Gå til innhold

Hvordan unngå angsten når man skal slutte med trøstespising....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har spist meg god og mett på middag og har bestemt meg for å ikke dytte innpå sjokolade og potetgull denne helga ( og fremover) Jeg blir så lei meg etterpå, likevel greier jeg ikke styre meg, jeg er aldeles sukkeravhengig og greier ikke begrense meg. Jeg MÅ erstatte denne spisingen med noe, men greier ikke helt å finne ut av det...jeg prøver å strikke, rydde, podcast,tv....men jeg har sånn uro og angst. I morgen skal jeg prøve å gå en tur. Noen som har tips som kan hjelpe sette jeg pris på det.

Anonymkode: 0702d...95d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ut som en spiseforstyrrelse, og da er vel fastlege riktig vei å gå. Du blir nok henvis til psykolog :)

Anonymkode: 363d7...11c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HER er det info om overspisingslidelse. Og ja, det er en spiseforstyrrelse. Det er sikkert podcaster om det også, hvis du vil høre om andres erfaringer. Å slite med mat er kjempevanskelig, håper det går bra med deg ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe spesielt som utløser uro og angst hos deg TS? Man kan alltids vilje seg en stund, men når det er noe emosjonelt dette matinntaket dekker, så vil det nok være umulig i lengden å bare vilje seg ut av det. Man må finne rotårsaken.

Jeg var også sånn, jeg skjønte at det dekket ett eller annet behov som ikke ble møtt, men jeg klarte ikke finne ut av hva det var. Lang historie kort; jeg var deprimert. Jeg fikk behandling med antidepressiva og terapi, og jeg har sluttet med den emosjonelle sukker-spisingen på kveldene. Jeg kan ha LYST på noe, ja,  men det er noe helt anna.

Anonymkode: d3aa7...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...