Gå til innhold

Slutta på cipralex!! 🥵🥵


Svendsenisabella

Anbefalte innlegg

Så jeg glømte og ta tablettene mine på 3 dager, også tenkte jeg at det gikk så bra så tok dem ikke igjen og bestemte meg for og slutte. 

Nå har det gått 1 uke. Og jeg trudde først jeg hadde krystallsyken (noe jeg har hatt før). Men så syns jeg symptomene var rare og tenkte ikke over at jeg har sluttet med medesiner, som jeg har tatt i 2 år. 

Hvis jeg ser til siden med øynene så prikker det i hele ansiktet. Noen ganger i fingre og føtter.  Jeg er svimmel og kvalm å kan ikke vri på hode uten å føle prikking i ansiktet. 

Har dette skjed med noen andre når dere slutta på anti depresivet uten og trappe ned? 

Jeg vet man kan få nedtrapingssyndrom, men hode mit sier det er noe alvorlig galt med meg.  Har sånn smålig panikk og jobber så hardt for og ikke dra til legevakta😵‍💫 vet det høres rart ut, men jeg har dratt til legevakten hele tiden når angsten min starta.  Nå har jeg neste ikke vært hos lege eller legevakt og har vært så stolt av meg selv for og komme så langt. 

Jeg begynner plutselig å gråte nå i det siste noe jeg skjelden gjør generelt. Og har bare gått en uke siden jeg tok medesin sist. 

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre og er red... 

Takk for råd.. 

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må prate med legen din om nedtrappingen. Selv om du glemte i tre dager og det funka der og da, så er det ikke sikkert at det var riktig å slutte sånn

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trappet ned kjempesakte og hele kroppen min var helt screwd up i mange måneder. 

Anonymkode: 38a81...0cc

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri slutt på slike medisiner uten å avtale med lege, må trappes ned forsiktig. Bestill time hos lege asap.
Jeg har også sluttet på cipralex for å berge libidoen, men savner virkningen. Andre medisiner fungerer ikke like bra for meg.
 

Anonymkode: 94e8e...d6a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar, jeg har sendt mld om å få time og fikk time på mandag... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, jeg også slutta brått på de tablettene. Det var ikke så gøy men det gikk seg til, slik jeg husker det.

Anonymkode: dd384...daf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klassiske symptomer på nedtrappingsyndrom, ja.

Anonymkode: 88079...24d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Uff, jeg også slutta brått på de tablettene. Det var ikke så gøy men det gikk seg til, slik jeg husker det.

Anonymkode: dd384...daf

Ja, håper på det.. Dette er ikke en god følelse... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Aldri slutt på slike medisiner uten å avtale med lege, må trappes ned forsiktig. Bestill time hos lege asap.
Jeg har også sluttet på cipralex for å berge libidoen, men savner virkningen. Andre medisiner fungerer ikke like bra for meg.
 

Anonymkode: 94e8e...d6a

Funka det? Lurer på om det var da libidoen min døde og aldri gjenoppstod til slik den var 😕

Anonymkode: dd384...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Klassiske symptomer på nedtrappingsyndrom, ja.

Anonymkode: 88079...24d

Godt og høre at det bare er det... Men er helt jævlig... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svendsenisabella skrev (2 minutter siden):

Godt og høre at det bare er det... Men er helt jævlig... 

Er en grunn til at det alltid anbefales å lese pakningsvedlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lavmålet skrev (1 minutt siden):

Er en grunn til at det alltid anbefales å lese pakningsvedlegget.

Joda, men brukte ikke hode helt. Driver med flytting så hode er helt i surr

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Aldri slutt på slike medisiner uten å avtale med lege, må trappes ned forsiktig. Bestill time hos lege asap.
Jeg har også sluttet på cipralex for å berge libidoen, men savner virkningen. Andre medisiner fungerer ikke like bra for meg.
 

Anonymkode: 94e8e...d6a

Ja jeg slutta på det en gang og bytta til noe annet. Men funka ikke så gikk tilbake. 

Cipralex har funka fantastisk. Men føler jeg har litte livfa kvalitet..  Så tenkte siden jeg allerede hadde glømt så slutta jeg bare. 

Har fått time til mandag, så får snakke med han om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff du må nedtrappe 😅 Lenge siden jeg tok det, men jeg slutte også cold turkey. Fikk så mye lyning i hodet at jeg kastet opp. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kullsyrevann skrev (Akkurat nå):

Huff du må nedtrappe 😅 Lenge siden jeg tok det, men jeg slutte også cold turkey. Fikk så mye lyning i hodet at jeg kastet opp. 

Huff.. Ja jeg har lært den leksa nå😅 same, men da trudde jeg det var krystallsyken siden jeg bare var svimmel og kasta opp. Men når strålingen i hode og kropp kom. Skjønte jeg at det var noe annet😅🤦🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Svendsenisabella skrev (1 minutt siden):

Huff.. Ja jeg har lært den leksa nå😅 same, men da trudde jeg det var krystallsyken siden jeg bare var svimmel og kasta opp. Men når strålingen i hode og kropp kom. Skjønte jeg at det var noe annet😅🤦🏼‍♀️

Ja jeg trodde jeg var døende 😂Legen ble bra oppgitt og skrev gradvis ut lavere doser til jeg var helt ferdig. Det tok lang tid før kroppen kom tilbake til normalen etter jeg sluttet, men det ordnet seg. Menneskekroppen er heldigvis utrolig motstandsdyktig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kullsyrevann skrev (1 minutt siden):

Ja jeg trodde jeg var døende 😂Legen ble bra oppgitt og skrev gradvis ut lavere doser til jeg var helt ferdig. Det tok lang tid før kroppen kom tilbake til normalen etter jeg sluttet, men det ordnet seg. Menneskekroppen er heldigvis utrolig motstandsdyktig. 

Hahha trur jeg på, min blir nok ikke stolt han heller😅

Bra det🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke verdens undergang skal du se.. Ikke slik at kroppen din kommer til å implodere på noe vis. 

Anonymkode: 9fd9a...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er nok ikke verdens undergang skal du se.. Ikke slik at kroppen din kommer til å implodere på noe vis. 

Anonymkode: 9fd9a...a8c

Håper da ikke det🤣🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...