Gå til innhold

Eggstokk og livmor som har "festet seg"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Har en eggstokk men normale verdier. Hatt ett forsøk som ble mislykket - lite egg ut og umodne. Skal ha neste forsøk snart med helt andre medisiner og høyere dose. I mellomtiden har jeg sjekket om jeg har endometriose / adeno med MR og fikk svar i dag om at eggstokken og livmoren hadde festet seg sammen pga vev, som enten var endometriose eller arrvev. Hun sa at dette ikke var nødvendig å fjerne ved kikhull før neste forsøk siden vi uansett var i gang med IVF. Er det noen som har vært borti dette? Jeg hadde også et myom men det nevnte hun ikke (leste i rapporten) og en polypp. 

Anonymkode: 40cde...1e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har mye arrvev i buken som påvirker eggstokkene, det har tetter mine eggledere. Kunne fjernet dette, men pga ivf så mente de at det ikke var nødvendig. 

Man har også en risiko for at det bare kommer mer arrvev på et seinere tidspunkt om man går inn og fjerner. Jeg har fjernet arrvev tidligere og det kom tilbake enda mer enn det først var - men da var det også gått lengre tid mellom hoved operasjonen - fjerning.. Og fjerning- ny sjekk. 

Hvis de trodde at fjerning var nødvendig for å lykkes, så ville de anbefalt det  

Anonymkode: 2ee83...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har mye arrvev i buken som påvirker eggstokkene, det har tetter mine eggledere. Kunne fjernet dette, men pga ivf så mente de at det ikke var nødvendig. 

Man har også en risiko for at det bare kommer mer arrvev på et seinere tidspunkt om man går inn og fjerner. Jeg har fjernet arrvev tidligere og det kom tilbake enda mer enn det først var - men da var det også gått lengre tid mellom hoved operasjonen - fjerning.. Og fjerning- ny sjekk. 

Hvis de trodde at fjerning var nødvendig for å lykkes, så ville de anbefalt det  

Anonymkode: 2ee83...ad3

Takk for svar. Har allerede tett eggleder, så lurer på om det kanskje ikke har så mye å si for min del uansett..? Spiller det noe rolle for noe at eggstokk og livmor "henger" sammen av vev?

Anonymkode: 40cde...1e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Takk for svar. Har allerede tett eggleder, så lurer på om det kanskje ikke har så mye å si for min del uansett..? Spiller det noe rolle for noe at eggstokk og livmor "henger" sammen av vev?

Anonymkode: 40cde...1e3

Hvis ikke legene tenker at det har noe å si, så har de nok rett :)

 

Anonymkode: 2ee83...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 19.4.2024 den 20.34):

Takk for svar. Har allerede tett eggleder, så lurer på om det kanskje ikke har så mye å si for min del uansett..? Spiller det noe rolle for noe at eggstokk og livmor "henger" sammen av vev?

Anonymkode: 40cde...1e3

Det trenger ikke å ha noe å si, men vanskelig å svare helt på da alle er forskjellig. Jeg har arrvev og sammenvoksninger på den ene siden der eggstokk er dratt nedover og er sammenvokst med livmor, har likevel gjennomført en graviditet uten komplikasjoner 😊

mitt arrvev skyldes dog ikke endometriose, men en kraftig infeksjon i hele buken (jeg er heldig som ikke ble steril). Årsaken og alvorlighetsgraden til arrvevet vil nok helt sikkert kunne påvirke resultatet. 
 

Masse lykke til, jeg ville stolt på legene som har sett på det og vurdert det! 

Anonymkode: 65bc2...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...