Gå til innhold

Rastløs/utolig hund på kvelden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Cobberdogs: Virker som oppdrettere er mest opptatt av å få frem røytefrie individ uten tanke på det mentale. De jeg har møtt er veldig forskjellige noen med sterkt jaktinstinkt osv. De er vel først og fremst brukshunder. Vanlig spasertur på vei er ikke nok uansett lengde. De må få brukt hodet sitt mer. Foreslår at du går på søkskurs. Da lærer du hvordan hunden kan bli helt utslitt og glad!. 10 min søk kan tilsvare 1 times tur. 

Anonymkode: f0211...eb8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

glemte en viktig ting! De må få sosial trening med andre hunder (lek). Dette er best av alt. Da blir den sliten både fysisk og mentalt:)

Anonymkode: f0211...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har dere testet hvordan han er om han får mindre stimuli? Gitt at grensesetting, rutiner osv. er OK. Det var tilfelle med den ene hannen min da han var ung. Jeg tolket det som at han trengte mer stimuli, og prøvde meg fram med diverse. Både mer fysisk trim, mer hjernetrim og begge deler, men hunden ble ikke bedre. Ettermiddag og kveldstid var verst. I ettertid ser jeg jo at han faktisk ble gradvis verre, men det la jeg ikke merke til da. 

Anonymkode: ac13f...c2e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...