Gå til innhold

Hadde dere sluttet å amme i min situasjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en baby på 9 mnd, og etter at jeg begynte på jobb igjen for en måned tid siden så føler jeg ammingen har blitt ødelagt. Går en del lange vakter, og pga. at baby blir veldig urolig/gråter når jeg kommer og går så valgte vi at jeg heller skulle pumpe meg på jobb istedenfor å komme hjem. Da kan og så far styre sine egne dager og var den letteste løsningen for alle. Baby tar flaske og spiser godt med fast føde så er ikke slik at hun sulter når jeg er borte uansett.

I starten gikk det fint, og jeg fikk pumpa 90-120 ml og baby tok puppen fint når jeg hadde fri. Men de siste ukene så har hun ikke roet seg så bra på puppen (sovnet alltid til puppen før) og har måttet få flaske etterpå. Får bare ut 30 ml nå når jeg pumper. 

Føler innerst inne at ammingen egentlig er over, og på en måte føles det godt, men på en annen måte så er det veldig sårt. Fikk aldri til ammingen ordentlig med første, og vi skal ikke ha flere barn. Det er noe med den nærheten og kosen, og det har vært en veldig fin måte å få babyen til å sovne på.

Jeg føler jeg står mellom to valg, enten prøve å få opp melkeproduksjonen igjen eller slutte. Sånn som det er nå at jeg må gi erstatning etterpå og at hun ikke roer seg på samme måte føles på en måte "meningsløst" å amme. Vet jo at alle dråper er bra for barnet, men hun begynner jo også å bli såpass stor nå at kanskje det ikke er vits å jobbe veldig for å få opp produksjonen igjen? Har heller ingen melkespreng etc lenger.

Hva ville dere gjort? Jeg vingler og syntes det er vanskelig å si stopp selv🙈

Anonymkode: 98e4c...f1b

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville slutta med pumping, men gitt pupp når barnet etterspør. Da vil det nok selvslutte rimelig kjapt, men det er ikke noen krise.

Begge mine slutta av seg selv i  8-9-månedersalder. Eldste mens jeg fremdeles var hjemme og yngste da jeg startet i jobb.

Anonymkode: ac05a...d86

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg ville prøvd å amme mye når du er hjemme. Jeg har jobbet lange vakter da noen av mine var små, men det regulerte seg selv. Har aldri pumpet noe særlig. Jeg synes 9 mnd er tidlig å slutte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sluttet.

Anonymkode: 7f6de...6c1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammesorg, kalles det. Det er ikke så uvanlig å kjenne på det, spesielt hvis man vet at det er siste barnet. Det er også samtidig helt lov å kjenne at det er litt godt å slutte.

Anonymkode: 7541f...83b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sluttet.

Anonymkode: 14319...ff1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar🥰

Det som er at når jeg jobber lange vakter er det ofte 2-3 etter hverandre. Så da ammer jeg om morgenen, men når jeg kommer hjem er baby lagt. Hun sover stort sett gjennom natten, men far tar henne på natten når jeg jobber. Så da blir det kun 1 amming i døgnet de dagene jeg er på jobb. Tenkte at ved å pumpe så opprettholder jeg produksjonen litt? 

Men kanskje lurt å prøve å slutte å pumpe og heller bare amme når jeg har fri og baby viser at hun vil.

Ammesorg ja, det føles nesten som en sorg😅 Akkurat som at jeg svikter babyen. Men igjen så hadde det var deilig å slippe å tenke på pumping osv🙈

Anonymkode: 98e4c...f1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i samme situasjon, men babyen vil kun ha pupp på natten nå når jeg har begynt å jobbe igjen, føler det bare er slitsomt. Hvis du føler deg ferdig slutter du bare, du har gjort en god jobb! La oss slutte sammen🥰

Anonymkode: 94341...e83

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...