Gå til innhold

Koster det virkelig ca. 2000 kr å bleke etterveksten hos frisør??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er så enkelt å gjøre selv, fatter ikke hvorfor dere går til frisør.

Anonymkode: 25096...e8d

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

kostet 3890kr for klipp, striper og gloss sist. ALDRI MER!!!

Anonymkode: 63f13...04b

Betale 2700 kr for samme

Anonymkode: 9c7ef...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Tusen takk for svar dere, skjønner det skal koste men synes det var dyrt.. Når det bare er etterveksten :(

Anonymkode: 8c58d...589

Enig! Helt sykt sprøtt! 

Anonymkode: cb8a8...43a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres ganske normalt ut dette. Jeg har bestemt meg for å bli grå naturlig, men er  ikke så mørk som deg ser ut til at det går bra. Vil bruke de pengene på noe annet og ønsker ikke å  ha kjemikaliene som følger med. Mannen eller venninna mi stusser som regel håret mitt. Men unner meg en klipp hos frisør for velværet sin del ca 1 gang pr år. 

Anonymkode: 29fdb...bed

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er så enkelt å gjøre selv, fatter ikke hvorfor dere går til frisør.

Anonymkode: 25096...e8d

Nei, her gjør en venninne av meg det, og betaler ingenting! Resultat? Like bra som for 2000 kroner…. Dessverre. 

Anonymkode: cb8a8...43a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere som gjør det selv, bruker dere hette og nål?

Anonymkode: 25745...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har min faste frisør i Drammen. Betaler 13-1400 kroner for klipp og ettervekst. Men langt fra alle steder er så billige, for å si det sånn. Bor i Oslo, men reiser dit når håret skal ordnes, veldig fornøyd! 

Anonymkode: 6a1ef...e05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Syns ikke det var dyrt. Jeg betalte 2700 for å stripe mitt hår for noen måneder siden, og håret mitt går ned til kragebeinet. Du skal jo ikke bare ta noen cm.

Anonymkode: 909a5...1cc

Jeg forklarte kanskje ikke så godt, den summen på 2000 kr + er kun for ettervekst (1-3 cm). Om jeg skulle dratt til frisør og stripet hele håret ned til kragebenet så kommer nok det på 4-5 tusen. Men sjekket prisen på ettervekst bare siden jeg da må dra til frisør og fikse det hver 2-3 mnd. om jeg skulle ha blitt blond. Og da fant jeg ut at bare ettervekst koster såpass mye.. Derfor jeg lurte om det var normal pris, som en skrev her så er det ikke bare bare å stripe ettervekst. Men uansett, synes det er veldig dyrt for noe man må gjøre anenhver mnd.. 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg forklarte kanskje ikke så godt, den summen på 2000 kr + er kun for ettervekst (1-3 cm). Om jeg skulle dratt til frisør og stripet hele håret ned til kragebenet så kommer nok det på 4-5 tusen. Men sjekket prisen på ettervekst bare siden jeg da må dra til frisør og fikse det hver 2-3 mnd. om jeg skulle ha blitt blond. Og da fant jeg ut at bare ettervekst koster såpass mye.. Derfor jeg lurte om det var normal pris, som en skrev her så er det ikke bare bare å stripe ettervekst. Men uansett, synes det er veldig dyrt for noe man må gjøre anenhver mnd.. 

TS

Derfor ber jeg om Balayage nå når jeg skal lysne håret mitt litt. Da vokser det ut uten å se jævlig ut. :) så slipper du å vedlikeholde det så mye.

Anonymkode: 68f63...cbf

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oi, glad jeg ikke farger håret lenger. Hvem har råd til slikt? 

Du kan jo bruke en toner på nederste del slik at det stripede håret matcher din naturlige farge bedre, og så la det vokse ut naturlig. Eller klipp det av til skuldrene og la det vokse derfra. 

Anonymkode: affd2...146

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når jeg striper ettervekst bruker de folie. Er like mye arbeid, men de bruker mindre produkt siden de bare tar der etterveksten er. 
Jeg pleier gå til lærling, da er det billigere men tar ofte lengre tid. 

Anonymkode: a2c3f...f47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

frisører er jo håndverkere, de har som regel en times pris (har i hvert fall det her jeg bor) på rundt 1000kr. Striper tar lengre tid, striper av ettervekst tar normalt 2-2,5 time, så en pris på 2000kr for en ettervekst virker helt normalt etter min oppfatning. Men ja for mange er det dyrt men det fins jo lærlinger som tar redusert pris. Frisørene har jo en like lang utdanning som andre yrkesfaglige utdanninger, de må jo ta betalt for arbeidet sitt slik andre yrkesgrupper også må gjøre. :)

Anonymkode: 45aec...f02

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Stripet alltid hjemme før, men får det ikke til lengre. Blir zebrastriper og flekker. Forstår ikke hvorfor.

Anonymkode: bebcc...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sykt at det koster så mye, koster det samme for tattoveringer som tar like lang/kort tid å lage. Og de varer for alltid, ikke i 1 mnd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prisene i Oslo er hent spinnville. Sist jeg sjekket var det mye billigere på hjemstedet mitt (ikke bygd), og det er flinke folk. 

Anonymkode: 368ba...daa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Sykt at det koster så mye, koster det samme for tattoveringer som tar like lang/kort tid å lage. Og de varer for alltid, ikke i 1 mnd..

det er jo ikke graden av varighet som definerer prisen🙄

Anonymkode: c5562...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sammenlignet en tattovering fordi det er en komplisert jobb utført av en faglært person til samme pris. Bare at tatoveringer får du ha for alltid, men striping av hår hos frisør er noe som holder i noen uker bare.  Derfor det er rimelig dyr pris for noe som vare så kort. Vs en tattovering som er permanent. 

Ikke noe jeg eller du kan gjøre noe spesielt med, men det er min mening og en sammenligning. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 21.4.2024 den 21.45):

At det er så ville priser bare for å ta litt ettervekst og det "tar tid" er jo hinsides! Det viser at de kan ta prisen de vil uten at det er noe kontroll på det. Det skulle ikke vært lov. 

Anonymkode: b0647...385

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

At det er så ville priser bare for å ta litt ettervekst og det "tar tid" er jo hinsides! Det viser at de kan ta prisen de vil uten at det er noe kontroll på det. Det skulle ikke vært lov. 

Anonymkode: b0647...385

Altså, en frisørsalong er en bedrift, noens levebrød. Noe som vil si at man må ta seg betalt det man må for at det skal gå rundt. Har ikke du råd til det, så stay away og svi håret ditt av hjemme eller ha din egen farge.

Anonymkode: 7a690...72f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...