Gå til innhold

Kjæresten er invitert i parmiddag uten meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 hours ago, AnonymBruker said:

I så fall burde kjæresten din si at han + 1 kommer. Er det ikke plass så tar dere med en fluxstol. 

Anonymkode: d77b3...031

Hva er fluxstol? Mente du fluktstol, eller har jeg feil navn på det? 

Anonymkode: ee162...216

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, AnonymBruker said:

Kanskje det jeg kjenner på. Vertinnen har vært med sin partner kortere, men siden hun /de inviterer, så styrer jo hun 

Anonymkode: cc6ec...c5a

Det er jo en viktig detalj da

Anonymkode: ee162...216

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min teori er at denne chatten de vennene og kjæresten din er på er en gammel chat de har hatt lenge. De andre partnerene er blitt lagt til av kjærestene. Mannen din har ikke lagt til deg da han sikkert ikke har komt på det (min mann tenker ikke på sånt overhode).  Så tror jeg de har invitert på den chatten og tatt det som en selvfølge at mannen din skal ta med deg, eller at det er opp til mannen din å bestemme om han ønsker å be deg. Mannen din skjønner ikke dette og mener de skal be deg. 
 

snakk med mannen din om når du skal bli kjent med vennene hans, hva han tenker om den felles chatten og om det nyeste medlemmet i vennegjengen (kjæresten til vertinnen) også er på chatten. 

Anonymkode: 9b149...29d

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bør jo si at han har kjæreste, og spør om invitasjonen gjelder begge. Hvis ikke, så takker han selvfølgelig nei. Burde ikke være noe problem å spør en venn om det.

Anonymkode: 5b60b...4a9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et halvt år + dating, er mer enn nok til at det skulle vært naturlig å invitere deg med (og legge deg til i en felles chat 🤔

Hadde jeg blitt invitert til mine venninner med partnere, hvor de hadde utelatt kjæresten min, hadde jeg blitt fornærmet og i det minste spurt etter bekreftelse på at invitasjonen gjalt kjæresten min også. Satt på spissen så synes jeg det faktisk er kjæresten din som er tafatt og illojal mot deg, men kan for all del være andre faktorer som spiller inn for at det kan være mer rimelig.

Det hadde for meg og mange andre her inne, og vennegjenger jeg kjenner til, vært naturlig at nære venner også tok med seg kjæreste om de hadde, hvis jeg inviterte til middag med følge 🤔 

Derimot kan det være jeg ikke spesifikt hadde invitert deg, fordi jeg tenkte det var opp til kjæresten din å avgjøre om dere var seriøse nok til at han ønsket å introdusere deg. Uansett burde kjæresten din spørre om de tenker at du er med 👌

Endret av Annig
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg trenger litt råd og innspill her. Er der jeg som er på viddene, eller er dette sært? Helgen om et par uker er kjæresten min invitert i en slags parmiddag. Er ikke definert som det, men det er en gjeng han kjenner fra før, bestående av menn+damer (gjeng på 6 stk), som skal møtes med partnere (foruten om ei som er singel og ikke har med noen). Kjæresten min er også bedt, men ikke jeg. Det er ei dame i gjengen som er singel, som kommer uten mann da. Jeg kjenner ikke vennegjengen hans, da det er ganske ferskt mellom oss, men har hilst på et par av de før. De andre i gjengen der kjenner jo hverandres bedre halvdeler litt, selv om denne gjengen møtes oftest uten bedre halvdel (som er greit). Spurte han om hva han tenkte rundt om jeg evt skulle være med, men han mener at om jeg var invitert, ville det stått konkret (de har en felles messenger tråd, han er ikke vert, men bedt bort). Jeg er ikke redd han skal være utro mot meg med denne damen. Men synes det er litt sært at jeg ikke er bedt med. Overreagerer jeg?

Anonymkode: cc6ec...c5a

Tenker det er sært om du ikke er invitert. Man bruker vell å ville bli kjent med kjæresten til vennene sine? Og være inkluderende når det er andre partnere som er invitert. De tingene jeg kan forestille meg er enten:

1)vertinne tar det forgitt at kjæresten din tar deg med når han vet det er flere andre par.

2)at partneren din oppriktig tror du ikke er invitert. 

3)at kjæresten din ikke vil ha deg med av en eller anna grunn.

4)at vertinna og/eller andre i gruppa ikke liker deg, og derfor ekskluderer deg.

5) eller at gruppa bare generelt er ikke særlig varm og gjestfri mot nye personer og trenger lang tid før de vil inkludere nye. 
men syns det virker veldig sært når dere har vært sammen 6mnd. 
 

eller så klart en kombinasjon av disse.

Det bør ikke være noe problem for kjæresten din å spørre om du er invitert eller ikke dor å få et klart svar, og hvis du ikke er invitert spørre hvorfor.

Hvis di er gode venner så bør ikke slike spørsmål være noe problem å stille og svare på.

Anonymkode: 6283b...857

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om jeg Sendte ut invitasjonen, ville jeg gjort det klart at begge er bedt.  Dere er jo et par nå? og dette er en par middag. Jeg vet ikke hvordan vedkommende har tenkt da, men jeg ville gjort det sånn 😊

Anonymkode: 9c097...95b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rareste jeg har hørt om. man ber ikke folk på parmiddag, og så sier sorry men du får ikke ha med dama di siden dere bare har vært kjærester i 6 mnd. hadde kjæresten min ikke automatisk takket nei eller tatt meg med, så ville det blitt kroken på døra. da vet jeg hva jeg har i vente i dette forholdet. bli satt til side når det ikke passer seg at han har dame, og å komme sist i rekken over den som får respekt osv. nei takk.

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok syntes  det var rart, min vanlige erfaring er at kjærester er ivrig på å vise meg frem til venner og familie stort sett kjappere enn hva jeg selv er komfortabel med. 

Gir meg litt dårlige vibber dere har jo vært sammen en god stund men allikevel såpass kort at nyforelskelsen burde være der han burde jo være stolt av deg og vis han ønsker å satse ivrig etter å inkludere. 

 

Jeg tenker at han ikke er helt der av en eller annen grunn🤔

De gangene jeg ikke har ønsket involvere kjærste i venner og familie har det vært forhold jeg har valgt å holde privat da jeg viste innerst inne jeg ikke var så interessert/ikke visste det ville vare /var noe å satse på etc /eller at jeg har skammet meg over typen sitt utsende /alder /personlighet etc

Ett eller annet rødt flagg er det her. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er en fin anledning til å hilse på gjengen når dere har vært sammen et halvt år, merkelig gjeng

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, Queen19 said:

Kanskje vertene tar det som en "selvfølge" at kjæresten din inviterer deg med, og kanskje kjæresten din tar det som en "selvfølge" at de spesifikt vil invitere deg? Jeg syns kanskje ikke at det er så rart av vertene ikke har invitert deg, de forventer vel kanskje at kjæresten din vil ta ansvar for å introdusere deg for gruppen? 

Dette. De venter sikkert til kjæresten din initierer et møte mellom dere.

 

16 hours ago, AnonymBruker said:

Vennene er en ting. Men om en kjæreste da ikke hadde meldt avbud eller insistert på at jeg skulle blitt med. Hadde jeg revurdert forholdet og syntes han var litt respektløs. Dersom det hadde vært et bryllup barnedåp osv. Og forholdet var helt ferskt, syntes jeg det er noe helt annet

Anonymkode: d2a5a...cd9

Herregud, så dramatisk.

Anonymkode: 92afb...a09

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vil ikke ha det med til vennen sine. Rødt flagg for det videre forholdet deres, for å si det mildt. 

Anonymkode: 16543...8c2

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, jeg hadde stusset veldig på at han ikke tok initiativ til å sørge for at jeg ble invitert med. Ikke en eneste mann jeg har vært sammen med hadde vurdert tanken om å dra på parmiddag uten meg, og vi har raskt møtt hverandres venner - det er da ikke noe å vente med.

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Callisto83 skrev (16 timer siden):

Hvorfor det?

Med barn stiller det seg annerledes etter min mening, men hva er vitsen med å bli kjæreste med noen og ikke introdusere dem for nære venner og familie?

For de som bytter kjærester like ofte som andre bytter sokker, er det kanskje ikke så aktuelt.....

Anonymkode: 8403c...e6a

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det har jeg heller ikke gjort og vil ikke gjøre heller. Vil bare lufte hodet. Her på KG. Kommer ikke til å ta det opp med verken gjengen, vert/vertinne eller kjæresten. Vil jo at han skal kose seg og ha en fin kveld med sine venner også

Anonymkode: cc6ec...c5a

Du tror han kommer til å kose seg når du er utelatt og du er ikke komfortabel nok til å si hva du mener.

Dette høres ikke ut som et godt forhold. Jeg hadde lurt på hvor investert han egentlig var.

Anonymkode: cddca...fba

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du tror han kommer til å kose seg når du er utelatt og du er ikke komfortabel nok til å si hva du mener.

Dette høres ikke ut som et godt forhold. Jeg hadde lurt på hvor investert han egentlig var.

Anonymkode: cddca...fba

ikke alle damer som eier selvrespekt dessverre

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Veldig spesielt. Inviteres det med følge, forventer jeg at følget kommer med - ny eller gammel kjæreste. Det er koselig å hilse på, og også viktig. Man bør jo være interessert i å bli kjent med en venns nye kjæreste, eller? 

Sier kjæresten din at du ikke er bedt? Synes ikke han at det er rart og stusselig av vennene sine?

Anonymkode: 33ec1...0bc

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det nok først og fremst kjæresten din som bør stramme seg opp. Gjengen hans vet kanskje ikke engang at dere er seriøse og vet ikke om det er naturlig for ham at du blir invitert med. Han burde bare ha takket ja og sagt at dere kommer begge to. Ferdig,

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her synes jo jeg din mann kunne svart noe sånt:

Takk for hyggelig invitasjon. Men forsto ikke helt om det var bare meg eller meg og kjæresten dere mente? Forstod jo at dere andre som har par kommer sammen. Har veldig lyst til å komme begge to :)

Endret av exictence
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om mannen min hadde gjort dette, uansett hvor tidlig i forholdet, ville det vært en dealbreaker.

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...