 92430...cda

Ja, de liker nok det de ser. Om det skulle slumpe seg til at VI er, eller har vært kollegaer, så vil jeg etter å ikke å ha klart å ha kontroll på blikket (noe jeg som oftest har, bruker mitt perifere syn for alt det er verdt), blitt litt flau. Etterpå ville jeg ha prøvd å holde blikket ditt et halvt sekund ekstra i forhold til det jeg gjør med andre. Flytte blikket til siden samtidig med deg. Søke det tilbake litt raskere. Se oftere på deg enn andre som deltar i samtalen og så videre. For å vise respekt. Gir det mening?

 

Vi mennesker har estetisk sans og behov for å nyte det vakre. Akkurat nå har jeg hørt Cecilia Bertoli synge Casta Diva av Bellini. Bare et eksempel. Vakkert. Hvorfor skal vi ikke kunne nyte alt det vakre rundt oss uten å skamme oss? Selvsagt på en måte som ikke invaderer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.4.2024 den 21.00):

Er jeg innbilsk? Jeg har egentlig ikke den beste selvtilitten, men jeg ser det jeg ser. Hallusinerer jeg?? Jeg er bare nysgjerrig på hva dette kan bety.. noen menn som kan svare?’ 🫣

 

TS 

Anonymkode: 92430...cda

Jeg lurer på det samme. Ikke så viktig om det skjer på jobb eller på butikken, men er generelt nysgjerrig på hvorfor de gjør det. Eller gjør de det bare automatisk på alle kvinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cor Cubiculum skrev (5 minutter siden):

Ja, de liker nok det de ser. Om det skulle slumpe seg til at VI er, eller har vært kollegaer, så vil jeg etter å ikke å ha klart å ha kontroll på blikket (noe jeg som oftest har, bruker mitt perifere syn for alt det er verdt), blitt litt flau. Etterpå ville jeg ha prøvd å holde blikket ditt et halvt sekund ekstra i forhold til det jeg gjør med andre. Flytte blikket til siden samtidig med deg. Søke det tilbake litt raskere. Se oftere på deg enn andre som deltar i samtalen og så videre. For å vise respekt. Gir det mening?

 

Vi mennesker har estetisk sans og behov for å nyte det vakre. Akkurat nå har jeg hørt Cecilia Bertoli synge Casta Diva av Bellini. Bare et eksempel. Vakkert. Hvorfor skal vi ikke kunne nyte alt det vakre rundt oss uten å skamme oss? Selvsagt på en måte som ikke invaderer...

Prøver du å vise interesse? Eller vie mer oppmerksomhet for å prøve å dekke over den ekstra oppmerksomheten som allerede har vært der? Å få det til å virke naturlig selv om det egentlig er et aktivt valg sammenlignet med den mer avslappede oppmerksomheten de andre får?

Det er virkelig flaut å bli tatt i å se, bruker å gi folk et flaut smil og fortsette som om ingenting har skjedd. 

Anonymkode: 1e20d...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammelsmurfen skrev (På 19.4.2024 den 21.40):

For hva? Jeez 

Bare overse folk som den du kommenterte. Det er en sur person som hater feminister og utgir seg for å være en for at kvinner til å fremstå som rabiate og latterlige. Selvfølgelig skal ingen gå til HR for et blikk, det er det heller ingen kvinner som mener. 

Anonymkode: 7415b...840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar meg selv i å gjøre det samme med kvinnene på jobb hos oss. Spesielt med dattera til sjefen. 
For min del handler det nok om at jeg automatisk ser etter om det er noen form for cameltoe. 
Er det en mindre attraktiv kvinne, blir det mer naturlig å se i ansiktet og få øyekontakt. 
Det er et helt naturlig instinkt i oss menn. Ikke noe å legge så mye tanker bak. Ta det som et kompliment hvis øynene hans kikker ned før du får øyekontakt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

TS her. 
 

Takk for mange svar!! 
kan det altså bety at de liker det de ser, siden de måler meg med blikket (selv om de har sett meg mange ganger før). 
Jeg føler de spesielt ser mot hofter, lår, vulva?? 
hva tenker dere menn oftest på da?! 
 

Jeg har et godt samarbeid med kollegene, også de mannlige. Jeg er generelt godt likt, men det er nok fordi jeg er positiv, hyggelig og imøtekommende. 
 

TS

Anonymkode: 92430...

Hør her: Det er IKKE et kompliment at menn stirrer på skrittet ditt. Menn som oppfører seg sånn har ingen respekt for deg, så nei, det er ikke en kompliment. På ingen måte. Det er vel heller et tegn på at de er uten folkeskikk. Du burde sette en stopper for dette. For eksempel ved å si: Har jeg en flekk på buksa, eller hva er det du ser på?

Og du, dette er er veldig viktig tips til deg: det kan virke som du synes det er litt stas å bli glodd på, at du liker rollen som den pene, unge, sexy. Og kanskje spiller opp til det ved å kle deg utfordrende.

Men det er et kjempestort blindspor i karrieren. Du havner i «søt ungpike»- fellen. Du blir ikke tatt alvorlig. Du vil bli forbigått. 

Hvis du vil noen vei i arbeidslivet så må du endre strategi. Du må ta deg selv seriøst. Ikke kle deg sexy. Ikke vær altfor positiv, hyggelig og imøtekommende. Ikke smil hele tiden. Vær tydelig, og ikke vær redd for å si nei. 

 

Anonymkode: 0cea6...092

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hør her: Det er IKKE et kompliment at menn stirrer på skrittet ditt. Menn som oppfører seg sånn har ingen respekt for deg, så nei, det er ikke en kompliment. På ingen måte. Det er vel heller et tegn på at de er uten folkeskikk. Du burde sette en stopper for dette. For eksempel ved å si: Har jeg en flekk på buksa, eller hva er det du ser på?

Anonymkode: 0cea6...092

Trådstarter skrev: ... blikket deres FORT går opp og ned....

Du har et problem om du ikke forstår forskjellen på å stirre og et blikk som seiper fort opp og ned. Men moralisering, det er du flink på.

Anonymkode: e1369...fe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Trådstarter skrev: ... blikket deres FORT går opp og ned....

Du har et problem om du ikke forstår forskjellen på å stirre og et blikk som seiper fort opp og ned. Men moralisering, det er du flink på.

Anonymkode: e1369...fe1

Hun skrev «måler» meg opp og ned. Det må jo være veldig tydelig når hun legger merke til det. Åpenbart null respekt. Eller påstår du at du ville gjort dette med en kvinnelig sjef også? Tipper ikke det.

Et alternativ er jo at TS bare innbiller seg dette, og at det er et helt vanlig blikk.

Anonymkode: 0cea6...092

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Trådstarter skrev: ... blikket deres FORT går opp og ned....

Du har et problem om du ikke forstår forskjellen på å stirre og et blikk som seiper fort opp og ned. Men moralisering, det er du flink på.

Anonymkode: e1369...fe1

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun skrev «måler» meg opp og ned. Det må jo være veldig tydelig når hun legger merke til det. Åpenbart null respekt. Eller påstår du at du ville gjort dette med en kvinnelig sjef også? Tipper ikke det.

Et alternativ er jo at TS bare innbiller seg dette, og at det er et helt vanlig blikk.

Anonymkode: 0cea6...092

DU tolket inn handlingen "stirrer på skrittet ditt" i trådstarters første innlegg. Når man stirrer stopper øynene opp og fokuserer på noe over tid. Hadde hun beskrevet stirring, så hadde jeg vært enig med deg. Men det gjorde hun altså IKKE. Det var noe du tolket. Så jeg holder fast på min vurdering.

Anonymkode: e1369...fe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.4.2024 den 20.47):

Jevnt og trutt når jeg går mot menn, tenker nå spesifikt på mannlige kolleger som egentlig har sett meg 100 ganger før, så ser jeg at blikket deres FORT går opp og ned på meg. De «måler» meg med blikket, og spesielt på hofteparti. Så ser de meg i øynene og er «klar» til å snakke om det vi skal snakke om i jobbsammenheng. Hva er greia? Jeg er lang og normalvektig med kvinnelige former, bmi 21 (om det har betydning). Merker det spesielt om jeg har jeans som strammer litt… Hva foregår i hodet på disse mennene ??? 

Anonymkode: 92430...cda

Jada, slutt å innbill deg ting.

Anonymkode: d1812...418

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

 

DU tolket inn handlingen "stirrer på skrittet ditt" i trådstarters første innlegg. Når man stirrer stopper øynene opp og fokuserer på noe over tid. Hadde hun beskrevet stirring, så hadde jeg vært enig med deg. Men det gjorde hun altså IKKE. Det var noe du tolket. Så jeg holder fast på min vurdering.

Anonymkode: e1369...fe1

Vet du hva «ukontrollert» betyr?

Anonymkode: 0cea6...092

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sdfg

Endret av Cor Cubiculum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.4.2024 den 20.47):

Jevnt og trutt når jeg går mot menn, tenker nå spesifikt på mannlige kolleger som egentlig har sett meg 100 ganger før, så ser jeg at blikket deres FORT går opp og ned på meg. De «måler» meg med blikket, og spesielt på hofteparti. Så ser de meg i øynene og er «klar» til å snakke om det vi skal snakke om i jobbsammenheng. Hva er greia? Jeg er lang og normalvektig med kvinnelige former, bmi 21 (om det har betydning). Merker det spesielt om jeg har jeans som strammer litt… Hva foregår i hodet på disse mennene ??? 

Anonymkode: 92430...cda

Hei  TS,

Dette ble en spennende tråd. Som mann kan jeg si at jeg er visuell av meg, jeg ser på kvinner, men jeg glaner ikke. Ja, jeg ser på en kvinnes former, men også på hennes øyne og lepper og hennes hals, hår, nakke og ben. Diskret. 
Jeg tror ikke menn generelt ser etter kjønnslepper eller "camel toe" - i så fall er det vulgært.

Kan det tenkes at du selv føler deg ekstra lekker og flott når du kler deg litt ekstra elegant - og at dette påvirker det du mener å oppfatte menn gjør? Jeg vet ikke, og jeg klandrer ikke, jeg bare spør.

Ja, jeg har "kledd av en kvinne med øynene", men jeg har likevel aldri stirret slik at noen har følt ubehag håper jeg - i så fall håper jeg kvinner sier fra - det er nemlig helt greit. 

Fortsett å kle deg slik du trives, og fortsett å ta imot komplimenter, selv om de ikke er uttalt muntlig.

/Mvh

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Trådstarter skrev: ... blikket deres FORT går opp og ned....

Du har et problem om du ikke forstår forskjellen på å stirre og et blikk som seiper fort opp og ned. Men moralisering, det er du flink på.

Anonymkode: e1369...fe1

Et blikk opp og ned, altså bli målt, er mangel på folkeskikk. Ja, man gjør det gjerne, men ikke mens andre ser. Man gjør det diskré. Siden jeg forstår dette, setter jeg selvfølgelig mer pris på menn som har mer kontroll på følelsene sine enn å virke rundt med hodet i tide og utide for å se på damekropper og skylde på biologien sin.

Anonymkode: f28de...ceb

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Folk er nysgjerrige eller kåte på jobb, det er da ikke noe nytt. 

Anonymkode: ab227...ca7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (På 19.4.2024 den 21.39):

Det er nærmest en refleks, en refleks som bare slår inn hvis du har kvinnelige former. Tror hjernen vår alltid scanner etter kvinner å pule egentlig.

 

AnonymBruker skrev (På 19.4.2024 den 20.47):

Jevnt og trutt når jeg går mot menn, tenker nå spesifikt på mannlige kolleger som egentlig har sett meg 100 ganger før, så ser jeg at blikket deres FORT går opp og ned på meg. De «måler» meg med blikket, og spesielt på hofteparti. Så ser de meg i øynene og er «klar» til å snakke om det vi skal snakke om i jobbsammenheng. Hva er greia? Jeg er lang og normalvektig med kvinnelige former, bmi 21 (om det har betydning). Merker det spesielt om jeg har jeans som strammer litt… Hva foregår i hodet på disse mennene ??? 

Anonymkode: 92430...cda

De er kåte. Det er det som er greia tror jeg 😂. Hva som foregår i hodet dems? 

Nei det kan man jo lure på😂😂😂.

De ser vel noe fint da vettu som dem kunne tenke seg muligens 😉. At dem finner deg attraktiv. Er jo hyggelig det. Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.4.2024 den 12.46):

Trådstarter skrev: ... blikket deres FORT går opp og ned....

Du har et problem om du ikke forstår forskjellen på å stirre og et blikk som seiper fort opp og ned. Men moralisering, det er du flink på.

Anonymkode: e1369...fe1

Jeg jobber mye med non verbal kommunikasjon på jobben innen helse, og jeg ser på mennesker på den måten for å lese kroppsspråket, 

Endret av Apis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...