AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #1 Del Skrevet 19. april 2024 Jeg har nå naturlig mørk blond/kommunegrå farge ned til kragebenet og bleket hår nederst til ca. rett over puppene. Har nodrisk tynt hår men masse hårstrå. Så husker sist jeg stripet det masse folie striper (så det nesten så helbleket ut) koster rundt 4000-5000 kr (bor i Østfold så er ikke en frisør i Oslo). Men nå som jeg har latt min naturlige farge vokst i noen år så er det veldig lenge siden jeg har sett hva ting koster hos frisøren. Og husker frisøren jeg hadde sist jeg stripet det lyst (det tok ca.5 timer) så sa ho etter timen at nå trenger du bare å komme tilbake etter en mnd eller to og det går fort å stripe etterveksten. Men sjekket prisene nå og finner ikke der det står striping av ettervekst, men står det her: Farge ettervekst Ettervekstfarge (maks 3 cm). Gjelder ikke farging som krever bleking. Etterbehandling, lett hodebunnmassasje og føning inkludert. Extra tillegg ved tykt hår. 1299 kr Som betyr at striping av ettervekst med bleking koster mer.. Er det normalt i dag å betalte 1299++ sikkert rundt 2000 kr for bleking/striper av en ettervekst hver 2-3 mnd? Ble gira på å bli ganske lys igjen og forandre håret mitt, men kjenner at ca. 2000 kr for å bare ta etterveksten var veldig dyrt.. Synes jeg hvert fall :(( Anonymkode: 8c58d...589 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 19. april 2024 #2 Del Skrevet 19. april 2024 Jepp dessverre 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #3 Del Skrevet 19. april 2024 Alt har jo blitt dyrere og frisør er ikke noe unntak. Anonymkode: 95e5f...9fb 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #4 Del Skrevet 19. april 2024 Jeg betaler 2990. Kun for striper ettervekst. Anonymkode: 09e3c...119 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #5 Del Skrevet 19. april 2024 Tusen takk for svar dere, skjønner det skal koste men synes det var dyrt.. Når det bare er etterveksten Anonymkode: 8c58d...589 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #6 Del Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg har nå naturlig mørk blond/kommunegrå farge ned til kragebenet og bleket hår nederst til ca. rett over puppene. Har nodrisk tynt hår men masse hårstrå. Så husker sist jeg stripet det masse folie striper (så det nesten så helbleket ut) koster rundt 4000-5000 kr (bor i Østfold så er ikke en frisør i Oslo). Men nå som jeg har latt min naturlige farge vokst i noen år så er det veldig lenge siden jeg har sett hva ting koster hos frisøren. Og husker frisøren jeg hadde sist jeg stripet det lyst (det tok ca.5 timer) så sa ho etter timen at nå trenger du bare å komme tilbake etter en mnd eller to og det går fort å stripe etterveksten. Men sjekket prisene nå og finner ikke der det står striping av ettervekst, men står det her: Farge ettervekst Ettervekstfarge (maks 3 cm). Gjelder ikke farging som krever bleking. Etterbehandling, lett hodebunnmassasje og føning inkludert. Extra tillegg ved tykt hår. 1299 kr Som betyr at striping av ettervekst med bleking koster mer.. Er det normalt i dag å betalte 1299++ sikkert rundt 2000 kr for bleking/striper av en ettervekst hver 2-3 mnd? Ble gira på å bli ganske lys igjen og forandre håret mitt, men kjenner at ca. 2000 kr for å bare ta etterveksten var veldig dyrt.. Synes jeg hvert fall :(( Anonymkode: 8c58d...589 kostet 3890kr for klipp, striper og gloss sist. ALDRI MER!!! Anonymkode: 63f13...04b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #7 Del Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): kostet 3890kr for klipp, striper og gloss sist. ALDRI MER!!! Anonymkode: 63f13...04b Skjønner jeg godt! 😕 Anonymkode: 8c58d...589 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #8 Del Skrevet 19. april 2024 Hjelpes. Sjekk ut ByBente, jeg blir fornøyd hver gang jeg striper ettervekst. Anonymkode: 5432c...b3c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #9 Del Skrevet 19. april 2024 Striper og klipper det selv hjemme Krever sitt for å få det fint, men så verdt det i forhold til at jeg sparer over 20.000kr i året. Youtuber og Tiktok er dine beste venner i disse dyrtider. Anonymkode: 3ce3b...92d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #10 Del Skrevet 19. april 2024 Striper etterveksten hjemme, koster meg 199,- ca og mange spør hvor jeg har fikset håret fordi det ser pent ut. Er vanlig hettestriper fra butikken i blondeste farge + sølvsjampo, har ingen frisørutdanning Anonymkode: 3a988...6b7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #11 Del Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har nå naturlig mørk blond/kommunegrå farge ned til kragebenet og bleket hår nederst til ca. rett over puppene. Har nodrisk tynt hår men masse hårstrå. Så husker sist jeg stripet det masse folie striper (så det nesten så helbleket ut) koster rundt 4000-5000 kr (bor i Østfold så er ikke en frisør i Oslo). Men nå som jeg har latt min naturlige farge vokst i noen år så er det veldig lenge siden jeg har sett hva ting koster hos frisøren. Og husker frisøren jeg hadde sist jeg stripet det lyst (det tok ca.5 timer) så sa ho etter timen at nå trenger du bare å komme tilbake etter en mnd eller to og det går fort å stripe etterveksten. Men sjekket prisene nå og finner ikke der det står striping av ettervekst, men står det her: Farge ettervekst Ettervekstfarge (maks 3 cm). Gjelder ikke farging som krever bleking. Etterbehandling, lett hodebunnmassasje og føning inkludert. Extra tillegg ved tykt hår. 1299 kr Som betyr at striping av ettervekst med bleking koster mer.. Er det normalt i dag å betalte 1299++ sikkert rundt 2000 kr for bleking/striper av en ettervekst hver 2-3 mnd? Ble gira på å bli ganske lys igjen og forandre håret mitt, men kjenner at ca. 2000 kr for å bare ta etterveksten var veldig dyrt.. Synes jeg hvert fall :(( Anonymkode: 8c58d...589 Har du virkelig gått rundt med så lang ettervekst 🤔 da burde du bare klippe det med kragebenet i stede for at det der skjer igjen. Ja, det koster så mye. Anonymkode: e7894...c99 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #12 Del Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du virkelig gått rundt med så lang ettervekst 🤔 da burde du bare klippe det med kragebenet i stede for at det der skjer igjen. Ja, det koster så mye. Anonymkode: e7894...c99 Har spart ut naturlige fargen min to ganger siste 8 årene, så ja gått rundt med lang ettervekst to ganger. Har av en eller annen grunn ikke sett så ille ut bare akkurat stadiet før det kommer forbi øret. Da ser det ikke så bra ut, haha. Ja vurderer å bare klippe av det blonde nederst. Synd det skal være så dyrt med bare ettervekst.. Når man skal ta hele håret da skjønner jeg det kommer opp i mange tusen lapper. Men stripe 2-3 cm å ta seg betalt så mye, det var kjipt å høre.. Ikke rart mange gjør det hjemme, men jeg har selv opplevd å miste alt håret ca. når jeg var ungdom pga. bleking (fra mørkebrunt hjemmefarge da) men har gitt meg så skrekk for å gjøre noe selv med håret, så da får jeg bare bli naturlig tror jeg Anonymkode: 8c58d...589 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 19. april 2024 #13 Del Skrevet 19. april 2024 Det er hårreisende dyrt, ja selv om det også skal dekke leie av lokaler, lønn til frisøren, vedlikehold, produkter, utstyr osv. Jeg betaler ca 2500 hver gang jeg farger etterveksten. Er hos frisøren 4 ganger i året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #14 Del Skrevet 19. april 2024 Oi det var dyrt. Husker jeg brukte å betale 2000 kr når jeg skulle farge ettervekst + hele resten av håret ( har hår helt ned til midten på låret nesten) Så det ble jo dyrt fordi de brukte mye farge. Men er det fordi det er mer styr/jobb med å bleke enn å farge da kanskje? Anonymkode: 7f395...c18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #15 Del Skrevet 19. april 2024 Lenge siden jeg var hos frisør,men tror det er kun de dyreste salongene på handlesenter etc som tar så mye som 2000 her i byen.Mindre salonger starter på 850 kr og oppover. Jeg bleker selv med BlondeMe fra Schwartzkoph.Pulver og developer 20%.I tillegg har jeg noen dråper olaplex nr 1 oppi.Alt fåes kjøpt billig på nettet.Teknikken har jeg lært på youtube,og det har gått fint i mange år.Litt klomsete bak for jeg må holde et speil,men øvelse gjør mester. Anonymkode: ebbd6...af4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #16 Del Skrevet 19. april 2024 Det er jo ikke «bare å ta etterveksten». Det er stor forskjell på om du skal bleke etterveksten eller stripe den. Ved helbleking: Hvis det er mer enn 6 uker siden du tok den må frisøren 1. først legge bleking i kald sone før hen da 2. bleking i varm sone. Når det har virket seg ferdig som er alt fra 20-60 minutter må du 3. skylles og som regel tones slik at farget matcher fargen du har i resten som antageligvis er fult av lillasjampo og tidligere toning. Behandling som tar MINST 2 timer, skulle bare mangle at man ikke tok nok betalt. ved striping av ettervekst: 1. Det må tas ut striper igjennom hele håret, det tar alt fra 30-75 minutter før det 2. må virke samme tid, fra 20-60 minutter. Når det er lyst nok følger samme som steg 3 i helbleking. Denne behanlingen tar minimum 2,5 timer. Hvis du tar etterveksten så hyppig bør du vurdere å kanskje bare ta en quick-fix ved å bare stripe toppen/fronten, det er ofte billigere. Blir helt matt av alle som «ALDRI MER» skal til frisør å betale xxx kroner. Gjør det selv da. Du blir kanskje fornøyd, men vil aldri ha samme kvalitet over håret ditt som en profesjonell frisør. Anonymkode: c2b4f...854 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #17 Del Skrevet 19. april 2024 Syns ikke det var dyrt. Jeg betalte 2700 for å stripe mitt hår for noen måneder siden, og håret mitt går ned til kragebeinet. Du skal jo ikke bare ta noen cm. Anonymkode: 909a5...1cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #18 Del Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Tusen takk for svar dere, skjønner det skal koste men synes det var dyrt.. Når det bare er etterveksten Anonymkode: 8c58d...589 Bare klipp det sånn du slipper å farge det. Anonymkode: e7894...c99 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-venter- Skrevet 19. april 2024 #19 Del Skrevet 19. april 2024 Jeg betaler den summen for foliestriper og klipp. Har hår til midt på ryggen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #20 Del Skrevet 19. april 2024 Det er så dyrt at jeg har sluttet helt å gjøre sånt hos frisøren. Eneste jeg gjør der nå er å klippe tupper noen ganger i året. Bruker en spray fra Schwarzkopf til å stripe håret hjemme,med hjelp av søster. Anonymkode: 452ba...1fa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå