Gå til innhold

Manglende initiativ fra menn på Tinder


oslomaraton

Anbefalte innlegg

En samtale krever aktivitet fra begge parter, og en skal ikke behøve å finne opp en oppfølgingsspørsmål i hver ending av melding for å drive samtalen videre. Det er urealistisk, for det er ikke slik samtaler flyter muntlig heller. Det er ingen som sitter med en konstant QuizMaster i hodet vel. Viktig å gi litt av seg selv og referere og assosiere underveis. Tror mange misforstår dette. Men når det er sagt så tror jeg heller ikke på å sitte å skrive meldinger, men at det er de virkelige møtene ansikt til ansikt og samtalene man har med følgende kroppsspråk som er av betydning. La fra meg slike apper for lenge siden, siden jeg heller vil bruke tid på møter med mennesker i virkeligheten og ikke på skjerm. 

Anonymkode: 46c4f...db7

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

En samtale krever aktivitet fra begge parter, og en skal ikke behøve å finne opp en oppfølgingsspørsmål i hver ending av melding for å drive samtalen videre. Det er urealistisk, for det er ikke slik samtaler flyter muntlig heller. Det er ingen som sitter med en konstant QuizMaster i hodet vel. Viktig å gi litt av seg selv og referere og assosiere underveis. Tror mange misforstår dette. Men når det er sagt så tror jeg heller ikke på å sitte å skrive meldinger, men at det er de virkelige møtene ansikt til ansikt og samtalene man har med følgende kroppsspråk som er av betydning. La fra meg slike apper for lenge siden, siden jeg heller vil bruke tid på møter med mennesker i virkeligheten og ikke på skjerm. 

Anonymkode: 46c4f...db7

Det er dette som gjør at jeg mister interessen på Tinder. Det merkes raskt, og det skjer ofte. Jeg tar det som et tegn på at interessen ikke er tilstedet, og det går greit

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En samtale krever aktivitet fra begge parter, og en skal ikke behøve å finne opp en oppfølgingsspørsmål i hver ending av melding for å drive samtalen videre. Det er urealistisk, for det er ikke slik samtaler flyter muntlig heller. Det er ingen som sitter med en konstant QuizMaster i hodet vel. Viktig å gi litt av seg selv og referere og assosiere underveis. Tror mange misforstår dette. Men når det er sagt så tror jeg heller ikke på å sitte å skrive meldinger, men at det er de virkelige møtene ansikt til ansikt og samtalene man har med følgende kroppsspråk som er av betydning. La fra meg slike apper for lenge siden, siden jeg heller vil bruke tid på møter med mennesker i virkeligheten og ikke på skjerm. 

Anonymkode: 46c4f...db7

Jeg var forresten initiativtaker i flesteparten av meldingsutvekslingene og til å møtes. En sjelden gang tok de meg på oppfordring og turte møtes raskt, andre ganger hørte jeg ikke mer eller de trenerte et potensielt møte med hvorvidt det passet for dem, sa fra i siste time om at de ikke kunne eller sendte sene meldinger om å møtes nattetid ute. Så nei, det er for mye utidig oppførsel og bortkasta tid. Nå er det jo sånn at dette kan man oppleve irl også. Er det rart man blir skeptisk?…

kvinne

Anonymkode: 46c4f...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg var forresten initiativtaker i flesteparten av meldingsutvekslingene og til å møtes. En sjelden gang tok de meg på oppfordring og turte møtes raskt, andre ganger hørte jeg ikke mer eller de trenerte et potensielt møte med hvorvidt det passet for dem, sa fra i siste time om at de ikke kunne eller sendte sene meldinger om å møtes nattetid ute. Så nei, det er for mye utidig oppførsel og bortkasta tid. Nå er det jo sånn at dette kan man oppleve irl også. Er det rart man blir skeptisk?…

kvinne

Anonymkode: 46c4f...db7

Slik tenker jeg Tinder er for de aller fleste. Jeg fikk meg et sjokk da jeg først havnet på appen. Men da dette la seg sluttet jeg å la det gå innpå meg, og har endt opp med å møte mange flotte kvinner. Men fortsatt ikke funnet en hvor følelser utvikles gjensidig

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg var forresten initiativtaker i flesteparten av meldingsutvekslingene og til å møtes. En sjelden gang tok de meg på oppfordring og turte møtes raskt, andre ganger hørte jeg ikke mer eller de trenerte et potensielt møte med hvorvidt det passet for dem, sa fra i siste time om at de ikke kunne eller sendte sene meldinger om å møtes nattetid ute. Så nei, det er for mye utidig oppførsel og bortkasta tid. Nå er det jo sånn at dette kan man oppleve irl også. Er det rart man blir skeptisk?…

kvinne

Anonymkode: 46c4f...db7

Slik oppførsel tyder ikke på en seriøs person som er ute etter et forhold. 

Jeg hadde flere dater når jeg var på tinder. Ingen av de gikk videre, men like greit å bare møtes med en gang og finne ut om det er en match. 

Jeg gadd ikke sitte å skrive meldinger hele tiden. Bortkastet tid. 

Anonymkode: bc39b...9f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Tenker ikke menn på at de kommer lengre ved å ta initiativ. Det ligger i deres natur å være jegere, kvinner mer passive i det å bli sjekket opp. Skjønner ikke hvorfor menn ikke bare kjører på, de har alt å vinne på å ta initiativ. Vær litt frempå! Liker de ikke disse endeløse chattene er det jo bare å spørre «Skal vi ta en kaffe i morgen kl, 14?». 

Anonymkode: 5b2b3...baa

Mennene du og alle andre vil ha på Tinder drukner jo i tilbud! De har en evig kø etter seg, alle vil ha dem. Hvis ikke DU er pågående så er det mange andre som er det og får en bit mens du sitter på Internett og sturer.

Markedet bestemmer, disse mennene er de som er ettertraktet. Da er det ikke de som trenger være pågående.

2 hours ago, AnonymBruker said:

Merker jeg savner å bo i USA. Der kan man omtrent ikke gå i butikken uten «Hey, you are cute! Can I get your number? I’d like to take you out on a date” 😍

Anonymkode: 5b2b3...baa

Ok så du mener at #villebarepratelitt og #metoo er feil altså...

Anonymkode: ac630...3bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er passiv på tinder fordi jeg hater å chatte med fremmede mennesker, bortkastet tid. Syns det er best når menn nærmest åpner meldingen med om vi skal ta en drink. Merker de som skal chatte og chatte ofte fordufter, er aldri fruktbart. 

Beste daten hadde jeg med en som skrev «Hey, i’m NN :) Free tonight?» Ingen chatting og helt sinnsyk kjemi i virkeligheten 

Anonymkode: 775a0...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg føler at en kvinne ikke matcher min etusiasme og har en ''underhold meg'' mentalitet så dør min interesse ut fullstendig. Det er så uinteressant. 

Anonymkode: 36fc6...101

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oslomaraton skrev (15 timer siden):

jeg , en dame på 41 år, opplever veldig ofte at Tinder matchene mine dør ut etter en periode med skriving. Et eksempel er sistemann jeg hadde kontakt med; vi skrev masse meldinger til hverandre over 2 dager, hadde mye felles interesser, han foreslo til og med om å reise på en tur sammen i sommer (fjelltur). Men , sluk som flere andre, så ender det med at siste meldingen de skriver ikke ender med noe videre oppfølging el spørsmål. Da mister jeg litt motet og gidder ikke å opprettholde kontakt.  Bør jeg ta hintet,  å skjønne at de ikke er interresert? 

Hintet er ikke at de ikke er interessert. Faktisk er hintet det motsatte. For de skriver til deg, og de bruker tid på masse meldinger med deg. Med andre ord er interessen der. 

Siden du opplever dette ofte, som du selv skriver, så tenker jeg at løsningen ligger i hvordan du svarer, hvor interessert du selv virker og hvor "på" du er. 

Nå vet jeg ikke om dette gjelder deg, men jeg har chattet med flere kvinner som har vært kort i svarene, som stiller veldig få spørsmål, som byr lite på seg selv og som ellers forventer at det er jeg, mannen, som skal underholde, vise interesse, sørge for flyt i samtalen, stille spørsmål og ellers være den som fører an. Problemet kommer igjen at man kan ikke være for useriøs eller for seriøs, man kan ikke være needy, man kan ikke være masete, man kan ikke bombardere med spørsmål og man må ikke fremstå som oppmerksomhetssyk og desperat, samtidig som man må motbevise deg som kvinne at jeg som mann er noe annet enn det kvinner frykter at jeg er.

Det er en håpløs situasjon å stå i, som gjør at jeg trekker meg ganske raskt unna. Helt uavhengig hvor pen, fin, velstående og flott hun er, og hvor interessert jeg egentlig er i henne. Jeg gidder ikke fortsette engang. For utgangspunktet og kjemien er ikke der.

Så for å få en flytende samtale med god kjemi som opprettholder interessen så er forutsetningen at begge to bidrar både med initiativ, spørsmål, humør, interesse og vilje. 

Jeg vet som sagt ikke om dette gjelder deg, men dette er tydeligvis et problem du opplever ofte, og det etter at menn viser interesse, så kanskje du bør vurdere litt hvordan du selv fremstår og hva annet du kan gjøre. Prøv å eksperimentere litt med atferd og respons, og se hvilken respons du får da. Seriøst. For slik du holder på nå virker ikke optimalt, og du har ingenting å tape. Lykke til :D 

Endret av Bombasi
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mennene du og alle andre vil ha på Tinder drukner jo i tilbud! De har en evig kø etter seg, alle vil ha dem. Hvis ikke DU er pågående så er det mange andre som er det og får en bit mens du sitter på Internett og sturer.

Markedet bestemmer, disse mennene er de som er ettertraktet. Da er det ikke de som trenger være pågående.

Ok så du mener at #villebarepratelitt og #metoo er feil altså...

Anonymkode: ac630...3bb

Det er ikke feil for min del. Å det å be noen på date er ikke overgrep eller trakkasering. Men hadde ikke orket å måtte avslå noen av å bare dra en tur på butikken. Å det ofte. Hadde blitt redd om det lå i luften at vi skulle snakke med masse fremmede. Distanse kan være en trygghet. 

Samtidig vil jeg at en jeg liker skal spørre meg på date. Men det går ikke an å få både pose og sekk, så da velger jeg trygghet. Og må finne andre måter å møte menn.

Anonymkode: d6cf2...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (1 time siden):

Hintet er ikke at de ikke er interessert. Faktisk er hintet det motsatte. For de skriver til deg, og de bruker tid på masse meldinger med deg. Med andre ord er interessen der. 

Siden du opplever dette ofte, som du selv skriver, så tenker jeg at løsningen ligger i hvordan du svarer, hvor interessert du selv virker og hvor "på" du er. 

Nå vet jeg ikke om dette gjelder deg, men jeg har chattet med flere kvinner som har vært kort i svarene, som stiller veldig få spørsmål, som byr lite på seg selv og som ellers forventer at det er jeg, mannen, som skal underholde, vise interesse, sørge for flyt i samtalen, stille spørsmål og ellers være den som fører an. Problemet kommer igjen at man kan ikke være for useriøs eller for seriøs, man kan ikke være needy, man kan ikke være masete, man kan ikke bombardere med spørsmål og man må ikke fremstå som oppmerksomhetssyk og desperat, samtidig som man må motbevise deg som kvinne at jeg som mann er noe annet enn det kvinner frykter at jeg er.

Det er en håpløs situasjon å stå i, som gjør at jeg trekker meg ganske raskt unna. Helt uavhengig hvor pen, fin, velstående og flott hun er, og hvor interessert jeg egentlig er i henne. Jeg gidder ikke fortsette engang. For utgangspunktet og kjemien er ikke der.

Så for å få en flytende samtale med god kjemi som opprettholder interessen så er forutsetningen at begge to bidrar både med initiativ, spørsmål, humør, interesse og vilje. 

Jeg vet som sagt ikke om dette gjelder deg, men dette er tydeligvis et problem du opplever ofte, og det etter at menn viser interesse, så kanskje du bør vurdere litt hvordan du selv fremstår og hva annet du kan gjøre. Prøv å eksperimentere litt med atferd og respons, og se hvilken respons du får da. Seriøst. For slik du holder på nå virker ikke optimalt, og du har ingenting å tape. Lykke til :D 

Men hva om du ikke har kommet til punktet kjemien dere imellom ikke er avslørt? Nårdu snakker med en ny person så vet du jo veldig lite. 

Om du bevisst holder igjen vil det kanskje gi et utslag i kontakten din med matchene dine. Dere er sikkert ofte to skeptiske som vil den andre skal bevise. Men dere har alltid flere å snakke med, så da kommer det ikke lengre. 

Anonymkode: d6cf2...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt spesielt å klage på manglende initiativ når du selv sier du ikke gidder 

Anonymkode: f6ec4...345

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Men hva om du ikke har kommet til punktet kjemien dere imellom ikke er avslørt? Nårdu snakker med en ny person så vet du jo veldig lite. 

Om du bevisst holder igjen vil det kanskje gi et utslag i kontakten din med matchene dine. Dere er sikkert ofte to skeptiske som vil den andre skal bevise. Men dere har alltid flere å snakke med, så da kommer det ikke lengre. 

Anonymkode: d6cf2...e31

Jeg holder ikke igjen i starten. Det er jo nettopp det jeg ikke gjør. Om noe, så er kanskje det ulempen ved meg. Jeg er litt all-in or nothing. Og det er neppe bra det også. Så tar selvkritikk på den.
Men jeg forventer at responsen, lysten og interessen er sånn høvelig gjensidig, ellers faller min vilje og evne til å by på meg selv ganske raskt. Jeg gidder ikke prøve å lokke med meg murvegger på date.

Jeg møter ikke folk med skepsis. Jeg møter ikke folk med tvil. Jeg leter ikke etter de røde flaggene. Jeg prøver iallfall ikke det.

Jeg møter folk med naivitet, og prøver å lete etter det positive som kan supplere meg i hverdagen. Og så får jeg heller ta bagasjer, særpreg og ulikheter etterhvert. I det store bildet er dette lite å ta hensyn til hvis man ellers finner tonen rundt det positive og gode mellom oss.

Men akkurat nå har jeg meldt ut av datinglivet. Av flere grunner, men èn grunn er nettopp denne uengasjerte kommunikasjonen. Virker som at det er litt for mye skepsis og litt for mange alternativ på både kortstokken og innboksen der ute til at folk klarer å engasjere seg i den grad som trengs for å danne kjemi med èn.

Endret av Bombasi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ok så du mener at #villebarepratelitt og #metoo er feil altså...

Hvor var du da dette var en greie, som ikke fikk med deg hva det handlet om?  

Anonymkode: 16c62...b4e

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er tafatte på Tinder. Alle tror de bare kan presentere seg med et bilde, noen emojier og til nød litt tekst, for så å bli nedrent av stupforelska friere. 

Ingen er interesserte i å gjøre en innsats. Alle forventer oppvartning. 

Men Tinder er bare en app hvor man får kontakt med hverandre fordi begge har likt bildene av den andre (og til nød litt tekst). Man kan jo knapt kalle det interesse. 

Innsats, folkens. Slå det opp. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passiv = ikke interessert. Blokk, gå videre.

Anonymkode: 315ee...17e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 4/20/2024 at 1:26 PM, AnonymBruker said:

Litt spesielt å klage på manglende initiativ når du selv sier du ikke gidder 

Anonymkode: f6ec4...345

Helt vanlig, kvinnelig dobbeltmoral. One rule for thee, one rule for me osv.

Anonymkode: 315ee...17e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres da veldig passiv ut selv. Dette er en feil veldig mange damer gjør, da virker dere ikke interresert, og vi går videre 

Anonymkode: f6ec4...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han gav seg etter 2 dager var nok ikke interessen der. En god asshole kan holde kontakt i åresvis bare for sex liksom..

Anonymkode: 8ae20...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...