Gå til innhold

Hun ser etter alle mulige grunner til å ikke satse på oss


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

kan noen forklare meg hva som skjer her? I flere mnd nå så har jeg daten en dame jeg virkelig har fått følelser for. Dette har også hun fått for meg. Jeg har vært klar en stund nå for å gå all inn og satse på oss, hun finner nye grunner hver dag for å ikke satse… enda. 
Dette er grunner som hun lager seg selv, typisk hva om, hva vil skje osv.

Hun gir meg stadig sterke signaler om at hun liker meg skikkelig godt, men ikke lang tid etter så dukker det opp en bekymring og hun trekker seg unna.

Hva er greien egentlig?

Anonymkode: 99a8e...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen har utrygg tilknytning. Kan være mentale problemer. Men kan også være at hun egentlig ikke er så interisert. 

Har du spurt henne? 

Anonymkode: 6c2c0...192

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Noen har utrygg tilknytning. Kan være mentale problemer. Men kan også være at hun egentlig ikke er så interisert. 

Har du spurt henne? 

Anonymkode: 6c2c0...192

Joda, ingen tvil om at hun er interessert. Jeg har spurt henne, men svaret blir av samme kaliber som alle disse rare grunnene

Anonymkode: 99a8e...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være mange grunner, men tipper hun har vansker med tilknytning, kanskje hun er redd forpliktelser. Om du har spurt henne og får de samme, rare svarene må du nesten spesifisere at du trenger et annet svar for å bli klok på henne. Har du sagt til henne at du syns det virker som hun leter etter alle mulige grunner for å ikke satse på dere? Om du forteller henne hva du tenker om dette så kan det hende du får et litt annet svar. 

Kan også hende hun bare er usikker. Det kan være vanskelig å forholde seg til, for det kan skifte en del også. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Joda, ingen tvil om at hun er interessert. Jeg har spurt henne, men svaret blir av samme kaliber som alle disse rare grunnene

Anonymkode: 99a8e...556

Unnskyld, men det at hun lager grunner er et tegn på at hun ike føler noe. Situationship er veldig normalt for tiden, mange som blir lurt til å leke kjæreste med noen som ikke vil foplikte seg. 

Spør henne igjen, men søk en dypere samtale om det.

Anonymkode: 6c2c0...192

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ikke så keen som du kanskje tror hun er 

Anonymkode: 58c30...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun er ikke så keen som du kanskje tror hun er 

Anonymkode: 58c30...869

Ok, det var den enkle grunnen. La oss si at det er ett alternativ. Så da spør jeg om det er andre alternativer

Anonymkode: 99a8e...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun liker deg, men at du selv har ting du trenger å jobbe med? 

Anonymkode: 567a8...4db

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte en stund på å forplikte meg fordi jeg hadde utfordringer med en jeg hadde datet med som ikke ville slutte å kontakte meg. 

Det var ikke frivillig, og ikke slik at jeg vurderte den andre personen som kjæreste, men tenkte at det ikke var smart å dra med den personen inn i forholdet jeg ville ha.

Kanskje noe slikt? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ikke trygg nok på forholdet eller seg selv til å satse på det?

Hvor mange måneder er det snakk om? Da jeg først møtte min samboer var han all-in fra første stund, og da han spurte om å bli kjærester svarte jeg selvfølgelig ja. For det ville jeg jo. Men hjertet var nok ikke helt klart enda. Jeg bruker ofte tid på å bearbeide ting som skjer i livet mitt, antageligvis pga. jeg har opplevd veldig mye vondt. Det førte til at jeg følte meg kvalt, trakk meg unna, fant på hvite løgner slik han ikke skulle føle seg ille.

Jeg har ikke hatt det lett i kjærligheten og opplevd både utroskap og svik og knuste hjerter. Så jeg trenger bare tid på meg for å kjenne etter om forholdet er riktig for meg. 

Nå er jeg 30+ da, og veldig var på mitt mønster. Vi snakket om det. Etter 6 mnd følte jeg meg 100% trygg og da ble vi samboere. :)

Spør henne: hva hun tror er bakgrunnen for at hun ikke tør å satse på dere to og dikter opp problemer? Ha en ordentlig hjerte-til hjerte samtale. Rolig, uten fordommer.

Anonymkode: dce50...b1b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ok, det var den enkle grunnen. La oss si at det er ett alternativ. Så da spør jeg om det er andre alternativer

Anonymkode: 99a8e...556

Tror også dette er den ekte grunnen og den enkle grunnen. 

Gjør deg hard to get og gå videre, så tenker jeg hun kommer løpende tilbake. 

Anonymkode: 9871b...99d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tror også dette er den ekte grunnen og den enkle grunnen. 

Gjør deg hard to get og gå videre, så tenker jeg hun kommer løpende tilbake. 

Anonymkode: 9871b...99d

Ja hvorfor ikke gi henne enda en grunn til, silent treatment kommer du sjeldent langt med om du har men noen som er usikker på deg

Anonymkode: 567a8...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Hei, 

kan noen forklare meg hva som skjer her? I flere mnd nå så har jeg daten en dame jeg virkelig har fått følelser for. Dette har også hun fått for meg. Jeg har vært klar en stund nå for å gå all inn og satse på oss, hun finner nye grunner hver dag for å ikke satse… enda. 
Dette er grunner som hun lager seg selv, typisk hva om, hva vil skje osv.

Hun gir meg stadig sterke signaler om at hun liker meg skikkelig godt, men ikke lang tid etter så dukker det opp en bekymring og hun trekker seg unna.

Hva er greien egentlig?

Anonymkode: 99a8e...556

Hvilke grunner trekker hun fram da?

Er stor forskjell om hun er opptatt av du er vegetarianer og hun ikke (bare eksempel jeg selv har opplevd), da får du bare svare at du ikke blander deg inn i hva in spiser. Eller at du er arbeidsledig over lang periode eller bytter jobber hele tiden. Den siste peker jo på mulig ustabilitet og de fleste vil være forsiktige og se an. 

Kan også være at hun ikke hopper inn i forhold så lett. Og at hun liker deg veldig godt, men ser at det er noen områder dere bør finne ut av. Det kan handle jo også om St hun vil bli bedre kjent med hvordan du ønsker å leve for å se om hun kan møte dine behov. 
 

Jeg kjenner meg litt igjen, jeg tar ting med ro og. Bare snakk gjennom de tingene hun tar opp og vis henne ærlig hvem du er og hva du står for. Hvis hun ser du er å stole på og som har livet i orden går det i boks snart :)

Anonymkode: a1802...85a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det trenger ikke nødvendigvis være at hun «finner på ting». Det kan være ting hun ser dere ikke er kompatible på, og at hun nøler med å gå inn i et forhold pga det.

Jeg opplevde det da jeg traff han jeg er sammen med nå. Så veldig tydelig at vi var ulike, samtidig som jeg/vi var stormende forelsket. Han var skråsikker.

Jeg lot meg «overtale» til et forhold, fordi _han_ var så sikker. Nå har det gått 2 år, og jeg er helt sikker på at dette ble feil for meg. Jeg burde ha lyttet til magefølelsen den gangen, slik at vi begge kunne finne noen vi var mer kompatible med.

Anonymkode: 8dd10...198

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne vært meg. Jeg har en unnvikende tilknytningsstil. Så fort det er følelser involvert så begynner jeg å sabotere for meg selv ved å trekke meg unna

Anonymkode: bc0d3...928

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er er veldig på den ene dagen, før hun er veldig bekymret den neste, så er hun plutselig veldig på igjen. Jeg er i grunn veldig avslappet i forhold til hvor dette ender, om det går noe sted eller om det stopper her. Men det er slitsomt å forholde seg til, å ikke vite hvem som våkner opp neste dag.

Ja, jeg er trygg på mine følelser for henne, men også trygg nok til å akseptere at det ikke blir henne om så tilfelle. 

 

Anonymkode: 99a8e...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette her går ikke noe sted. 

Se på hva hun gjør og ikke hva hun sier. 

Vil du ha det så usikkert? Hun blir ikke annerledes.
 

Anonymkode: 2b1c0...68f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette her går ikke noe sted. 

Se på hva hun gjør og ikke hva hun sier. 

Vil du ha det så usikkert? Hun blir ikke annerledes.
 

Anonymkode: 2b1c0...68f

Med mindre hun blir sikker, eller?

Nei, jeg vil ikke ha det så usikkert. Synes faktisk det er ganske «turn off».. Har gitt meg selv en dato nå før jeg må gå videre

Anonymkode: 99a8e...556

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kanskje hun liker deg, men at du selv har ting du trenger å jobbe med? 

Anonymkode: 567a8...4db

Hehe, det har jeg sikkert

Anonymkode: 99a8e...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hei, 

kan noen forklare meg hva som skjer her? I flere mnd nå så har jeg daten en dame jeg virkelig har fått følelser for. Dette har også hun fått for meg. Jeg har vært klar en stund nå for å gå all inn og satse på oss, hun finner nye grunner hver dag for å ikke satse… enda. 
Dette er grunner som hun lager seg selv, typisk hva om, hva vil skje osv.

Hun gir meg stadig sterke signaler om at hun liker meg skikkelig godt, men ikke lang tid etter så dukker det opp en bekymring og hun trekker seg unna.

Hva er greien egentlig?

Anonymkode: 99a8e...556

Dette kan jeg kjenne meg igjen i, og jeg synes det er en veldig naturlig del av å starte et forhold. I hvert fall for sånne som meg, som har vært gjennom en del vonde ting og må bearbeide det, å bli sammen med noen trigger mange ting i en da. Det jeg trenger da er å lufte tankene mine og snakke om hva jeg føler med partneren min. Hvis han er villig til det og vi kan prate om det på en måte som gjør at jeg får det ut av systemet og blir tryggere, blir jeg ferdig med det. Hvis han ikke er i stand til det, er løpet kjørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...