Gå til innhold

Kvinner over 40 som vurderer barn...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 53 og har 5 barn på 32, 30, 27, 25 og 20 med eks mannen jeg er nå i et forhold med en mann på 41 og vi har diskutert om og få et barn, jeg savner og ha en liten unge som skriker 24/7, amme, skifte bleie, gå med vogn og alt det andre, alle mine 5 barn er enige om at det er opp til meg hva jeg gjør selv om de ikke fatter hvorfor jeg savner det...

Anonymkode: c7a5e...ee3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke du litt vel gammel til å få barn? Du har kanskje barnebarn som du kan "låne"? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er 53, men refererer til deg selv som "kvinne over 40"? det er jo forsåvidt korrekt, men hvorfor ikke gønne på og kalle deg selv "kvinne over 30" eller "kvinne over 17"?

Anonymkode: 9f70a...c03

  • Liker 11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok teknisk umulig i Norge.

Anonymkode: 41925...f24

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er for gammel for både egne barn og selv for adopsjon, så den tanken må du dessverre slå fra deg. De eneste skrikerungene du kan regne med hjemme nå fremover, er vel barnebarna dine. 

Eggene til en 50+ år gammel kvinne er gått ut på dato for lengst og duger ikke lenger til å skape barn med. De har en holdbarhetsdato, faktisk.

Anonymkode: ca165...15d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er for gammel for både egne barn og selv for adopsjon, så den tanken må du dessverre slå fra deg. De eneste skrikerungene du kan regne med hjemme nå fremover, er vel barnebarna dine. 

Eggene til en 50+ år gammel kvinne er gått ut på dato for lengst og duger ikke lenger til å skape barn med. De har en holdbarhetsdato, faktisk.

Anonymkode: ca165...15d

Nei faktisk ikke, i "gamledager" uten prevensjon hadde mange barn født etter man var godt over 50. Egg blir ikke dårligere enn menns sæd, dette burde da være allemennkunnskap i 2024. Det er dog lavere antall egg og sædceller, og mindre sjans - men absolutt mulig.

Anonymkode: dc8b4...9c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man er 53 år tenker jeg litt skuta er gått altså... Vil du virkelig være pensjonist og ha en 10 åring?

Anonymkode: 33dfe...c32

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Bare nei.

Anonymkode: 5c9bf...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min søster ble gravid som 41 . Fødsel da hun var 42. Nå er begge foreldrene i 60-årene, men en mer harmonisk unge skal man lete lenge etter. De hadde alderen på sin side, hadde masse kunnskap om verden rundt, satte naturlige grenser fordi de visste at det var viktig i den alderen han var i disse årene fra fødsel fra til ungdom og nå som ung voksen. Han er en gutt man liker å være rundt

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JaVel skrev (Akkurat nå):

Min søster ble gravid som 41 . Fødsel da hun var 42. Nå er begge foreldrene i 60-årene, men en mer harmonisk unge skal man lete lenge etter. De hadde alderen på sin side, hadde masse kunnskap om verden rundt, satte naturlige grenser fordi de visste at det var viktig i den alderen han var i disse årene fra fødsel fra til ungdom og nå som ung voksen. Han er en gutt man liker å være rundt

Forskjell på 42 og 53.......

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gass på... 

Anonymkode: ade0f...def

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Gass på... 

Anonymkode: ade0f...def

Enig.. Det er noen ting som begrenser seg av seg selv. 

Anonymkode: ce534...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg er 53 og har 5 barn på 32, 30, 27, 25 og 20 med eks mannen jeg er nå i et forhold med en mann på 41 og vi har diskutert om og få et barn, jeg savner og ha en liten unge som skriker 24/7, amme, skifte bleie, gå med vogn og alt det andre, alle mine 5 barn er enige om at det er opp til meg hva jeg gjør selv om de ikke fatter hvorfor jeg savner det...

Anonymkode: c7a5e...ee3

Prøv det ut da, uten prevensjon. Hvis du ikke er i overgangsaldern, har egg som kan produsere barn så er det bare å prøve. Min bestemor fikk barn da 48, og da på den vanlige måten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Nei faktisk ikke, i "gamledager" uten prevensjon hadde mange barn født etter man var godt over 50. Egg blir ikke dårligere enn menns sæd, dette burde da være allemennkunnskap i 2024. Det er dog lavere antall egg og sædceller, og mindre sjans - men absolutt mulig.

Anonymkode: dc8b4...9c8

Mange var det neppe.

Anonymkode: 9f70a...c03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JaVel skrev (12 minutter siden):

Min søster ble gravid som 41 . Fødsel da hun var 42. Nå er begge foreldrene i 60-årene, men en mer harmonisk unge skal man lete lenge etter. De hadde alderen på sin side, hadde masse kunnskap om verden rundt, satte naturlige grenser fordi de visste at det var viktig i den alderen han var i disse årene fra fødsel fra til ungdom og nå som ung voksen. Han er en gutt man liker å være rundt

du kan virkelig ikke sammenligne 41 med 53 på dette området.

Anonymkode: 9f70a...c03

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei faktisk ikke, i "gamledager" uten prevensjon hadde mange barn født etter man var godt over 50. Egg blir ikke dårligere enn menns sæd, dette burde da være allemennkunnskap i 2024. Det er dog lavere antall egg og sædceller, og mindre sjans - men absolutt mulig.

Anonymkode: dc8b4...9c8

Det var nok en del av de tilfellene der mora i 50 åra tok til seg et barnebarn der den egentlige mora hadde kommet i uløkka.

Anonymkode: b9c64...26b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har du mens da? Ikke så mange kvinner som er fruktbar etter 40 selv om mange tror du enhjørninger som kan få barn til overgangsalderen. 

Anonymkode: 78bb9...e22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei faktisk ikke, i "gamledager" uten prevensjon hadde mange barn født etter man var godt over 50. Egg blir ikke dårligere enn menns sæd, dette burde da være allemennkunnskap i 2024. Det er dog lavere antall egg og sædceller, og mindre sjans - men absolutt mulig.

Anonymkode: dc8b4...9c8

Sikker på dette? Hva er da årsaken til at f.eks. sjansen for å få et barn med downs syndrom øker med mors alder? Når mor er 45 år så er det 1 av 30 barn som blir født med downs, mens for en 18 åring er det 1 av 1500. Dette hadde ikke vært tilfellet om det kun dreide seg om antall egg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg leste tittelen klikket jeg meg inn for å kommentere at «40 år og gravid går helt fint, go for it🥰», men 53?! Og du har jo attpåtil 5 barn😂 nei, nå får du fokusere på de du har og begynne å glede deg til barnebarna😂 (hvis du ikke allerede er bestemor da, barna dine er tross alt over 30 år)😅

Anonymkode: a2841...82c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være troll.. det er absolutt null sansylighet for at du kan bli gravid. Eneste mulighet er eggdonasjon i utlandet, men mange klinikker setter aldersgrense lenge før din alder.

Men for all del, kutt prevensjon og lev i troa.

Anonymkode: 97d57...7d2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...