Gå til innhold

Konsumerer du tv-serier passivt, eller tar du deg tid til å skrive ned tankene dine om det du ser på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når du ser på TV-serier, hvordan er din tilnærming til dem? Er du typen som for det meste bare ser på seriene uten å engasjere deg ytterligere, altså på en passiv måte? Eller tar du deg tid til å aktivt reflektere over innholdet ved å skrive ned tankene og observasjonene dine om det du ser på? Hvordan du velger å konsumere serier kan ha stor innvirkning på opplevelsen din av dem.

Anonymkode: 349b4...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vel aldri i mitt lange liv skrevet notater til en TV-serie jeg ser for underholdningens del, og kommer nok heller aldri til å gjøre det - så da er jeg vel passiv da :) (Nå er det vel ikke så himla mye å reflektere rundt med de seriene jeg ser for underholdningen uansett - nå FBI International)

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nekter å bruke min jordiske tilmålte tid på å se serier som bare er laget for å bli slukt, det gir ikke livet mitt noen verdi. Jeg kan telle antall serier jeg har gjennomsett på én hånd (Dekalogen, Riget, Twin Peaks og Berlin Alexanderplatz).

Jeg pleier å drøfte det jeg har sett etter hver episode, men ikke skrive det ned. Hos en god film eller serie lever alltid en liten bit av opplevelsen videre i deg etterpå.

Anonymkode: 0e9ce...891

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på mens jeg strikker fordi ellers sitter jeg ikke i ro.

Anonymkode: 593a5...ed4

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Når du ser på TV-serier, hvordan er din tilnærming til dem? Er du typen som for det meste bare ser på seriene uten å engasjere deg ytterligere, altså på en passiv måte? Eller tar du deg tid til å aktivt reflektere over innholdet ved å skrive ned tankene og observasjonene dine om det du ser på? Hvordan du velger å konsumere serier kan ha stor innvirkning på opplevelsen din av dem.

Anonymkode: 349b4...f6e

Å se en TV-serie uten å samtidig øve på teknikk med tanke på musikkspilling, er jo fullstendig bortkastet tid; skal man bare sitte der med hendene i fanget ...?

Det man gjør når man skal se noe, er å trene opp muskelminnet med tekniske øvelser som man har lært på forhånd, og kan gjøre i blinde samtidig som man ser serien eller filmen; slik kan man bli en bedre musiker uten å sløse bort tid på å passivt sitte og glane på en skjerm.

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg ser på mens jeg strikker fordi ellers sitter jeg ikke i ro.

Anonymkode: 593a5...ed4

Jeg strikker riktignok ikke, men idéen din fortjener applaus; tiden foran skjermen kan brukes til noe konstruktivt.

Anonymkode: 64d6e...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passiv, hele veien.

Anonymkode: 7f207...0f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser mye passivt, men trenger ikke/liker ikke skrive ned noe for å reflektere over det. Det blir bare til bry. Om jeg vil lagre en tanke til siden, bruker jeg opptaker på mobilen som en audio dagbok, da får jeg også høre følelsene jeg hadde i øyeblikket 😊 

Tror ikke jeg har opplevd en serie jeg har ønsket å reflektere over, forbi det å ønske å diskutere innholdet med noen. 

Anonymkode: bc5c4...352

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

jordiske tilmålte tid

😄 Morsomt

Anonymkode: bc5c4...352

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg ser på mens jeg strikker fordi ellers sitter jeg ikke i ro.

Anonymkode: 593a5...ed4

Har ei venninne som gjør det samme og jeg ser litt opp til dere som klarer sånn multitasking. 

Skal visstnok være sånn med kvinner at de kan multitaske, men det gjelder ikke meg. Jeg skulle gjerne sett på filmer/serier og gjort noe annet samtidig. Hvis jeg strikker mens jeg ser på serie så får jeg enten ikke med meg handlingen fordi jeg konser på strikkingen, eller jeg strikker feil fordi jeg konser på serien... 

Jeg har dog ikke noe dypere forhold til serier jeg ser på enn at jeg kan muligens tenke på episodene etter at jeg har sett dem, jeg kan hende snakker med venner eller familie om det jeg har sett, men noe mer enn det er det ikke. Jeg har aldri i hele mitt liv skrevet ned handlingen i en episode av noen serie jeg har sett. 

 

Anonymkode: 0a6c6...972

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg ser på mens jeg strikker fordi ellers sitter jeg ikke i ro.

Anonymkode: 593a5...ed4

Jeg perler til bunader

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker mens jeg ser på programmet, og tenker litt rundt det etterpå men skriver ikke ned nei.

Anonymkode: cc161...aa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg nekter å bruke min jordiske tilmålte tid på å se serier som bare er laget for å bli slukt, det gir ikke livet mitt noen verdi. Jeg kan telle antall serier jeg har gjennomsett på én hånd (Dekalogen, Riget, Twin Peaks og Berlin Alexanderplatz).

Jeg pleier å drøfte det jeg har sett etter hver episode, men ikke skrive det ned. Hos en god film eller serie lever alltid en liten bit av opplevelsen videre i deg etterpå.

Anonymkode: 0e9ce...891

Da bør du se Dark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Notater høres litt i overkant ut som jobb, det ville ikke falt meg inn. Jeg ser på TV for å underholdes. Det er litt forskjellig hvordan jeg følger med, avhengig av sjanger. Lettbeint underholdning har jeg i bakgrunnen, serier som Succession eller Makta følger jeg nøye med på og nerder meg inn i det ved å lese artikler og høre på podkaster om episodene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser ikke mye på serier/tv, men hvis jeg gjør det, broderer jeg puter, hekler e.l, hvis ikke sovner jeg😅 Jeg har aldri skrevet ned noe om serier, annet enn det jeg skriver om div hendelser i en serie jeg har sett, til ei venninne som ser den serien nå. Og da selvfølgelig etterhvert som hun har sett, så det blir ingen spoiling.

Anonymkode: 9d407...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...